Energieopslag zwaartekracht

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Energy Storage zwaartekracht




par sicetaitsimple » 06/01/18, 13:56

moinsdewatt schreef:
lilian07 schreef:stock- en prijsbeheer, momenteel wordt er niets geoptimaliseerd, daarom blijven onze dammen over het algemeen vol (90% van de tijd). Een echt intelligent beheer van de energiestromen op macroscopisch (regio/departement) en microscopisch (huisvesting) niveau zou het zeker mogelijk maken om de dammen op 80% in te zetten in plaats van de huidige 10%.


Volledig valse cijfers.

Noem eens een serieus onderzoek.


Heb jij ook wat twijfels?

De specialiteit van Lilian07 lijkt te zijn (althans op sommige gebieden, vgl. het recente debat over nucleaire flexibiliteit) dingen beweren die op zijn best zijn overtuigingen zijn, in het slechtste geval trollen, welke dingen binnen enkele minuten kunnen worden ontmanteld door toegang te krijgen tot openbare sites, in dit geval eco2mix gerund door RTE.

Geen serieuze studie nodig, kijk maar eens naar eco2mix!
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Energy Storage zwaartekracht




par lilian07 » 07/01/18, 10:31

STAP IN FRANKRIJK URSAT 2011. RAPPORT DIRECTEUR DIRECTEUR EDF HYDRAULIQUE...
We leren in het bijzonder dat een dam in frequentie wordt gebruikt in een dagelijkse tot wekelijkse cyclus, afhankelijk van de prijs, en dat de toename van hernieuwbare energie en variabele prijzen de pomp- en opslagcyclus verhogen...huidige lage exploitatie vanwege het lage Kwh-tarief....
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Energy Storage zwaartekracht




par sicetaitsimple » 07/01/18, 12:19

lilian07 schreef:We leren met name dat een dam in frequentie wordt gebruikt in een dagelijkse tot wekelijkse cyclus, afhankelijk van de prijs....


Het is een beetje oneerlijk als formulering! Je had kunnen zeggen "we bevestigen het" in plaats van "we leren ervan", aangezien ik je iets eerder schreef:

"Een RWZI werkt niet volgens de oorsprong van de elektronen, maar volgens de waarde (als eerste benadering de marktprijs) tussen de elektriciteit die hij moet gebruiken om te pompen en die hij zal herstellen door een turbine, wetende dat er tussen die twee een verlies (in volume van MWh) is van ongeveer 20%.

Of het nu gaat om kernenergie, hernieuwbare energie, kolen of gas, of zelfs "fatale" waterkracht over het water verandert niets.

De werking van een RWZI is dus niet gekoppeld aan de elektriciteitsmix, maar aan marktprijsschommelingen. Natuurlijk zal een zeer "intermitterende hernieuwbare" mix van tijd tot tijd sterke variaties veroorzaken.
"

Trouwens, waar sta je met je onderzoek naar "onze dammen 90% van de tijd vol?"
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Energy Storage zwaartekracht




par sicetaitsimple » 07/01/18, 14:11

Aanvulling: om precies te zijn, er staat niet in het artikel zoals je het samenvat dat "de dam wordt gebruikt volgens de prijs", het staat geschreven als het dezelfde publicatie is:

http://ecolo.org/documents/documents_in ... t-2011.pdf

"De mogelijkheden om inkomsten te genereren door gepompte opslagcycli uit te voeren, zijn afhankelijk van:
• van de grootte van het prijsverschil tussen daluren en spitsuren
• de efficiëntie van de cyclus (verhouding tussen de geproduceerde energie en de verbruikte energie, van 75 tot 80%)
Wanneer het prijsverschil lager is dan de kringloopopbrengst, kan de RWZI geen inkomsten genereren.
"

Uw "toevoeging" aan het einde van de post "huidige lage werking omdat laag Kwh-tarief ..." is daarom geen spijker waard.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Energy Storage zwaartekracht




par lilian07 » 07/01/18, 16:40

Niet meer dan uw verklaring over de flexibiliteit van kernenergie, maar ik heb niet veel tijd om uw absurditeiten aan te tonen die u rechts en links hebt verzameld zonder analyse, gewoon door gegevens in uw voordeel te exploiteren (de "flexibele" kernenergie van afval is een heel slecht idee dat erin bestaat onze problemen aan de toekomstige generatie over te laten...).
Als je de werking van een nucleaire ketel niet begrijpt en flexibiliteit toont door de totale verbruikte energie aan de gebruiker, negeer je de efficiëntie en de manier om het te degraderen terwijl je de reactor "vergiftigt".
Ja, een kerncentrale op het gebied van energieproductie is het minst flexibele systeem ter wereld behalve om het overschot te verspillen, maar dat geldt dan voor de hele energieproductiesector.
Wat de hydrauliek betreft, ja, de dammen worden slechts voor maximaal 10% tot 15% van het potentieel gebruikt, voornamelijk vanwege de prijs van Kwh.
Als de hernieuwbare energie zich ontwikkelt en ook de zeer variabele prijsstelling, zal de output van de STEP's met 2 of zelfs 3 worden vermenigvuldigd.
Als ik alle hydrauliek in Frankrijk (eenheid kleiner dan 1 Mw) meetel dan kunnen we zeggen dat er nog meer potentieel is.
Laten we alsjeblieft even stoppen met het "trolisme", het idee is om hoogte te winnen zonder in foutieve woorden te vervallen en zonder in technische details te vervallen waarvan niemand de effecten op het geheel van de woorden kan verifiëren of meten...
Wanneer in de inleidende samenvatting van het bovenstaande rapport staat dat een STEP een week wordt gevuld, kunnen we eenvoudig begrijpen dat het gebruik ervan erg laag is .... als we de totale "leeg" -tijd kennen ....
Wat geenszins in tegenspraak is met uw analyse van de prijs, die bovendien rechtvaardigt dat de STEP's meestal stil staan ​​in afwachting van een gunstige prijs van of soms een week....
Het is zeker dat door onze kerncentrales naar de bodem van "afval" te brengen, het onwaarschijnlijk is dat de hydraulica op volle toeren zal werken.
Het is inderdaad de komst van intermitterende massale hernieuwbare energiebronnen die op een dag in staat zullen zijn om een ​​echt goed huwelijk te sluiten tussen de "nuc" en de rest van de hernieuwbare energiebronnen waarvan ik bevestig dat ze essentieel zullen zijn in de transitie (ik ben geenszins een anti-nuc...).
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Energy Storage zwaartekracht




par sicetaitsimple » 07/01/18, 16:57

Iedereen zal de "hoogte" (sic) van de gebruikte argumenten beoordelen en de veelheid aan serieuze bronnen die op de eer van deze argumenten worden aangevoerd.....

Als je een serieuze bron aanhaalt (zonder trouwens de link te geven...) zoals die op de STEP's, realiseren we ons bij het lezen toch dat je ofwel een groot begripsprobleem ofwel een groot probleem van blindheid hebt...

Dus, hydraulica wordt slecht gebruikt in Frankrijk, waar sta je met je onderzoek?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Energy Storage zwaartekracht




par sicetaitsimple » 07/01/18, 17:23

lilian07 schreef:Wanneer in de inleidende samenvatting van het bovenstaande rapport staat dat een STEP een week wordt gevuld, kunnen we eenvoudig begrijpen dat het gebruik ervan erg laag is .... als we de totale "leeg" -tijd kennen ....


Een voorbeeld van verkeerd lezen, want wat er in de tekst staat is:

"De optimalisatie gebeurt met een wekelijks perspectief: werking in pure STEP (recycling
dagelijks) en afbouw van een deel van de energie die het afgelopen weekend is opgeslagen volgens de arbitrage die is uitgevoerd op
de 5 werkdagen van de week: op een "gemiddelde" manier leidt dit hier ongeveer elke dag tot voorraadafbouw
1/5 van het verpompte volume in het weekend. "


Het wekelijkse volume STEP wordt idealiter in het weekend gevuld en vervolgens tijdens de week gebruikt met elke nacht opnieuw pompen ("dagelijkse recycling") maar een eerste voorraad (die zich in het weekend ophoopt) die geleidelijk zal worden gebruikt tot het volgende weekend.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Energy Storage zwaartekracht




par lilian07 » 07/01/18, 22:03

Ik wist niet dat deze bron op het internet stond...en ik heb moeite om te begrijpen hoe STEP wekelijks werkt.
Denkt u echt dat de huidige werkwijze van onze STEP's maximaal is?
Het idee van deze discussie is niet om te weten of het vandaag de dag een economisch optimale manier van werken is, maar om te beseffen dat de zwaartekracht-energie van STEP een extra oplossing zou kunnen brengen in de energietransitie.
In feite is het zo dat in alle gebieden met "schone" energie onze hele samenleving gebaseerd is op afval... stockbeheer meer dan duurzaam beheer dat uitnodigt tot optimale prestaties.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Energy Storage zwaartekracht




par sicetaitsimple » 07/01/18, 23:21

lilian07 schreef:Ik wist niet dat deze bron op het internet stond...en ik heb moeite om te begrijpen hoe STEP wekelijks werkt.


"je wist niet dat deze bron op het internet stond": en daarom kon je het vrijelijk interpreteren en vervormen zonder de exacte termen te reproduceren? Mooie ethiek...

"moeilijk om de wekelijkse werking van een STEP te begrijpen": kijk maar naar figuur 4 van het document.

Ik geef nogmaals de link:

http://ecolo.org/documents/documents_in ... t-2011.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Energy Storage zwaartekracht




par chatelot16 » 08/01/18, 00:33

de stappen zijn rendabel zodra de energieprijs meer dan 20% schommelt, dus 1.2

we zien de http://www.rte-france.com/fr/eco2mix/donnees-de-marche dat de prijs van elektriciteit elke dag veel meer varieert, dus als de stappen correct worden gebruikt, moeten ze elke dag op maximaal vermogen pompen en turbinen! maar de stappen zijn te klein ... als ze voldoende zouden zijn, zou er niet zo'n grote variatie in de prijs van elektriciteit zijn

er is zelfs geen behoefte aan hernieuwbare energie om het beheer van consumenten te rechtvaardigen om de balans van het netwerk te optimaliseren... we zien dat de hoogste elektriciteitsprijs wordt geproduceerd door een hoog verbruik op klaarlichte dag tijdens de week, alleen op zaterdag en zondag is de prijs anders, vrij laag overdag en hoog alleen 's avonds als iedereen tv kijkt

dus het is niet nodig om te wachten tot hernieuwbare energie voldoende is om consumenten te moeten beheersen ... om het gebruik van oude energiebronnen te optimaliseren, is consumentencontrole al nuttig ... wanneer beginnen we?

geen variabel tarief maken om grootverbruikers aan te moedigen hun verbruik aan te passen aan de beschikbaarheid is zonde... tot wanneer gaat deze verspilling door?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten