Grootste windturbine ter wereld in 2009

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23

Grootste windturbine ter wereld in 2009




par carburologue » 15/02/09, 09:59

heb je hierover gehoord bij belrtl???
6 megawatt, 50000 tot 70000 woningen waar elektriciteit zal worden verdeeld, de grootste ter wereld 198 m...en dat allemaal in België, MAAR gemonteerd door Duitsers...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/02/09, 10:26

Opluchting! Ik dacht dat je ons ging vertellen over een bepaalde politicus die klein van postuur was, maar onevenredig lang om lucht in de lucht te krijgen. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/02/09, 11:48

belrtl ontbreekt er een letter?
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 15/02/09, 18:30

het boeit je niet meer dan dat... :|
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/02/09, 18:49

Met de spelling die je gaf geeft Google andere resultaten....niet helemaal hetzelfde...de grootste windturbine staat in Duitsland etc...en dan zet het RTL in alle sauzen : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 15/02/09, 19:53

0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 16/02/09, 07:24

hallo

Flytox schreef:Opluchting! Ik dacht dat je ons ging vertellen over een bepaalde politicus die klein van postuur was, maar onevenredig lang om lucht in de lucht te krijgen.


het is geen windturbine, het is een ventilator .... met betreurenswaardige prestaties!

++++++++++++++++++++++++

bron Wikipedia schreef:Kerncentrale van Golfech
In 2002 produceerde de site 19,6 TWh
......


daar gaat het om productie in tera watt, en voor windturbines wordt het aantal geleverde huishoudens erbij opgeteld, om het beeld te wekken dat de productie gigantisch is. bovendien zouden er voor de 2 reactoren van 1300 Mw in de centrale van Golfech niet minder dan 430 windturbines van 6 Mw nodig zijn (natuurlijk weglatend dat er niet altijd wind is om te produceren).

Ik heb geen spoor gevonden van de kosten van deze aerogenerator, het zou interessant zijn om het te weten.

jeff
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 16/02/09, 11:56

coucou789456 schreef:hallo

Flytox schreef:Opluchting! Ik dacht dat je ons ging vertellen over een bepaalde politicus die klein van postuur was, maar onevenredig lang om lucht in de lucht te krijgen.


het is geen windturbine, het is een ventilator .... met betreurenswaardige prestaties!

++++++++++++++++++++++++

bron Wikipedia schreef:Kerncentrale van Golfech
In 2002 produceerde de site 19,6 TWh
......


daar gaat het om productie in tera watt, en voor windturbines wordt het aantal geleverde huishoudens erbij opgeteld, om het beeld te wekken dat de productie gigantisch is. bovendien zouden er voor de 2 reactoren van 1300 Mw in de centrale van Golfech niet minder dan 430 windturbines van 6 Mw nodig zijn (natuurlijk weglatend dat er niet altijd wind is om te produceren).

Ik heb geen spoor gevonden van de kosten van deze aerogenerator, het zou interessant zijn om het te weten.

jeff


defaitisme is de essentie van de mens en je illustreert perfect de essentie ervan...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 16/02/09, 12:00

carburologue schreef:defaitisme is de essentie van de mens en je illustreert perfect de essentie ervan...


Ah dit antwoord ik dat het misbruik van naïviteit de basis is geweest van vele nederlagen en tegenslagen in de geschiedenis van de mensheid...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Grootste windturbine ter wereld in 2009




par Leo Maximus » 16/02/09, 13:15

carburologue schreef:heb je hierover gehoord bij belrtl???
6 megawatt, 50000 tot 70000 woningen waar elektriciteit zal worden verdeeld, de grootste ter wereld 198 m...en dat allemaal in België, MAAR gemonteerd door Duitsers...

Welke diameter en welke rotatiesnelheid? U moet weten dat u met een grote diameter gemakkelijk de geluidssnelheid aan het einde van de bladen benadert en dat vormt een groot probleem. Met een veronderstelde diameter van 150 meter hebben we een omtrek van 471 meter en met 0,7 omwentelingen per seconde bereiken we de snelheid van het geluid...

Aan het einde van de jaren vijftig werd een windturbine gebouwd in Nogent le Roi, in Eure-et-Loir, deze werkte heel kort omdat niemand had gedacht dat het overschrijden van de geluidssnelheid aan het einde van de wieken zou leiden tot hun vernietiging. De informatie werd geheim gehouden en EDF ontmantelde de "aerogenerator" en verklaarde dat het experiment voorbij was.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten