Grootste windturbine ter wereld in 2009

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 16/02/09, 18:17

Christophe schreef:
carburologue schreef:defaitisme is de essentie van de mens en je illustreert perfect de essentie ervan...


Ah dit antwoord ik dat het misbruik van naïviteit de basis is geweest van vele nederlagen en tegenslagen in de geschiedenis van de mensheid...


in jouw wereld dus, zeker niet in de mijne... Ik wil er niet meer aan toevoegen, maar het lijkt mij dat het omgevingspessimisme uit het oleoceen econologie.com is binnengedrongen.
Ik vind dat jammer zolang je het einde van de wereld niet bepleit...
Dernière édition par carburologue de 16 / 02 / 09, 18: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23

Re: Grootste windturbine ter wereld in 2009




par carburologue » 16/02/09, 18:22

Leo Maximus schreef:
carburologue schreef:heb je hierover gehoord bij belrtl???
6 megawatt, 50000 tot 70000 woningen waar elektriciteit zal worden verdeeld, de grootste ter wereld 198 m...en dat allemaal in België, MAAR gemonteerd door Duitsers...

Welke diameter en welke rotatiesnelheid? U moet weten dat u met een grote diameter gemakkelijk de geluidssnelheid aan het einde van de bladen benadert en dat vormt een groot probleem. Met een veronderstelde diameter van 150 meter hebben we een omtrek van 471 meter en met 0,7 omwentelingen per seconde bereiken we de snelheid van het geluid...

Aan het einde van de jaren vijftig werd een windturbine gebouwd in Nogent le Roi, in Eure-et-Loir, deze werkte heel kort omdat niemand had gedacht dat het overschrijden van de geluidssnelheid aan het einde van de wieken zou leiden tot hun vernietiging. De informatie werd geheim gehouden en EDF ontmantelde de "aerogenerator" en verklaarde dat het experiment voorbij was.


Ik kan niet meer zeggen dan dat over de technische gegevens... alles wat ik weet, heb ik opgeschreven, sorry. Wat ik weet is dat de plek volgens het aardse profiel erg goed is voor de prestaties van deze windturbines.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38

Re: Grootste windturbine ter wereld in 2009




par Elec » 16/02/09, 18:45

carburologue schreef:heb je hierover gehoord bij belrtl???
6 megawatt, 50000 tot 70000 woningen waar elektriciteit zal worden verdeeld, de grootste ter wereld 198 m...en dat allemaal in België, MAAR gemonteerd door Duitsers...


6MW?

Op weg naar...10 MW windturbines (!) in de VS

Een kwadraat van 10 windturbines op 10 met deze technologie komt overeen met het vermogen van een klassieke kernreactor (vermenigvuldig met 3 om het equivalent te krijgen in de opwekking van elektriciteit).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 16/02/09, 19:47

Ik ga zaterdag (als alles goed gaat) hallo zeggen tegen mijn broer...
Ik zal trouwens foto's maken van de machine in aanbouw :?

Ter informatie: mijn nichtje dacht dat we elementen uit een tunnel brachten, die is zo groot... :schok:

:P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 16/02/09, 20:04

carburologue schreef:in jouw wereld dus, zeker niet in de mijne... Ik wil er niet meer aan toevoegen, maar het lijkt mij dat het omgevingspessimisme uit het oleoceen econologie.com is binnengedrongen


Het is niet pessimistisch, ik zou gewoon graag een beetje realisme in de cijfers willen: kortom het tegenovergestelde van naïviteit... Houd bijvoorbeeld op met het verwarren van 1 en 1000 als we het over energieoplossingen hebben... Zoals we Jancovici zouden zeggen!

We praten hier veel meer over oplossingen dan over het oleoceen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 16/02/09, 20:13

Hu?
Oleoceen?

Een onbekende pre-glaciale periode???
: Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 16/02/09, 20:17

Christophe schreef: Houd bijvoorbeeld op met het verwarren van 1 en 1000 als we het hebben over energieoplossingen... Zoals Jancovici zou zeggen!


Het probleem is dat JMJ precies, als het om duurzame energie gaat, 1 en 1000 door elkaar haalt.

Het zou leuk zijn als hij zijn anti-wind- en afnameconferenties zou gaan geven in Berkeley, Stanford, Harvard of TED...

In Frankrijk is dit oké, omdat we in een retrograde klimaat leven en omdat het land pro-nucleair is.

JMJ, hij is goed als het gaat om het bekritiseren van een samenleving die gebaseerd is op fossiele brandstoffen en het waarschuwen voor de gevaren van de opwarming van de aarde. Het is erg handig hiervoor. Maar als het om het aandragen van oplossingen gaat, is hij naar mijn mening niet goed.
Dernière édition par Elec de 16 / 02 / 09, 22: 12, 2 keer bewerkt.
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23

Re: Grootste windturbine ter wereld in 2009




par carburologue » 16/02/09, 20:30

Elec schreef:
carburologue schreef:heb je hierover gehoord bij belrtl???
6 megawatt, 50000 tot 70000 woningen waar elektriciteit zal worden verdeeld, de grootste ter wereld 198 m...en dat allemaal in België, MAAR gemonteerd door Duitsers...


6MW?

Op weg naar...10 MW windturbines (!) in de VS

Een kwadraat van 10 windturbines op 10 met deze technologie komt overeen met het vermogen van een klassieke kernreactor (vermenigvuldig met 3 om het equivalent te krijgen in de opwekking van elektriciteit).


het wordt nog bestudeerd, maar is nog niet klaar...tot die tijd lopen we voor...Maar goed, records zijn er om gebroken te worden///
In ieder geval is het goed dat we dit in aanbouw beginnen te zien, het begint, het is een goed begin...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 16/02/09, 20:33

Christophe schreef:
carburologue schreef:in jouw wereld dus, zeker niet in de mijne... Ik wil er niet meer aan toevoegen, maar het lijkt mij dat het omgevingspessimisme uit het oleoceen econologie.com is binnengedrongen


Het is niet pessimistisch, ik zou gewoon graag een beetje realisme in de cijfers willen: kortom het tegenovergestelde van naïviteit... Houd bijvoorbeeld op met het verwarren van 1 en 1000 als we het over energieoplossingen hebben... Zoals we Jancovici zouden zeggen!

We praten hier veel meer over oplossingen dan over het oleoceen!


jancovici heeft geen oplossing voor de huidige energieproblemen...
Behalve dat hij de hele tijd piekolie bepleit... levert hij alleen maar kritiek, zeker met verdienste, maar zonder iets aan de situatie te veranderen, lijkt het mij...
Veel ophef over niets in het kort deze jancovici ...
Bekritiseren is heel gemakkelijk, iets geldigs aanbieden is iets anders ... : Lol: :!:
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 16/02/09, 22:16

carburologue schreef:Veel herrie voor niets

Ik denk niet dat dit voor niets lawaai is: het is moeilijk voor te stellen, maar vandaag de dag zijn er nog steeds sceptici over de opwarming van de mens door antropogene oorsprong (ja, zie de column van Allègre in Le Point geleden een paar dagen: "Laten we ophouden met het geloven van de opwarming van de aarde goeroes! "). Er zijn nog steeds mensen die denken dat we gemakkelijk onconventionele olie (teerzanden uit Alberta of Orinoco, enz.) kunnen gebruiken en steenkool gedurende 3 eeuwen vloeibaar kunnen maken om onze auto's aan te drijven.

Haar werk om het bewustzijn te vergroten met betrekking tot de risico's van het onverwachte olietijdperk na de piek en de gevolgen van de opwarming van de aarde is daarom zeer nuttig en, naar mijn mening, werkelijk uitstekend.

Maar in termen van oplossingen (hernieuwbare energie enz.) ben ik het met je eens, ik vind het niet goed en niet opgesloten in zijn systeem van ideeën.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten