Oplichting (?) Trap en subsidies, echte ervaringen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/06/08, 16:16

Remundo schreef:Voor belastingen is het archi vals aangezien het belastingkrediet in principe contant wordt betaald ... omdat de betrouwbaarheid van de betaling van de staat te wensen overlaat.


Elke bescheiden familie kan, in plaats van een nieuwe auto te kopen voor 20 euro op krediet, zijn oude titin behouden en het geld in de PV steken, die zichzelf over 000 jaar zal financieren en daarna zal binnenhalen.

Het is ook onmiskenbaar ecologisch.

Momenteel is meer dan de helft van de aankopen van nieuwe voertuigen technisch niet gerechtvaardigd om "de oude" te vervangen.

Ook wetende dat er geen slechtere financiële investering bestaat dan een auto. :P

@+


Sorry, Remundo, mijn post was een beetje "lang in de zwangerschap": tussen het moment dat ik begon en het moment dat ik het opnam, zei de jouwe vergelijkbare dingen!
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 11/06/08, 16:17

Als je een familie die eigenaar is van hun huis en een auto van € 20,- betaalt, bescheiden noemt, oké...

maar hoe omschrijf je een gezin dat in een volkshuisvesting woont en op zijn best een scooter van 10 jaar oud heeft????? :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/06/08, 16:22

Remundo schreef:Voor belastingen is het archi vals aangezien het belastingkrediet in principe contant wordt betaald ... omdat de betrouwbaarheid van de betaling van de staat te wensen overlaat.
@+


Het is precies een cheque. Dit valt in het najaar, zodra de retourzendingen zijn verwerkt.

Ik ken geen problemen, ook al is de staat over het algemeen een slechte betaler.

Ik zal het in de herfst bevestigen (ik wacht op 50% van mijn pelletketel). 4 of 5 jaar geleden werkte dit zonder enig probleem voor de zonneboiler.

Ter informatie: ik heb in april steun ontvangen van de Regionale Raad (factuur eind februari verzonden - € 1 aan hulp in de Elzas). Geen vervelende verrassingen. Volkomen redelijke termijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 11/06/08, 16:33

georges100 schreef:Als je een familie die eigenaar is van hun huis en een auto van € 20,- betaalt, bescheiden noemt, oké...

maar hoe omschrijf je een gezin dat in een volkshuisvesting woont en op zijn best een scooter van 10 jaar oud heeft????? :D


Voor een gezin in de volkshuisvesting is het lastig om PV te installeren.

En perfect, veel gezinnen bescheiden heb een klein huis, een kleine auto, en niet veel aan het eind van de maand zonder overboord te gaan...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/06/08, 16:33

Remundo schreef:Elke bescheiden familie kan, in plaats van een nieuwe auto te kopen voor 20 euro op krediet, zijn oude titin behouden en het geld in de PV steken, die zichzelf over 000 jaar zal financieren en daarna zal binnenhalen.


Toutafé en zelfs zonne-energie (goedkoper) maar... feit is dat NIEMAND het doet!! Vergelijk maar eens de CA's van autofabrikanten en paneelfabrikanten...Pkoi?

ps: er zijn hier geen marxisten, alleen martzisten : Mrgreen:
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 11/06/08, 16:39

Oké, we maken een ladder voor je. :D
er zullen de bescheiden zijn, de zeer bescheiden, de meer dan bescheiden...

Het grote probleem met piramides is dat ze de vervelende gewoonte hebben om aan de onderkant veel breder te zijn dan aan de bovenkant :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/06/08, 16:49

Remundo schreef:Voor een gezin in de volkshuisvesting is het lastig om PV te installeren.


Sorry, het is een Remundo-cliché, want er zijn meer gemiddelde gezinnen in Frankrijk (die niets doen) dan gezinnen in HLM...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 11/06/08, 16:51

Op die manier houden ze het beter vol, ze zijn stabieler : Cheesy:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/06/08, 16:53

Begrijp de woordspeling niet tenzij het is:
Beeld

georges100 schreef:Oké, we maken een ladder voor je. :D
er zullen de bescheiden zijn, de zeer bescheiden, de meer dan bescheiden...


Het is waar dat € 20 bescheiden is...zeer bescheiden : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 11 / 06 / 08, 16: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 11/06/08, 16:56

Christophe schreef:
Remundo schreef:Voor een gezin in de volkshuisvesting is het lastig om PV te installeren.


Sorry, het is een Remundo-cliché, want er zijn meer gemiddelde gezinnen in Frankrijk (die niets doen) dan gezinnen in HLM...

Vorig bericht, over thermische zonne-energie, net zo goed.

Ik wilde zeggen dat er in HLM over het algemeen geen "individueel" dak is en dat dit onder mede-eigendom valt, en dat het dak over het algemeen erg klein is in verhouding tot het aantal inwoners.

Geloof niet dat iedereen die in HLM woont behoeftig is... er zitten een paar slimme onder hen...
0 x
Beeld

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 292-gasten