Nieuw type Magnus effect windturbine?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
lehcim
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/03/07, 18:54
Plaats: centrum

Nieuw type Magnus effect windturbine?




par lehcim » 26/03/07, 19:58

Bonsoir à tous,
We brengen een nieuw type windturbine op de markt, acht jaar geleden ontwikkeld, getest in een windtunnel op meer dan 180 km, met windstoten van 250 km, generator van 2 of 3 kW, geïnstalleerd op kleine masten, op dakterrassen, in in de stad, minder dan 40 db op volle snelheid, startsnelheid < 2 m/s, volledig Franse productie, diverse patenten, hier enkele bijzonderheden, de 2 laatste zijn, vermenigvuldiging van de windsnelheid dankzij een intern stromingseffect, hoogte 1.5 m diameter 0.50 cm gemaakt van gerecycled PET behandeld anti UV en volledig doorschijnend kortom het werkt volgens het effect van lift, we zullen niet over de kosten praten omdat je zult geloven dat het een grap is, het is bedoeld voor liefhebbers van mooie mechanica die wensen om hun elektriciteit te produceren en zal worden gedistribueerd door professionele installateurs die we zullen trainen in onze installatietechnieken. Als u vragen heeft, een fijne avond.
:schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/03/07, 22:42

Ik denk dat wat illustratiemateriaal welkom zou zijn : Idee:
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 26/03/07, 23:03

Of een link naar een website?! Met foto's?!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/03/07, 12:09

Beter nog, hier is een document dat de auteur mij per e-mail heeft gestuurd (gezien de innovatieve aard van het ding, heb ik hem toestemming gegeven om aan "reclame" te doen):

Technisch-commercieel presentatiedocument

ps: ik hoop dat dit project succesvoller zal zijn dan de windturbines van de Gual-industrie...
Dernière édition par Christophe de 30 / 03 / 07, 09: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/03/07, 13:26

begrijp het niet zo goed: het superproduct is wat er op de pdf van de commerciële documentatielink staat?

als dat zo is, ziet dat er best cool uit. Heb je eventueel "geïnstalleerde" foto's?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lehcim
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/03/07, 18:54
Plaats: centrum

Nieuwe windturbine




par lehcim » 27/03/07, 13:53

Elephant, het commerciële technische document is de weerspiegeling van de windturbine, foto's volgende week, maar heb geduld, de pre-serie "proto" zal eind deze week bij mij thuis zijn, maar in preview op de forumDe eerste serie van de 30 komt in april uit, dankzij de liefhebbers
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Nieuwe windturbine




par Christophe » 27/03/07, 14:39

lehcim schreef: maar in preview op de forum


Wauw, dat is de "magische" Econologie.com, mwarf : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 27/03/07, 16:04

Magnus-effect:
http://www.e-scio.net/mecaflu/magnus.php3
-------
Het magnuseffect ervaarde ik door het lezen van het zeer leerzame boek (verzamelaar) van Marcel PAGES, "The challenge of anti-gravitation", red. Chiron-1976.
Hij was geïnteresseerd in het maken van een vliegtuig met Magnus hoge liften, waardoor een startsnelheid van 30 km/u mogelijk was, en een val in een dood blad zonder breuk, met de motor uit.
Hij verdiepte zich in de ervaring van een schijf van Faraday, gemaakt van mica, maar horizontaal, die begon te draaien en opsteeg, onder invloed van een tht (Wimshurst-machine met 8 platen).
Een zwaartekrachttheorie, door middel van schermeffect, wat mij bevalt.
Ook een theorie volgens welke een elektron en een proton dezelfde energie hebben, maar in tegengestelde richtingen roteren, zodat het verschil in massa te wijten is aan de Magnus-elektromagnetische effectoriëntatie. Hij wilde hieruit de constructie afleiden van een degravitatief apparaat (vliegende schotel), door een elektronenbundel te injecteren, die de machine, eenmaal geladen, zou degraviteren (zoals een luchtschip dat zich vult met helium).
http://oriharu.net/fpages.htm
Nog een oprechte uitvinder, over wie het geluk niet glimlachte, en de grillen van het moment volgde.
-------
De masten van Cousteau's Alcyone (Calypso II) hadden een Magnus-effect.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Effet_Magnus
-------
:pijl: Daar staat een windturbine met magnuseffect, gemaakt door de school
Politech Clermont-Ferrand, met EDF-Anvar-partnerschap.
Is het hetzelfde? : Cheesy:
http://www.polytech-clermont.fr/partena ... ienne.html
0 x
lehcim
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/03/07, 18:54
Plaats: centrum




par lehcim » 27/03/07, 18:13

bedankt gegyx, voor alle technische details en maar deze windturbine is niet die van Clermont, aangezien het een cilinder is, en geen windturbine met magnus-effectbladen, de kracht van het effect wordt vergroot door een interne stroming, goed laat middag
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 28/03/07, 08:41

Ik begrijp het Magnus-effect, maar hoe zal het worden aangepast aan windturbines?

En zo niet... enige prijsideeën?

Dankjewel.
dromer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 251 gasten