Het optimaliseren van verbrandingsketel met behulp van reverse

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Duduf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 11/01/09, 20:56

Het optimaliseren van verbrandingsketel met behulp van reverse




par Duduf » 28/10/09, 17:11

Hallo,

Ik installeerde een Vosgienne Zaegel Held CKV35-ketel, omgekeerde verbranding, geassocieerd met een tank van 2000 l, en een Thermovar hydraulische recyclingmodule (65 ° c, progressieve opening vanaf 72 ° C).

In gebruik ben ik verrast om niet de hele tank in één lading te verwarmen door deze milde temperaturen. De ketel draait rond de 75 tot 78 ° C, als ik vind dat hij hoger zou moeten gaan.

Ik vraag me af over de aanpassing van de primaire en secundaire lucht. Moet het worden uitgevoerd op zo'n ketel? Standaard blokkeren de schroeven de luchtstelmoeren, maar is het alleen voor transport of is het een instelling die standaard is gemaakt om niet te veranderen.

Als je feedback hebt op dit type ketel, zoek ik het!

Merci.
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 28/10/09, 23:30

hello,
Heeft u meer informatie over de oppervlakte van de behuizing, de isolatie? Bedient u uw ketel volledig of continu? Hoe lang duurt uw uitbraak? Dankjewel
A+
0 x
Duduf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 11/01/09, 20:56




par Duduf » 29/10/09, 07:48

Hallo,

Het verwarmde oppervlak bedraagt ​​momenteel circa 150 m², maar zal in de toekomst toenemen tot 200 m².

Voor de isolatie is het een oud stenen en bakstenen huis, rijp 50 cm dik, het cement is modder. Ik kleedde het interieur in placo, geïsoleerd op rijp exterieur en eenvoudig op de anderen. Het dak is vernieuwd in leisteentegels, met dunne isolatie die effectief lijkt. Ik denk dat het huis goed geïsoleerd is.

De temperatuurregeling gebeurt op de buitentemperatuur (3-weg mengklep met Vissmann regeling). Een uitbraak duurt ongeveer 5 uur.

De circulatiepomp van de thermovar is ingesteld op snelheid 2.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/10/09, 09:11

Ik ken uw specifieke ketel niet, maar ik heb de ervaring van een omgekeerde unical turbo-ketel.
de regeling van primaire en secundaire lucht is sterk afhankelijk van het hout dat u verbrandt als u de verbranding wilt optimaliseren.
Ik moet ergens een document hebben dat de grote lijnen van deze aanpassingen geeft.
Ik zal zien of ik het vind
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Optimalisatie van het gebruik van boilers met omgekeerde verbranding




par Did67 » 29/10/09, 09:33

duduf schrijft:
In gebruik ben ik verrast om niet de hele tank in één lading te verwarmen door deze milde temperaturen. De ketel draait rond de 75 tot 78 ° C, als ik vind dat hij hoger zou moeten gaan.

.


1) Je hebt een installatie met buffertank (belangrijk - het is goed!) En driewegregeling (het is ook goed).

2) Volgens het principe van een dergelijke installatie:

a) de ballon slaat de calorieën op die vrijkomen door de golf

b) de regeling gebruikt ze zoals het hoort (afhankelijk van de buitentemperatuur) ...

c) dus als je een uitbraak hebt, kun je "vol" gaan, een schone verbranding hebben, zonder je zorgen te maken of je huis veel of een paar calorieën nodig heeft, want daar is de buffer voor ... Dit is erg goed (omdat de verbranding schoner is)

d) als alles correct is berekend, is de grootte van de haard van uw ketel (de hoeveelheid hout die u erin kunt steken) zodanig dat deze overeenkomt met de hoeveelheid warmte die uw ballon kan opslaan ...

Dus daar, geconfronteerd met uw "probleem" (dat er misschien niet één is!), Twee of drie hypothesen:

a) de berekening is niet correct; de haard te klein ???

b) wat neerkomt op hetzelfde: aangezien het niet erg koud is, laad je niet volledig op ???

c) of een andere variant: uw hout is niet energiek genoeg - schaars hout (zacht hardhout, zachthout) ????

d) of tot slot, en daar zou het serieuzer zijn: je hout is niet droog genoeg en een deel van de calorieën wordt gebruikt om het water te "verdampen", waardoor rook en condensatie in de schoorsteen ontstaat, dus bruin, dus vroeg of laat een schoorsteenbrand ...

Als a), zal het gedwongen worden om vaker op te lichten dan zou moeten, om de buffer vaker te herladen dan je zou willen (anders is dat oké) ... In deze zin is deze n is niet gevaarlijk! (andersom kan een probleem zijn, omdat je het vuur niet kunt stoppen en daardoor de ketel kan oververhitten)

Als b), vertel ik je de oplossing niet, dan heb je ... c) en d) ook elders gevonden ...

Laatste punt: op voorwaarde dat de buffertemperatuur voldoende is (hoger dan de wateruittredetemperatuur in het verwarmingscircuit, berekend door uw regeling), heeft dit geen invloed op uw verwarming. Het moet duidelijk zijn dat de ketel + tank één ding is (productie en opslag van calorieën); regeling door 3 V-klep een andere (gebruik, indien nodig, van deze calorieën; en alleen indien nodig - als uw curve correct is ingesteld).

Ik laat Dirk achter op het gebied van luchtinstellingen. Ik ken dit type ketel niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/10/09, 12:52

grap modus AAN

Interessant is deze term "omgekeerde verbranding". Ik dacht even dat het net als de feniks was: dat het vuur het hout uit deze as opnieuw samenstelde :D .... ik ben teleurgesteld! : Cry:

grap modus UIT

Als iemand dit principe snel voor mij zou kunnen samenvatten, alleen om jou te kunnen volgen. Dankjewel.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/10/09, 14:43

een klein diagram is beter dan een lange toespraak:

een van de voordelen is dat je de ketel enorm in houtblokken kunt laden en dat ze doorbranden.
het andere voordeel houdt verband met de verbranding zelf, die anders is omdat het hout wordt "vergast" en het geproduceerde gas wordt verbrand.
deze verbranding is vollediger en de afzonderlijke primaire en secundaire luchtinlaten zorgen voor een goede beheersing van de verbranding.

Beeld
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Duduf
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 11/01/09, 20:56




par Duduf » 29/10/09, 15:02

De operatie is er helemaal.

Het enige is dat er een aparte instelling is voor de primaire en secundaire lucht, maar niets dat aangeeft hoe het moet!

Daarin ligt mijn probleem.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/10/09, 15:15

beloofde ding; verschuldigd ding:
hier is de pagina over de regeling van primaire en secundaire lucht op een omgekeerde houtketel. (vooral de paragraaf met algemene suggesties)
aan te passen aan uw ketel, maar de belangrijkste principes blijven hetzelfde: respectieve functies van de primaire en secundaire lucht en aanpassingen door observatie van de vlam (door de patrijspoort)
goed lezen

Beeld
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 29/10/09, 21:30

Hallo,
Ik zie dat je dunne isolatie onder het dak steekt :onheil: dit is een grote oplichterij bij een google zoekopdracht, je zult snel begrijpen waarom.
A+
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 346-gasten