Zoek naar logwielgegevens

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Spica.57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/05, 18:25
Plaats: Moezel
x 1

Zoek naar logwielgegevens




par Spica.57 » 27/11/05, 10:44

Dag
Ik heb een vriend die in een oude molen woont en hij wil de waaier herstellen om elektriciteit op te wekken.
Kent u een dergelijke prestatie?
Ik ben ook op zoek naar websites die zijn gewijd aan dit onderwerp
dank u
0 x
eric florantin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 13/06/05, 22:18




par eric florantin » 27/11/05, 14:20

welkom
Ik kan nuttig voor hem zijn, omdat ik zelf microdammen heb gebouwd, is het mogelijk voor mij om een ​​foto van zijn molen te sturen en ik zou hem kunnen helpen, het is moeilijk om hem een ​​idee te geven zonder zijn molen te hebben gezien

Neem contact met mij op via een privébericht (MP hieronder dit bericht) en ik stuur u mijn e-mail.

Ik kan hem helpen
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Spica.57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/05, 18:25
Plaats: Moezel
x 1

Peddelwielen




par Spica.57 » 27/11/05, 14:55

Dag
Wat betreft de dam en de sluizen, alles is nog steeds op zijn plaats.
Het probleem ligt in de reconstructie van het wiel (alles is gedemonteerd en de as is verdwenen) het is noodzakelijk om de hoek van de bladen te berekenen op basis van de hoogte, en tegenwoordig is het moeilijk om een ​​vakman te vinden die in staat is om te bouwen een wiel, daarom zijn we op zoek naar mensen die het probleem al hebben aangepakt.
Ik zal proberen een foto van de plaats te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 27/11/05, 16:21

Als er eerder een schoepenrad was, waren de bladen verticaal en loodrecht op de huidige ...
Als het hele wiel is verdwenen, voor de afmetingen van een mes, volstaat het ervoor te zorgen dat het mes, verticaal, bijna volledig het voorste metselwerk blokkeert dat is achtergebleven. , neem het gemiddelde waterniveau gedurende het jaar.
Kijk voor de wielradius, als de assteun is verdwenen, wat compatibel is met de hoogte van het dak. Hoe groter het is, hoe minder wrijving er is; maar hoe zwaarder het is, hoe meer traagheid er is. Als je geen rustiek wilt, maak je de messen van aluminium of hars, die lichter worden.
Kijk of het versnellingssysteem er nog steeds is; afhankelijk van het aantal omwentelingen / minuut van de generator en de reductieverhouding, geeft dit u de omwentelingen / minuten van uw waaier; Als er niets overblijft, of als het het mechanisme van een graanmolen was, maak dan eerst uw wiel in een voldoende verhouding: moet de gemiddelde lineaire snelheid van de waterstroom worden gecontroleerd, die gelijk zal zijn aan de snelheid lineair van de omtrek van uw wiel in meters / seconde, omgezet in omwentelingen / minuut afhankelijk van de afmetingen van uw wiel; u berekent vervolgens de reductieverhouding om een ​​efficiëntere moderne alternator te gebruiken.
0 x
Rpkx
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/12/05, 08:28
Plaats: België




par Rpkx » 02/12/05, 08:39

Hallo,

Je hebt bijna alles op de wielen van watermolens door deze site te bekijken:
http://clients.newel.net/particulier/amader/index.htm

Sporen van de installatie van het oude wiel zouden moeten helpen:
- gat in het metselwerk van de doorgang van de boom en ondersteuning tegenover (lage muur?)
- afstand tussen de boom en de onderkant van de koerier als wiel van onderaf
- valhoogte als wiel van bovenaf
enz.

@+
Dernière édition par Rpkx de 03 / 12 / 05, 00: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 02/12/05, 09:30

Rpkx schreef:Hallo,

Je hebt bijna alles op de wielen van watermolens door deze site te bekijken:
http://clients.newel.net/particulier/amader/index.htm

@+


Toegevoegd aan de map :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Spica.57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/05, 18:25
Plaats: Moezel
x 1




par Spica.57 » 02/12/05, 23:14

Hallo,

Je hebt bijna alles op de wielen van watermolens door deze site te bekijken:
http://clients.newel.net/particulier/amader/index.htm

@+

Bedankt voor dit adres, vol informatie, berekeningen, enz.
Hartelijk
Christelijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten