Cap of condenserend gas?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
scince
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/06/10, 21:09
Plaats: Vendée




par scince » 11/06/10, 13:58

het is niet verkeerd (ps: in een elektrisch verwarmd huis is het verplicht om een ​​schoorsteenkanaal te hebben, maar niet om dezelfde redenen)
En het beste van het beste zou het nog steeds kunnen doen zonder verwarming door een intelligent ontworpen huis te hebben

“Verwarming is niets meer dan constant aanpassen aan constructiefouten”. Günter Lang van IG Passivhaus Österreich
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/06/10, 20:39

bij langdurige stroomuitval is dit niet het ernstigste gebrek aan verwarming: het is elektriciteit

vandaar het voordeel van de echte generator: thuis doet hij op experimentele basis zowel verwarming als elektriciteit

natuurlijk wil niet iedereen bijna altijd een kleine generator meer of minder luidruchtig draaien: maar als back-up oplossing is het onberispelijk: een kleine groep van minder dan 200 euro maakt 2000w elektriciteit en 8000w warmte

goed op de uitlaat moet ernstig worden geëvacueerd: veel meer risico op koolmonoxide dan een open haard
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/06/10, 11:38

Christophe schreef:Welnu, bij 20 € is het over het algemeen nog steeds een water / bodem - waterkap ...
.


Daar, zie eerste bericht, we hadden het over een lucht-water-warmtepomp ...

Dat gezegd hebbende, zou ik de belastingcode moeten controleren (deze verandert de hele tijd! Omlaag). Air-Air, zeker geen belastingvermindering meer. Lucht-water, ik laat een vraagteken achter.

De tarieven dalen ook, dat is zeker ook ...

Dus uw opmerking (CAP gefinancierd door ons allemaal) is vandaag iets minder waar ... Dat is het. Gewoon een nuance, dat veegt het argument niet weg.
0 x
scince
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/06/10, 21:09
Plaats: Vendée




par scince » 12/06/10, 12:30

Belastingkrediet :
Lucht / Water Pac: 25%
Grond / waterpac: 40%

bron:
http://ecocitoyens.ademe.fr/financer-mo ... nt-durable
http://ecocitoyens.ademe.fr/financer-mo ... nt-durable[/ Url]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/06/10, 18:37

scince schrijft:... behalve dat ik zou kiezen voor een gascondensatieketel in plaats van een lage temperatuur, ook al zijn ze duurder.


Zo lijkt het niet per se rationeel. Aan de ene kant redeneren we; aan de andere kant, dat is hoe ...

Dus een herinnering:

1) Een condensatieketel condenseert alleen als het water dat naar het circuit terugkeert voldoende koud is. Dat betekent dus aangepaste zender: vloerverwarming of aangepaste radiatoren ('high performance' genoemd)

2) Hoe beter de isolatie, hoe gemakkelijker deze te verkrijgen is. In een zeer goed geïsoleerd huis levert een zender op 25 ° voldoende calorieën om zelfs bij koud weer een temperatuur van 20 ° te handhaven omdat het verlies van het huis laag zal zijn (al deze cijfers met een pollepel, om het principe aan te geven).

3) Condensatie, voor een ketel van dezelfde technologie, brengt slechts een maximale winst van 10%! Het verschil tussen de PCI (lagere calorische waarde) en de PCS (hogere calorische waarde) is van deze orde van grootte. Dus onder ideale omstandigheden waar het maximaal condenseert! Zodra de retour warmer is, wordt een deel van de waterdamp niet gecondenseerd en daalt dit cijfer.

Alstublieft. Nu kies je ...

Idem voor een CESI. Ik heb de mijne gelezen (in de Elzas). De "return on investment" is discutabel, afhankelijk van de bron waarnaar we verwijzen. Tegen de huidige prijzen denk ik niet dat het echt "winstgevend" is in vergelijking met gas en zelfs brandstof of pellets ...

Nu heb ik er een! Het is niet alleen "winstgevendheid" in het leven. Misschien zal op een dag zelfs winstgevendheid de dood betekenen.

En de energieprijs zal zeker stijgen. Niet de afschrijving van de investering die u heeft gedaan.

Doe eerder het tegenovergestelde: ik heb € 10. Wat moet ik daarmee doen? Meer isolatie? efficiëntere verwarming? VMC DF? DIT ?

Als je nu 5 x 10 € hebt, is het gemakkelijker om te antwoorden !!!
0 x
scince
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/06/10, 21:09
Plaats: Vendée




par scince » 13/06/10, 09:04

Did67 schreef:1) Een condensatieketel condenseert alleen als het water dat naar het circuit terugkeert voldoende koud is. Dat betekent dus aangepaste zender: vloerverwarming of aangepaste radiatoren ('high performance' genoemd)


scince schrijft:Hallo, gezien wat je zegt, zou ik ook op zoek zijn naar een gascondensatieketel met lage temperatuur verwarmingsvloer


Voor de winstgevendheid van CESI kan het interessant worden als u 3 baden per dag in een hoekbad neemt ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/06/10, 10:15

Daar heb je gelijk in.

Een van de "problemen" als ik het zo mag zeggen, is dat een CESI alleen vaste kosten heeft, hoe meer u hem gebruikt, hoe "winstgevender" hij wordt!

Dat is strikt genomen niet "econologisch".

Je laat bij mooi weer het warme water lopen en je berekent hoeveel het "zou" hebben gekost als je het had verwarmd met brandstof, gas of elektriciteit. Het is duidelijk dat u uw inzet sneller terugkrijgt.

Maar iedereen kan zien dat dit "verspillen" water wordt genoemd.

Ik stel daarom de volgende "economische" redenering voor:

- Ik ben "econoloog", dus allereerst verminder ik mijn consumptie en vermijd ik verspilling ...

- daarna blijft er het onsamendrukbare "minimum"

- en hier vergelijk ik: hoeveel zou het mij kosten (investering + verbruiksmaterialen + onderhoud) gedurende de "redelijke" levensduur van de installatie; Ik doe dit voor techniek A, techniek B of techniek C ...

En daar zal de conclusie logisch zijn.

Ik beweer dat het vandaag in de Elzas, met de huidige energiekosten, niet wordt gewonnen voor de CESI die door een vakman is geïnstalleerd, als we zo redeneren! Dezelfde steun en belastingverminderingen in mindering gebracht. Teleurgesteld. Ik zou het echter graag willen. Herinner me al degenen die tegen de koolstofbelasting waren ??? (ja, energie is nog niet duur genoeg, je kunt het probleem omdraaien zoals je wilt, maar ik blijf er zeker van dat het zal komen).

EN zoals elders gezegd, zelfs niet "winstgevend", ik heb er een. Omdat het leven niet alleen winstgevend is. Ten slotte is er al te veel "winstgevendheid" die ons leven verrot. Ik geef toe dat ik soms geschokt ben dat ook onder de "econolo" dit argument "nummer één" lijkt te zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/06/10, 10:54

als je geen warm water verspilt, bespaart zonne-verwarming van warm water niet veel, vooral als er geen wasmachine en vaatwasser is die zonne-warm water kan gebruiken!

er zijn tijden van het jaar dat het een beetje opwarmen vergt en waar de zon gebruikt kan worden: zolang je geld uitgeeft aan zonne-energie, is het absoluut noodzakelijk dat het ook gebruikt kan worden voor verwarming: anders is echt materiaalverspilling
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/06/10, 23:35

chatelot16 schreef:als je geen warm water verspilt, bespaart zonne-verwarming van warm water niet veel, vooral als er geen wasmachine en vaatwasser is die zonne-warm water kan gebruiken!

er zijn tijden van het jaar dat het een beetje opwarmen vergt en waar de zon gebruikt kan worden: zolang je geld uitgeeft aan zonne-energie, is het absoluut noodzakelijk dat het ook gebruikt kan worden voor verwarming: anders is echt materiaalverspilling
Het idee is interessant. : Idee: In theorie...

In mijn geval heb ik een condensatieketel aan de muur, zonder boiler (alleen verwarming).
Deze ketel, het eerste model van het merk, maakt het echter mogelijk om een ​​boiler toe te voegen door het verwarmingscircuit in de wisselaar van een boiler (3-weg gemotoriseerde klep) te omzeilen.
Mijn ketel neemt het dus over van mijn zonneboiler wanneer deze niet kan leveren.

We kunnen ons dus perfect voorstellen dat de zonneboiler in de winter een zonne-aanvulling op de verwarming zou kunnen bieden als de omstandigheden dat vereisen ...
Het zou (in mijn geval) voldoende zijn om de juiste instructies in het ketelregelsysteem in te stellen, zodat het de calorieën uit de boiler pompt zonder de brander te starten ...

In de praktijk kon de zonneboiler tijdens deze winter geen calorieën overbrengen naar het radiatorcircuit ...
:?
0 x
scince
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/06/10, 21:09
Plaats: Vendée




par scince » 14/06/10, 08:52

hey hey

Ze praten er hier over http://www.terra-economica.info/Le-chau ... 10632.html

Ten slotte hoop ik nog steeds dat de staat een "warmwater-feed-in-tarief" zal creëren, zodat we ons warm water tegen een voordelige prijs kunnen verkopen om de CESI in minder dan 5 jaar winstgevend te maken, dat impliceert alleen maar een warmwaternetwerk opzetten naast het koudwaternetwerk in de straten, dat is slechts het kleine probleem
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 198 gasten