Eenvoudige vraag over de zonnemarkt

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 15/06/08, 20:53

WAUW

Je herinnert je mijn zonnestelsel
Jij bent mijn vriend Christophe
: Mrgreen:

Het thermische (5m2 tank van 500 liter) warm water het hele jaar door op minimaal 45°
De gasboiler is al 3 weken uit

Zon-PV = een cheque van € 2250 van EDF

ja... Chuis opportunist... Van Nice word je een Elzasser

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 15/06/08, 20:58

Christophe schreef:De ram werkte heel goed ... voor 2 weken :)


geen enkele herder die deze naam waardig is, zou ooit een ram twee weken lang onafgebroken laten werken : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 15/06/08, 23:06

Het pad van het redeneren heeft een stap gezet:

“Wij worden vastgehouden door de lobby’s”…

Ik zou in aanmerking komen: de heersers worden vastgehouden door de lobby's en beïnvloeden de goede mensen.


Sporen :
Het houden van een referendum zou het fenomeen bewustzijn enorm bevorderen, veel meer dan een verminderde Grenelle of slecht onderhandelde installatiesteun.
Met lagere prijzen zou de hulp voor een installatie zelfs drie…
Er kan een rage ontstaan ​​en zich snel ontwikkelen.
Een meer verantwoordelijke mentaliteit zou in de burgers leven.

Het is allemaal hetzelfde belang om de import van olie en gas te beteugelen. Dus als de staat deed wat hij leek te willen doen, zou hij dat zeker kunnen doen.
Anders is het bioscoop. De oorzaak: altijd lobbyen + belastingen.
De staat liegt dus tegen het volk. Het is stom om dat te zeggen, maar we moeten het onthouden omdat het zo voor de hand ligt, en het benadrukken.

Een economie die zich richt op hernieuwbare energiebronnen zou een bloei van het MKB en de werkgelegenheid (industrieën en diensten) veroorzaken.
De werkgelegenheid is echter een grote zorg voor overheden, omdat op dit moment (ondanks de officiële cijfers) eerder het tegenovergestelde het geval is.

Een verlangen naar actie voor het welzijn van het milieu en lokale rationalisatie voor verwarming zullen emulatie, het geluk van een herontdekte pionier en een vermindering van de somberheid van de omgeving creëren.

De zelfbevrediging van het ego van politici zou bovendien bevredigd worden door het verrichten van Goede Daden.
Alleen maar positief voor herverkiezing.

We moeten onszelf in mijn onderwerp altijd de vraag stellen waarom de machthebbers niet deze kant op gaan.

De olie zou worden gebruikt voor de chemische industrie.

Kernenergie zou niet worden versterkt. Het zou worden gebruikt voor de industrie, om woningen te bedienen die niet voorzien waren, en zou het wijdverbreide gebruik van elektrische voertuigen mogelijk maken.
Nu de vervuiling in steden sterk is verminderd. Minder ziekteverzuim en een gezondere SS.

Waarom wordt dit niet overwogen?

Als ik zeg ‘voorgenomen’, is dat niet het begin van een maatregel met veel obstakels zoals nu, maar van een helder, krachtig en proactief beleid.

Op het eerste gezicht kiezen we dus heersers die zich openlijk niets van ons aantrekken en die alleen de lobby's gehoorzamen.

Als excuses worden altijd vage verklaringen gegeven over de mondialisering, de aandelenmarkten, de marktwetten, de schuld van Europa, de schuld van de immigratie, de oppositie, de stakers, de Chinetoques en binnenkort Iran...

Dit is mijn observatie. En hij is altijd in mijn gedachten aanwezig, zelfs als we ons met pantoffels in slaap proberen te sussen.

Bush heeft gevoel voor humor, hij fietste. Zozo ging joggen. Hij stond vroeg op om Frankrijk te begroeten, dat vroeg opstaat (arme kerel, aan zijn terneergeslagen blik te zien was hij geen ochtendmens). Carla Bruni zingt “ma cam” (protest uit Bolivia Jean Sarkosy (de dolfijn) is verloofd met Jessica Darty (er wordt after-sales service verleend)…

Ondertussen abrikozen aan €7, kersen aan €8…

Hoe kunnen we nog steeds respect hebben voor onze politici?

Hoewel er economische heroriëntaties zijn, zijn eenvoudige en op gezond verstand gebaseerde oplossingen mogelijk!
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 15/06/08, 23:13

je vergeet dat de politiek en wij niet dezelfde tijdschaal hebben : Mrgreen:
wij zijn gebaseerd op de jaren en zij op de verkiezingsdeadlines : Mrgreen:
Als er een oplossing bestaat, kan deze niet alleen in reserve worden gehouden voor de volgende verkiezingen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/06/08, 23:23

:pijl: Om (een beetje) terug te komen op het onderwerp... :?

Heeft u advies over de keuze tussen PV Monokristallijn of polykristallijn :?

Een vriend die zijn houten chalet heeft gebouwd en ervoor heeft gekozen om niet aangesloten te zijn bij EDF (€ 4000 kosten), wil zichzelf uitrusten met fotovoltaïsche zonne-energie om zijn windturbine te ondersteunen, die bij mooi weer minder produceert.

Hij twijfelt tussen monokristallijne panelen van 80 WP of
85wp polykristallijn

Ik was verrast toen ik ontdekte dat de opbrengst per m² van polykristallijn lager was dan die van monokristallijn (ik dacht het tegenovergestelde). :schok:

Hoe zit het met de rest, betrouwbaarheid, levensduur, prestaties bij bewolkte hemel, temperatuurbestendigheid, mogelijkheid om zonneconcentratie te weerstaan...

Heeft u hierover een mening? :?
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 15/06/08, 23:28

Ik heb geen mening, maar wel een paar vragen... :D

om niet dom te eten, snuffelde ik een beetje, maar een simpel ding dat zonder franjes scientico-intiles uitlegt :D de verschillen tussen de verschillende modellen, hun prestaties etc. heb ik nog nooit gezien....
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 16/06/08, 07:38

hi Citro

Mijn PV wordt gegeven op een piek van 2900W (24 m2).
Het beste wat ze doen is 2400, gezien de helling van het dak (~28°)
Bij grijs weer draaien ze tussen 1500 en 1700

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/06/08, 11:23

bpval schreef:hi Citro

Mijn PV wordt gegeven op een piek van 2900W (24 m2).
Het beste wat ze doen is 2400, gezien de helling van het dak (~28°)
Bij grijs weer draaien ze tussen 1500 en 1700

Ciao

Bedankt voor de info,
Kunt u mij vertellen of het monokristallijn of polykristallijn is?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 16/06/08, 11:57

Christophe schreef:Er zijn nu Chinese zonnekits voor 2000€ in een of andere brico ... ze zouden als zoete broodjes moeten verkopen, maar ik betwijfel of dit het geval is, want als ik naar de daken van nieuwe huizen kijk ... zie ik altijd meer schoorstenen wat een zon ...


Dit is het bewijs dat het niet de lobby's of de wil van de staat zijn...

Je moet je best doen om dit in elkaar te zetten: de financiering bestuderen (ik weet dat het winstgevend is, maar je moet nog uitrekenen na hoe lang enz.), een vakman zoeken, of documentatie verkrijgen om ze zelf in elkaar te zetten. over de plaatselijke regelgeving, informatie over de stevigheid van het dak, enz. Het is niet zo simpel. Persoonlijk zou ik het graag willen doen, maar ik ben hier een beetje lui in (ik doe andere positieve dingen, denk ik).

Het is dus niet de staat of Total die mij ervan weerhoudt het te doen... en ik denk niet dat ik de enige ben in deze situatie...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 16/06/08, 12:00

Wel als er toch een probleem is omdat pkoi de €2000 kits niet gesubsidieerd worden?

Ik herhaal, ik heb het over THERMISCHE zonne-energie en niet over PV...PV is onzin, behalve op afgelegen plaatsen.

Citro schreef:Heeft u hierover een mening? :?


Toutafé: voordat hij zijn geld het raam uit gooit, moet hij zijn kWh-kostprijs vergelijken met een kleine dieselgenerator die (althans gedeeltelijk) op olie zou draaien en in de winter mogelijk op warmtekrachtkoppeling.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten