Exploitatie van de mechanische energie van de rots

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/10, 18:05

Dus je hebt niets te vrezen Le_Gaulois...

...een trollenspray raakt niets anders dan iets van hetzelfde IP-adres : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/11/10, 18:07

Moué behalve dat chemische sprays zelden 100% onschadelijk zijn voor de gebruiker... dus pas op voor Obamot :) Hehehe ...

Met andere woorden: stop aub met "zoeken"!

Als je wilt zoeken, zoek dan naar het S&V-artikel!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 22/11/10, 18:10

Maar nee !!
Om bijvoorbeeld een kabelbaan te laten rijden en de skiërs met contragewicht naar de top te tillen, worden steenblokken neergelaten uit de groeve naast de deur en worden vrachtwagens op de bergpaden en elektriciteit bespaard????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/11/10, 18:30

Christophe schreef:Moué behalve dat chemische sprays zelden 100% onschadelijk zijn voor de gebruiker... dus pas op voor Obamot :) Hehehe.

... je hebt gelijk! Mijn avatar is nu helemaal gespikkeld! Ik had wel een “masker” opgezet Hahahahaha : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/11/10, 18:59

Ik had dit soort berekeningen gezien om de luchthaven van Nice uit te breiden door de zee op te vullen met stenen die op een bepaalde hoogte uit een steengroeve komen: er was gepland om een ​​geëlektrificeerde spoorlijn aan te leggen die gedurende de hele constructie elektriciteit zou hebben geproduceerd! ... maar het was niet gedaan ze gaven er de voorkeur aan tevreden te zijn met vrachtwagens en de remmen te gebruiken ... de waarde van de geproduceerde elektriciteit was niet voldoende om de baan aan te leggen

profiteer van de potentiële energie voor een steengroeve of een bruikbare mijn, waarom niet... maar sloop de bergen om energie te maken!
:onheil:

bovendien zullen we na het slopen van de bergen niet eens meer waterkracht hebben
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 22/11/10, 20:34

Vooral omdat het een energie is die niet snel vernieuwd wordt:
10 tot 30 miljoen jaar voor de Alpen, 5 voor de Himalaya,
maar dat 200 jaar om de zuurstof te vernieuwen, dat we zonder aarzelen verbranden en onszelf vragen stellen
en minstens 5 miljard jaar om uranium, goud, zilver en leven, enz.
0 x
cheval
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 23/09/10, 16:16




par cheval » 23/11/10, 14:36

Ik besteed mijn tijd niet aan het zeggen van lucubraties, zelfs als je mijn idee van G2P niet leuk vindt, laat me over je onderwerp praten.
Ik hoop deze klap als ik niet hoefdier te heten!

Hier is een voorbeeld van een "petraptosische energiecentrale" die een kabelbaan gebruikt:
De talkgroeve van Trimouns
De talk die op meer dan 1 meter boven zeeniveau wordt gewonnen, wordt eerst handmatig gesorteerd en vervolgens met een kabelbaan van 600 km naar de verwerkingsfabriek getransporteerd die zich op de bodem van de vallei bevindt, enkele honderden meters lager. De motor van deze kabelbaan is omkeerbaar; tijdens normaal bedrijf levert deze kabelbaan elektriciteit




http://fr.wikipedia.org/wiki/Carri%C3%A ... e_Trimouns
0 x
Lang leve de wetenschap GRATIS!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/10, 14:48

dit is wat ik zei in een vorig bericht: het doel is niet om energie te maken door de berg te slopen: het is om talk te produceren: het is duidelijk heel goed dat ze een transportmiddelen die deze potentiële energie terugwinnen in plaats van deze te verliezen!

maar ik ben er zeker van dat de geproduceerde energie lager is dan het verbruik van de rest van de carrière

in de industrie zijn er veel potentiële energieverliezen die we vergeten te gebruiken
0 x
Le_Gaulois
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 15/11/10, 10:23




par Le_Gaulois » 23/11/10, 15:09

Hallo wereld!

Het idee om berggesteente te gebruiken om elektriciteit op te wekken lijkt hier niet op ieders steun te rekenen.
Het probleem is dat het breken van bergen om een ​​verminderde hoeveelheid energie te produceren (zonder de zwaartekracht te willen minachten) ervoor zorgt dat je een beetje springt, en ik kan het begrijpen... Laten we zeggen dat het bepaalde voordelen kan hebben, bijvoorbeeld, niet ver van mijn huis blokkeert een stuk aarde in de berg het uitzicht op een prachtige vallei volledig... Maar hoe dan ook, het zou een beetje extreem zijn om het te zuiveren alleen voor het plezier van de ogen en voor de productie van (niet echt) hernieuwbare elektriciteit!!!

Desalniettemin is het idee om zo'n systeem niet langer te koppelen aan een simpele berg, maar aan een mijn, of een steengroeve, veel interessanter!
Met het oog op de woorden van chatelot16 en horse, is er minstens één omkeerbare kabelbaantoepassing, en er is minstens een andere overwogen. Wat bewijst dat dit idee zo stom nog niet is!! Ik geef overigens toe dat ik deze voorbeelden helemaal niet kende en dat stemt mij zeer gelukkig.

Ik blijf er echter van overtuigd dat de kabelbaan niet per se de optimale configuratie is. Inderdaad, wie kabelbaan zegt, zegt kabels. Wie kabels zegt, zegt veel masten. Wie veel pylonen zegt, zegt veel katrollen. Wie veel katrollen zegt, zegt veel lagers. Wie veel lagers zegt, zegt nog steeds veel verliezen!!! Terwijl met een configuratie van het type "groot wiel", één as, twee lagers en Raoul-rollen !! Natuurlijk moet je werken aan de windweerstand en stabiliteit...

Dan het probleem van granulometrie... Ofwel gebruiken we grote gondels, in welk geval we het ons kunnen veroorloven om grote blokken te gebruiken, of we beginnen met een meer "peddelwiel"-geometrie, in welk geval we de granulo dienovereenkomstig moeten aanpassen...

Aan de andere kant kan een "kabelbaan"-configuratie een voordeel hebben, als deze gekoppeld is aan een skigebied!!
Stel je voor: we gaan de skiërs op en we dalen de stenen (of de talk) af. Dankzij dit :
- er wordt energie bespaard op de logistiek van groeves
- we verbeteren de ecologische voetafdruk van het skigebied

En God weet dat we het moeten verbeteren, de ecologische afdruk van deze ecologische afwijkingen die wintersportresorts zijn!!! Tussen de skiliften die 7 uur per dag continu draaien, de sneeuwruimers die de pistes komen klaarmaken, de sneeuwkanonnen die ook water slurpen, de helikopters die de bars en restaurants op hoogte komen bevoorraden, de duizenden toeristen die met de auto samenkomen, de lay-out van de pistes die flora en fauna vernietigt, het is een echt schandaal! Terwijl dat daar tenminste het probleem oplost van de liften die 7 uur per dag draaien... Dat is het al, maar hey!!

Eindelijk is hier mijn mening, maar ik denk oprecht dat er iets moet worden gedaan om de ecologische balans van de skigebieden correct te verbeteren, terwijl ik de mijnbouw laat functioneren en door hem in staat te stellen te besparen!!

Economisch,

Le_Gaulois
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/10, 15:38

het doel is niet alleen om naar beneden te gaan, maar vooral om van de steengroeve naar de fabriek te gaan

kabelbaan en elektrische trein zijn 2 vervoermiddelen die goed gebruik maken van de afdaling

we moeten de nikkelmijn in Nieuw-Caledonië gaan vertellen dat we volharden om het erts per vrachtwagen uit de bergen te halen...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten