Nucleaire fusie + eliica car = veelbelovende toekomst!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
taramop
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 19/12/07, 21:46
Plaats: lot




par taramop » 27/01/08, 10:52

salut a tous
Bij het bekijken van de video's kozen ze 8 wielen om de motoren te huisvesten (8 in totaal), de keuze om de grootte van de motor te delen door hun vermenigvuldiging leek me niet weerzinwekkend omdat hij een elektrische auto wilde om records te maken, c Dat is ook klopt dat het verlies aan motorvermogen wordt vermenigvuldigd met 8, maar uiteindelijk moet het kif kif zijn denk ik.
elke motor is rechtstreeks verbonden met de hub en ik denk dat we dit doen om het maximale vermogen bij het starten naar de grond te kunnen doorgeven. Stel je een enkele, grote motor voor die het vermogen doorgeeft aan 2 of zelfs 4 wielen. het resultaat is een mooie verbranding bij het opstarten.
om nog maar te zwijgen over het verlies van krachtoverdracht naar de wielkastbrug ect ...
nee in hun concept wilden we een superauto maken die meer dan 400 km / u rijdt en die elke auto rookt, maar op een concrete dagelijkse toepassing moeten 2 motoren voldoende zijn voor het huidige gebruik en zelfs ik denk dat er stroom over zou zijn .
het probleem is altijd hetzelfde, autonomie.
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 27/01/08, 19:47

Volvo's "REcharge concept" is ook niet slecht, het staat dichter bij de realiteit en de auto kan ook als generator gebruikt worden !!!

http://www.autoactualites.com/2007/10/2 ... ranchable/
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten