Grootste windturbine ter wereld in 2009

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 25/03/09, 21:44

carburologue schreef:Veel ophef over niets in het kort deze jancovici ...
Bekritiseren is heel gemakkelijk, iets geldigs aanbieden is iets anders ... : Lol: :!:


Inderdaad, het is beter om erom te lachen!

Mensen die niet begrijpen wat JANCOVICI ons vertelt, hebben het gebrek aan beheersing van elementaire rekenkunde en het geloof in de kerstman gemeen.
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 06/03/10, 10:17

hallo

grote windturbines is niets nieuws!

http://eolienne.cavey.org/html_fr/autres.php

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/03/10, 16:24

dat is toch geweldig!
Om de kracht van een kernreactor te hebben, heb je een aantal van deze monsters nodig!
Maar waarom niet in bepaalde verlaten gebieden, en dat ontbreekt niet in Frankrijk!
Aan de andere kant zou een vortex-toren op 100 m weiden een veel hoger vermogen hebben (X30 volgens de laagste voorspellingen ...) op voorwaarde dat hij wordt gebouwd!
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 06/03/10, 18:09

Centralisatie heeft zijn waarde al bewezen, en omgekeerd heeft decentralisatie het nog niet.
Persoonlijk ben ik het er niet mee eens, zelfs als het de uitstoot van broeikasgassen daadwerkelijk vermindert. Bovendien wordt aan de eisen op dit gebied nog lang niet voldaan door deze gigantische vleermuischoppers.
Maar we zijn in België gewend om te meten ten koste van hervormingen. :onheil:
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
De voormalige
x 17

Re: Grootste windturbine ter wereld in 2009




par De voormalige » 10/01/12, 10:43

Aan het einde van de jaren vijftig werd een windturbine gebouwd in Nogent le Roi, in Eure-et-Loir, deze werkte heel kort omdat niemand had gedacht dat het overschrijden van de geluidssnelheid aan het einde van de wieken zou leiden tot hun vernietiging. De informatie werd geheim gehouden en EDF ontmantelde de "aerogenerator" en verklaarde dat het experiment voorbij was.


Het is een beetje bevestigend als uitleg. Zie mijn website gewijd aan deze windturbine http://eolienne.cavey.org

windturbine_nogent-le-roi_004_s.png
eolienne_nogent-le-roi_004_s.png (443.59 KiB) 1018 keer bekeken


1- Het is niet omdat het uiteinde van de bladen de geluidsbarrière bereikte dat de propeller brak: hij had deze snelheden benaderd op 27 oktober 1959. De nominale snelheid aan het uiteinde van het blad was Mach 0.45 met de tweede propeller (die dat brak). De breuk is te wijten aan mechanische vermoeidheid als gevolg van zichzelf in stand houdende trillingen,
2- Het is verkeerd om te schrijven dat "niemand dacht dat het overschrijden van de geluidssnelheid aan het einde van de messen tot hun vernietiging zou leiden". Lucien Romani wist het perfect en mijn vader ook,
3- Ik ben zeer kritisch over EDF over deze windturbine, maar niet zozeer dat ik onwaarheden schrijf als "De informatie werd geheim gehouden" en "EDF heeft de" aerogenerator "ontmanteld door te verklaren dat het experiment was voltooid". De info was geen geheim: alle inwoners van Nogent konden de schade zien en de windturbine bleef drie jaar zoals hij was! Nooit heeft EDF zo dwingend beweerd dat het experiment voorbij was en de beslissing om de tests te stoppen werd genomen lang voordat de windturbine werd ontmanteld.

Het onderwerp is te serieus om legende of geruchten voorrang te geven boven de feiten.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 19/02/12, 12:42

Een prachtige fotoreportage van de bouw van de grootste offshore windturbine ter wereld bij Le Carnet, nabij de monding van de Loire, 6MW; Haliad, van Alstom.

Indrukwekkend!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 21/02/12, 02:40

dank je, het gaf me een goed boek.


Ik lachte toen ik deze foto zag

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/02/12, 15:00

:? De site Oleoceen lijkt zijn klok stil te staan ​​sinds juni 2010. :|

FPLM schreef:Centralisatie heeft zijn waarde al bewezen, en omgekeerd heeft decentralisatie het nog niet.
Het is intellectueel kortzichtig om dit te schrijven ...
- Centralisatie heeft zijn kwetsbaarheid en vele andere tekortkomingen aan het licht gebracht. Het was in het besef dat de Amerikaanse soldaten van de DARPA besloten om een ​​gedecentraliseerd militair commandonetwerk te creëren. Ze begrepen dat een effectieve aanval op hun commandocentrum hun formidabele militaire macht 'dom en onwerkzaam' zou kunnen maken.
- Decentralisatie is wat de mensheid wist aan het begin van de XNUMXe eeuw (gedecentraliseerde legers, economieën, energie, transport, enz.)

Beide systemen werken maar hebben zwakke punten.
Centralisatie heeft het mogelijk gemaakt om de industriële en technologische vooruitgang te versnellen ... tot een bepaalde limiet ... die door decentralisatie kan worden overwonnen.

De academici die zich ontwikkelden ARPANET zag het al snel als een middel voor uitwisseling, samenwerking en uitwisseling, ver verwijderd van de militaire visie die de oprichting van dit netwerk beheerste (de VS bevonden zich midden in de hippiegolf, tegen de stroom van de militaire problemen in, vast in Vietnamoorlog ).

Het gedecentraliseerde netwerk wordt gezien als intelligent, responsief, in staat om zichzelf gemakkelijker te bevrijden van "enkel denken".

150 jaar geleden vormden windmolens en watermolens een compleet netwerk van Frans grondgebied. In het vlakke departement Landes had elke stroom elke kilometer een molen, 2 meter retentie voldoende om hem te voeden.

Tegenwoordig weten we dat we door de daken te bedekken met zonnepanelen gemakkelijk in absolute termen kunnen voorzien in onze energiebehoefte. Door de toevoeging van een kleine windturbine van 300W, kan op sommige plaatsen evenveel energie worden geleverd als 20 m² fotovoltaïsche panelen (voor 10 keer minder).

Ten slotte is decentralisatie de terugkeer naar het verklaarde "gezonde verstand van de boeren" op oleoceen in deze termen die ik leuk vind:
Ik hoop het einde te zien van de wereld die we kennen, die van overvloed en verspilling, en de terugkeer te zien naar ... een wereld geregeerd door twee economen die vaak door mijn ouders en grootouders worden aangehaald: de ene zonder twijfel Corsicaans: Parcimoni en de andere waarschijnlijk Armeens: Abonesisch.

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 21/02/12, 20:15

Citro schreef:Ten slotte is decentralisatie de terugkeer naar het verklaarde "gezonde verstand van de boeren" op oleoceen in deze termen die ik leuk vind:
Ik hoop het einde te zien van de wereld die we kennen, die van overvloed en verspilling, en de terugkeer te zien naar ... een wereld geregeerd door twee economen die vaak door mijn ouders en grootouders worden genoemd: een ongetwijfeld Corsica: spaarzaam en de andere waarschijnlijk Armeens: Abonescian.

: Mrgreen:


We zitten liever in een 'Pariçilamonnie'-configuratie, niet? : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten