Vragen over wind

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1

Vragen over wind




par xxx74 » 08/02/16, 07:33

Hallo,

Ik woon in een vlakte op ongeveer 1000 meter boven zeeniveau waar de wind regelmatig sterk of gewelddadig is, en ik vraag me af over de installatie van een windturbine. Om je een idee te geven, moest ik het klassieke gerecht weggooien dat werd verkocht met de kanaalset of iets dat de oude eigenaar me had achtergelaten omdat het de instellingen niet vasthield vanwege de wind, dus ik zette een fuba, met dubbele armen, waarvan de kwaliteit er niets mee te maken heeft, ø80, en zelfs met deze, zeer strakke stelschroef, lukt het soms om af te stellen.

Als u er niets van weet, kunt u me wat informatie geven?

Reeds over geluidsoverlast? Welke volgorde is het? Ik heb huizen ongeveer 20 meter naar rechts en naar links ...

Is het winstgevend? Mogelijkheid tot wederverkoop aan EDF?

Kosten voor iets interessants?

Links?

Is er een andere oplossing als het door batterijen moet gaan die me niet interesseren?

Zelfbouw mogelijk? Zelfs als het voor wederverkoop aan EDF is?

Bij voorbaat dank voor uw info.

Van harte.
0 x
acuut
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/10/11, 19:23

Betreft: Vragen stellen over windturbines




par acuut » 08/02/16, 09:01

Hallo,
Ik heb dezelfde vragen, hoewel de omstandigheden waarschijnlijk minder ernstig zijn, hoogte 250 m, vrij voor heersende wind en ± 50 m van de dichtstbijzijnde buren.
kosten, winstgevendheid, overlast, regelgeving, enz.?
alvast bedankt voor de antwoorden
hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Betreft: Vragen stellen over windturbines




par chatelot16 » 08/02/16, 12:02

de kleine windturbines die we in de handel zien staan ​​niet vast: daarom kunnen ze zich niet goed aanpassen aan de sterke wind

de vaste spoed is ook een bron van lawaai, want wanneer de wind sterk is, werkt de propeller in stalling om het vermogen te beperken

met een variabele toonhoogte kan het zich aanpassen aan een breed windbereik

met een variabele stap zorgen we voor veiligheid omdat we een goede manier hebben om volledig te stoppen indien nodig

voor eigen gebruik zou het mogelijk moeten zijn om een ​​injectoromvormer te maken zonder batterij ... helaas zie ik dat niet in de handel ... die ik zie, hebben een batterij nodig die dom is: de afschrijving van een batterij kost zoveel als de prijs edf van de energie die we daar passeren ... geen mogelijke winstgevendheid in eigen verbruik ... het is alleen wanneer we geen EDF hebben, dat we ermee instemmen de batterijen te betalen omdat er geen andere oplossing is

we kunnen accepteren dat we de batterijen betalen als we een autonome back-upvoeding nodig hebben en dat het eigen verbruik slechts een anex-functie is

hoe een variabele stap en een omvormer te beheren? een windmeter meet de wind ... een automaat bevat een tabel die volgens de windsnelheid de stap en de optimale snelheid geeft: de automaat regelt de stap en de omvormer neemt de kracht die nodig is om de snelheid te verkrijgen

er zijn automatische windturbines met variabele pitch met centrifugaalmechanisme in de propeller ... het lijkt eenvoudig maar ingewikkeld om te ontwikkelen: ik geef de voorkeur aan een elektrische pitchregeling, ingewikkelder in aantal onderdelen, maar gemakkelijker te ontwikkelen: elektrische toonregeling geeft een manier om te stoppen
0 x
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1

Betreft: Vragen stellen over windturbines




par xxx74 » 26/03/16, 08:49

Sorry dat ik zo lang nodig heb om te reageren, ik heb hierover geen reactie ontvangen ...

Het is interessant de oplossingen die u voorstelt, want ik ben inderdaad niet van plan om in batterijen te investeren.

Heeft u links over het systeem waar u het over hebt?

Merci.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten