Eenvoudige vraag over de zonnemarkt

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/06/08, 12:42

:pijl: Generator, het heeft. :D
met 800w laat hij zijn wasmachine 1 keer per week ongeveer XNUMX uur draaien (minder dan een liter).
Het is een zeer goed geluiddichte benzinemotor die hij niet van plan is te wijzigen.

De verwarming is een kleine "MYRUS" houtkachel niet groter dan een PC CPU. 8)
Soms in het laagseizoen (als hij te lui is om de kachel aan te steken) licht hij op met een lamp PETROMAX olie onder druk die tot 400 W aan verlichting en evenveel warmte levert (waarvan de werking in veel opzichten lijkt op een Pantone-reactor, zoals ik al heb aangegeven na het ontmantelen van een reactor)

Een butaanfles voorzag hem van warm water en kookgas terwijl hij wachtte op een zonneboiler met vacuümbuis.

Warmtekrachtkoppeling heeft geen interesse voor hem en vertegenwoordigt meer een "gascentrale" dan wat dan ook. :?

Niemand kan mijn vraag beantwoorden: MONOCRISTALIN /vs / POLYCRYSTALIN :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 16/06/08, 12:49

Oké, dus hij kon zich voorstellen dat hij zijn kleine groep iets anders zou geven: E85, biogas...

Geen tandwiel? Welnu, voor de winter kan het in een chalet niet interessant zijn (lange nacht, warmtebehoefte...).

Als hij geen gascentrale wil, denkt pkoi dan aan PV? : Cheesy:

Citro schreef:Niemand kan mijn vraag beantwoorden: MONOCRISTALIN /vs / POLYCRYSTALIN :?


Amorf: lage opbrengst in de volle zon, 60Wp/m²
Mono: zeer goede prestatie, 150 Wc/m
Poly: 100Wp/m²

Dus een monokristallijn paneel is technisch beter maar ik wed dat het prijsverschil voor hetzelfde oppervlak rond de 150% ligt : Mrgreen:

Voor de rest: http://fr.wikipedia.org/wiki/Photo%C3%A ... um_amorphe
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/06/08, 13:27

:pijl: Dankjewel! Dat is informatie! : Mrgreen:

De PV moet zijn batterijen opladen als de windturbine niet genoeg levert, wat meestal het geval is bij mooi weer.

In dit geval is de PV beter dan de groep... :?
En als u geen EDF-factuur heeft, kunt u het bespaarde geld gebruiken om uw autonomie uit te breiden...
0 x
Castex Clement
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 16/03/08, 18:32
Plaats: Haute Garonne




par Castex Clement » 16/06/08, 14:18

hallo jonge mensen,
voor citro hier is wat ik vond: http://web.univ-pau.fr/~scholle/ecosyst ... -pg-fr.htm en dat:
http://www.canren.gc.ca/prod_serv/index ... 1&PgId=598
maak goed gebruik van een +
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 16/06/08, 14:36

Christophe schreef:Wel als er toch een probleem is omdat pkoi de €2000 kits niet gesubsidieerd worden?


Nou, dat doen ze met alles. In Frankrijk bijvoorbeeld, als je je keuken zelf inricht: btw=20.6%, als je het laat doen: btw=5.5%. Het is voor veel van dat soort dingen, zelfs als het niets met olie te maken heeft.

Het is niet gekoppeld aan lobby's, het is om werkgelegenheid te ontwikkelen (ik vel geen waardeoordeel, ik geef alleen de redenering)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/06/08, 23:26

Castex Clement schreef:hallo jonge mensen,
voor citro hier is wat ik vond: http://web.univ-pau.fr/~scholle/ecosyst ... -pg-fr.htm en dat:
http://www.canren.gc.ca/prod_serv/index ... 1&PgId=598
maak goed gebruik van een +


Bedankt, goede links!

Aan de andere kant zag ik de prijzen af ​​fabriek aangekondigd in 2000 op € 1 per Wattpiek, het doet pijn :onheil:
Want daar zitten we aan 8€ incl. BTW van de Wattpiek. : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/06/08, 10:00

indy49 schreef:Het is niet gekoppeld aan lobby's, het is om werkgelegenheid te ontwikkelen


Verkoop geen zelfbouwmaterieel want het wordt niet gesubsidieerd en daardoor heeft de koper de indruk alles zelf te nemen en uiteindelijk koopt hij het niet en laat hij niet één paneel door één pro installeren omdat te duur.

Is het om werkgelegenheid te ontwikkelen? Het is vooral om die van de stookolieverkoper en elektricien in stand te houden... en de monsterlijke marges van deze bedrijven :schok:

Citro schreef:Aan de andere kant zag ik de prijzen af ​​fabriek aangekondigd in 2000 op € 1 per Wattpiek, het doet pijn :onheil:
Want daar zitten we aan 8€ incl. BTW van de Wattpiek. : Cry:


8 € is veel voor het "power" paneel (nou ja power, ik begrijp mezelf hihihihihi).
1€ is niet veel.

Hier is een mooie bocht:
Beeld

https://www.econologie.com/forums/evolution- ... t5504.html

Het verschil tussen de curve en de realiteit van de markt = shenanigans en afstemming met olie... : Cry:
Dernière édition par Christophe de 17 / 06 / 08, 10: 17, 2 keer bewerkt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 17/06/08, 10:13

Er is iets waar je geen rekening mee hebt gehouden, Christophe, in je curve:
Beeld
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/06/08, 10:16

LOL! Goed gezien :) Bedankt voor deze gekke lach in de ochtend

Ik ga proberen om 2 of 3 "trap" video-interviews te doen die in deze richting gaan op de EnR-beurs :)

Ik zal de curven afdrukken en ze om uitleg vragen, ik weet het antwoord al (china en india...):cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/06/08, 10:23

Christophe schreef:LOL! Goed gezien :) Bedankt voor deze gekke lach in de ochtend

+1, heilig Targol
: Lol:
Ik ga proberen om 2 of 3 "trap" video-interviews te doen die in deze richting gaan op de EnR-beurs :)

Ik zal de curven afdrukken en ze om uitleg vragen, ik weet het antwoord al (china en india...):cheesy:


goed idee. : Idee:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten