Oplichting (?) Trap en subsidies, echte ervaringen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 19/07/08, 11:23

Houthakker schreef:Wat goed zou zijn, is dat al degenen die om een ​​citaat schreeuwen, op een dag aan de andere kant van de spiegel gaan wandelen ... : Roll:


Nou, we hebben nooit gezegd dat het alleen de installateurs waren die de schattingen maakten die gebruik maakten van het subsidiesysteem. Er is ook fabrikanten en groothandels.

Wat te denken van het aanbod van 32 vacuümcollectoren met zonnetank (zonder merk) dubbele wisselaar (merk) van 300L en besturingseenheid van een nieuwe keten van brico discountwinkel voor 2500 € incl. Belasting maar niet gesubsidieerd omdat zelfbouw (of liever zelfmontage) terwijl ik al offertes heb gezien waarbij de prijs van de enkele 300L dubbele wisselaarstank (ook gemerkt) 2700 € HT was?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/07/08, 18:14

jc-tergal schreef:
Ik denk dat we de belastingverminderingen moeten verwijderen, we zouden zeker een dramatische prijsdaling zien, anders zouden ze niets verkopen. Er is misbruik, lach niet. En als we het aantal bedrijven zien dat wordt opgericht zonder iets of zo weinig te weten, vermoed ik dat het niet uit pure ecologische wil is, maar eerder dankzij de resulterende marges!


Ik denk dat dit een beetje een uitdaging is, of snel!

Het hangt er van af !!!

Toen ik bijvoorbeeld mijn Okofen PESK 15 kocht, realiseerde ik me dat er voor dit merk sowieso een nationale prijs bestond. De verwarmingsingenieur met wie ik te maken had, was glashelder: hij haalde de catalogus van Okofen France tevoorschijn en we vergeleken de opties. In 2005 stond het Okofen-tarief op internet, ik heb het gedownload.

Deze tarieven zijn uiteraard inclusief de marges. Ze omvatten ook de after-sales service, in die zin dat de lokale vertegenwoordiger een grote voorraad onderdelen aanhoudt om het probleem in minder dan 24 uur op te lossen. Dit heeft zijn kosten. Ik zag de voorraad met mijn ogen. Het zijn commerciële bedrijven. Het zijn geen ngo's. Ze leven niet van bijdragen.

Ik dacht even na om mijn verwarmingsketel in Duitsland te kopen, waar de belastingvermindering laag is (2 €). Ik realiseerde me dat het prijsverschil klein was.

Dus ik heb niet het gevoel dat ik helemaal opgelicht ben. Niet meer dan een auto kopen in Frankrijk die in Denemarken 20% goedkoper wordt verkocht door de marktsituatie, concurrentie, btw-tarieven, enz ...

En ik kijk uit naar mijn heffingskorting van ongeveer € 7 ...

Ik denk dat het verkeerd is om te generaliseren. Zoals sommigen hadden gedaan door in een andere discussie te beweren dat de pelletleveranciers "zuigen" door de prijs van olie te evenaren. Wat is er mis: ga kijken wat er gebeurt op de volgende site: http://www.depv.de/marktdaten/pelletspreise/

De brandstof gaat omhoog en de pellets gaan naar beneden!

We zouden zo graag willen dat onze wereld Manicheaans is: de grote slechteriken lobbyen hebzuchtig naar winsten tegen de aardige militanten ... Sorry, dat is niet de realiteit. Maar goed, ik word weer uitgescholden !!!

PS: Er is echt misbruik in PAC-telemarketing. Daar, ja, het is nodig om mensen te waarschuwen, want er zijn er die zo "buis" gemaakt zijn !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 21/07/08, 18:27

Welnu, de meeste huishoudens kunnen geen € 15 opnemen voor een zonne-installatie ... dit is het huidige probleem, dus kun je geen systemen kopen voor € 000-2000 niet gesubsidieerd?

Aan de andere kant: als u geen belasting betaalt, hoe werkt de heffingskorting dan?

Ik bedoel: de staat kan de € 7000 in geld terugbetalen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/07/08, 18:45

In België werkt de heffingskorting in ieder geval alleen als u belasting betaalt. Een "rijk" persoon zonder belastbare beroepsactiviteit zou in feite niets terugkrijgen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/07/08, 21:34

Christophe schreef:Welnu, de meeste huishoudens kunnen geen € 15 opnemen voor een zonne-installatie ... dit is het huidige probleem, dus kun je geen systemen kopen voor € 000-2000 niet gesubsidieerd?

Aan de andere kant: als u geen belasting betaalt, hoe werkt de heffingskorting dan?

Ik bedoel: de staat kan de € 7000 in geld terugbetalen?


In Frankrijk wordt een heffingskorting van de belastingen afgetrokken als u die betaalt, anders betaalt de staat u het verschil (of de volledige heffingskorting als u helemaal geen belasting betaalt). We krijgen een cheque van de schatkist. Ik zou maar ongeveer $ 1 aan belastingen hebben betaald, dus ik krijg een cheque van ongeveer $ 000.

We maken daarom een ​​onderscheid tussen "belastingvermindering" en "belastingvermindering".

Bij een zonne-installatie (boiler) rijst de vraag of we het doen zonder subsidie ​​of dat we het daadwerkelijk doen. Dat gezegd hebbende, je moet op zijn minst een gemiddelde doe-het-zelver zijn om de panelen op het dak goed te bevestigen (afhankelijk van de plaatsen kunnen er turbulenties zijn - vergeet niet dat er op sommige plaatsen op een dak effecten zijn van " tillen "krachtig genoeg) en goed solderen (als de circulatie van de vloeistof wordt gestopt, kunnen we temperaturen hebben tot 250 ° C - uit het geheugen is het een van de maximale temperaturen die zijn geregistreerd aan de uitgang van mijn sensor).

Voor een pelletketel, rekening houdend met de materiaalkosten en het relatief bescheiden aandeel van de arbeid, en het 50% subsidiepercentage op het materiaal, rijst de vraag naar mijn mening niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/07/08, 21:56

jc-tergal schreef:
Ik denk dat we dat moeten verwijderen om deze prijsexplosie niet te krijgen


Nog een laatste en ik hou mijn mond:

1) Het prijsverschil lijkt mij niet zo schokkend dat zo'n drastische maatregel nodig is

2) Ik heb op internet gesurft om een ​​mp3-speler voor mijn dochter te kopen. Nadat ik het model had gekozen, zocht ik: de prijsklasse van gisteren was van enkel naar dubbel (zelfs een beetje meer). Alles op internet. Ik ben niet naar de kleine plaatselijke winkel geweest, noch naar de elektronicasectie van een paar supermarkten. Het bereik wordt nog groter als het wordt gevonden !!!

Zie: http://www.achetezfacile.com/samsung-yp ... 352-4.html

3) Vanuit macro-economisch oogpunt is het belang van een belastingvermindering het bevorderen van een technologie. Vanuit het standpunt van de regering moeten we duidelijk zijn: het maakt niet uit wie de eer "opdringt". Het individu of de ambachtslieden. Het hele punt is dat CESI's of pelletketels of LPG-auto's populair worden. Volgens mijn waarnemingen, of het nu gaat om de CESI die 5 of 6 jaar geleden is geïnstalleerd of om de pelletketel die in januari is geïnstalleerd, wordt het "belastingkrediet" eindelijk gedeeld: voor de CESI schatte ik (door de prijs te vergelijken met het nabijgelegen Duitsland) dat de installateurs hadden 2/3 van het krediet terugverdiend. Ik had nog een derde over. Voor de pelletketel daarentegen, voor Okofen, waren de meerkosten laag. Van de € 7, denk ik dat ik tot het uiterste geborsteld ben, grote max, € 000. Ik denk zelfs minder.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 325 gasten