Zoek naar okofen PE 15 hulp bij ketelinstellingen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
logredudon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 08/11/08, 23:44

Zoek naar okofen PE 15 hulp bij ketelinstellingen




par logredudon » 08/11/08, 23:56

Een okofen Pellmatic PE15-ketel is geïnstalleerd in het paviljoen dat ik zojuist heb gekocht (120m2 (kelder, begane grond, zolder)). Merk op dat het werd gebouwd van 37,5 cm enkele muurstenen + 24 cm glaswol dakisolatie.

Op de begane grond is vloerverwarming geïnstalleerd, op de zolder van de radiatoren.


Mijn vraag betreft de aanpassing van de stooklijn van de 2 circuits.

Voor vloerverwarming: stooklijn: 1 verwarmingsvoet: 23 ° C

voor radiatoren: verwarmingscurve: 1,2 verwarmingsvoeten: 35 ° C



Lijken deze instellingen u correct?
is het voldoende 35 ° C als temperatuur voor radiatoren. Het leek mij dat het minimaal 50 ° C nodig had

Omdat ik vind dat mijn boiler vaak overdag actief blijft, is dit normaal? En toch is het nog niet zo koud ...

Eindelijk, kan iemand mij uitleggen wat de curve en de verwarmingsvoet zijn?





Bij voorbaat dank voor alle informatie die je me kunt geven.
0 x
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2

afstelling




par marc91 » 09/11/08, 13:30

hallo
als verwarmingstechnicus zal ik het je proberen uit te leggen

de curve komt overeen met een watertemperatuur die in het circuit wordt gezonden, vergeleken met een buitentemperatuur (als uw regulator een externe sonde heeft)

door expl: voor 10 ° extle circuit stuurt water op 25 °
voor 0 ° stuurt het circuit water van 45 °

de krommingsvoet is daarom 25
de helling is zachter op een vloercircuit
dat voor het radiatorcircuit het beste is om temperatuurmetingen te doen en aan te passen


PS: voer geen nachtkortingen uit op verwarmde vloeren, gezien de traagheid (van 4 tot 8 uur)

a + :D
0 x
moe van de ecolos van de gogo
logredudon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 08/11/08, 23:44




par logredudon » 09/11/08, 14:11

Bedankt voor deze info!
Als ik het goed heb begrepen, verandert een verwarmingsvoet in theorie niet, ongeacht het seizoen ...

En wat vind je van de instellingen van de stooklijn van mijn 2 circuits?

Voor vloerverwarming: stooklijn: 1
verwarmingsvoet: 25 ° C

voor radiatoren: stooklijn: 1,2
verwarmingsvoet: 35 ° C

Moeten ze worden gewijzigd?

Bovendien merk ik dat mijn ketel vaak overdag start, is dit normaal? En toch is het nog niet zo koud ...
0 x
marc91
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 09/11/08, 13:18
x 2

INSTELLINGEN




par marc91 » 10/11/08, 20:00

goedenavond

het probleem is welke temperatuur je hebt in je kamers?

als je het koud hebt, kun je de curve parallel vergroten
voet en hoofd van de curve in dezelfde verhoudingen!
als u alleen de basis van de curve verhoogt, neemt u alleen toe bij mild weer!
en vice versa om te verlagen

wanneer het probleem van het opnieuw opstarten, ik weet niet of uw regeling de verlaging van de temperatuur toestaat, als dit het geval is voor het radiatorcircuit, geen probleem.

een reductie van 2 of 3 graden vormt geen probleem

echter voor de vloer!
de traagheid betekent dat het 4 uur later begint te koelen en 4 uur later opwarmt.
:D
0 x
moe van de ecolos van de gogo
logredudon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 08/11/08, 23:44




par logredudon » 14/11/08, 20:01

Rebonjour,

nog een ding:

Op dit moment voor vloerverwarming, ik heb een 23 ° curve voet, een 0.7 helling, de ketel ingesteld op 19 ° en ik heb 21-22 in de woonkamer (ik heb zelfs 2 thermometers geplaatst voor zeker weten). Wanneer ik de ketel incheck met 2 ° C buiten, heb ik water op 30 ° op het vloerverwarmingsniveau dat overeenkomt met 23 + 0,7 * (13-2).

Dus ik zeg tegen mezelf dat mijn isolatie (37.5 cm enkelwandige baksteen + 24 cm glaswol dakisolatie) zijn werk goed doet.

Aan de andere kant blijft de ketel korte tijd zonder verwarming (ongeveer 20 min tussen een stop en een nieuwe ontsteking). Is het normaal dat het verwarmingselement zo snel van 76 ° naar 60 ° zakt?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 14/11/08, 20:15

de waarden van de voet van de curve en de helling zijn mogelijk niet de enige verantwoordelijk voor deze herhaalde stops.
misschien is de ketel te groot. of het zijn de ketelparameters en niet de regeling van het circuit die niet goed worden geregeld.
Ik heb dezelfde ketel en ik doe veel aanpassingen voordat ik langlopende fasen heb die veel beter zijn voor dit soort ketel omdat, zoals je hebt gemerkt, het lang duurt om te starten en stak. dit is normaal.
kijk deze post dat heb ik gedaan.
deze ketel is modulerend, wat betekent dat hij zijn vermogen naar behoefte probeert aan te passen. wanneer het opstart, als je het scherm aan de linkerkant inschakelt, zie je alle balken van de staafdiagram en wanneer het rond 69 ° C aankomt, neemt het zijn kracht af en zou normaal rond 70-74 ° C moeten "stagneren" als het is goed formaat en goed aangepast.
als het snel 75 ° C bereikt en snijdt, is het ofwel te krachtig of moduleert het slecht.
observeer wat er gebeurt gedurende een paar cycli op bargraphniveau en post de antwoorden.
ciao

PS de waarden van de curven zijn redelijk standaard en lijken a priori correct, maar alles hangt af van de verliezen van het huis.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
logredudon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 08/11/08, 23:44




par logredudon » 15/11/08, 09:36

Het is dus normaal dat het bijna continu draait. Ik was bang dat dit een overconsumptie van korrels zou veroorzaken ...

Aan de andere kant blijft het display waar u het over heeft vastgelopen op "pellets control". Is dit een weergaveprobleem? Hoe los je het op?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 15/11/08, 11:48

logredudon schreef:Het is dus normaal dat het bijna continu draait. Ik was bang dat dit een overconsumptie van korrels zou veroorzaken ...


wees voorzichtig, er is continu en continu.
als ze zoals ik het begreep 10 minuten loopt en stopt om 10 minuten later te vertrekken: HET IS NIET NORMAAL.

aan de andere kant, als het begint, stabiliseert het zich rond 70-72 ° C en werkt het zo gedurende 1 uur, stopt dan 20 tot 30 minuten en start dan opnieuw op, het is OK

cycli moeten AAN-tijden hebben van minimaal 30 minuten. anders overmatig gebruik van pellets en elektriciteit

logredudon schreef:Aan de andere kant blijft het display waar u het over heeft vastgelopen op "pellets control". Is dit een weergaveprobleem? Hoe het op te lossen

dit display blijft op pelletbesturing en geeft een powerbargraph weer. dit is normaal.
wat ik in het andere bericht heb aangegeven, is een extra functie om andere parameters te lezen
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: aanpassing




par Did67 » 15/11/08, 18:08

marc91 schreef:
PS: voer geen nachtkortingen uit op verwarmde vloeren, gezien de traagheid (van 4 tot 8 uur)

a +: D


Ik doe er toch een, beperkt tot 1,5 ° C, en speel precies op traagheid: hij schakelt om 18 uur over naar de gereduceerde modus, die pas rond 22/23 echt voelt; 's Morgens vertrek ik om 6 uur' s morgens in "dag" -modus, wetende dat de Okofen-ketel een anticipatiesysteem heeft van maximaal 210 minuten. Ik zette 210 op, maar dit wordt gemoduleerd volgens de waargenomen temperaturen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/11/08, 18:13

logredudon schreef:Bedankt voor deze info!
Als ik het goed heb begrepen, verandert een verwarmingsvoet in theorie niet, ongeacht het seizoen ...
...


Als uw curveparameters eenmaal zijn "ingesteld", verandert er niets (behalve mogelijk de gewenste temperatuur, afhankelijk van stemmingen, activiteiten, enz.). Als de curve is ingesteld, past de regeling zich aan de buitentemperatuur aan. Dit is precies het doel!

Om te "bellen" heb je minimaal twee punten nodig: een als het mild is en een als het erg koud is. Het kan zijn dat we verschillende iteraties moeten uitvoeren voordat we de callage perfect hebben verkregen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten