Nieuw type Magnus effect windturbine?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 24/04/07, 14:19

Theoretisch ja. Maar het belang ervan is misschien minder groot, omdat de variaties in de waterstroom minder extreem zijn.

Christophe, heb je de efficiëntiecijfers van deze windturbines gezien? Ik kan er geen vinden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/04/07, 13:06

Targol schreef:Ahhhhh, eindelijk goed nieuws. Tegenwoordig ontbrak het een beetje!!!Ik heb een vraag: is het mogelijk om dit type windturbines op een pannendak te plaatsen (modulo misschien een versteviging van het dak) of op een schoorsteen?

Anders zou ik zeer geïnteresseerd zijn zodra er meer documenten en prijzen beschikbaar zijn.


+1

Mijn droom zou zijn om het geproduceerde overschot (als dat er is) opnieuw in het netwerk te injecteren. Ik weet dat er specifieke circuits bestaan ​​(vooral in België).
En dat allemaal zonder iets tegen EDF te zeggen (door mijn meter achteruit te laten lopen). : Lol:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 25/04/07, 13:31

Citro schreef:
Targol schreef:Ahhhhh, eindelijk goed nieuws. Tegenwoordig ontbrak het een beetje!!!Ik heb een vraag: is het mogelijk om dit type windturbines op een pannendak te plaatsen (modulo misschien een versteviging van het dak) of op een schoorsteen?

Anders zou ik zeer geïnteresseerd zijn zodra er meer documenten en prijzen beschikbaar zijn.


+1

Mijn droom zou zijn om het geproduceerde overschot (als dat er is) opnieuw in het netwerk te injecteren. Ik weet dat er specifieke circuits bestaan ​​(vooral in België).
En dat allemaal zonder iets tegen EDF te zeggen (door mijn meter achteruit te laten lopen). : Lol:


Hallo,

Waarom zegt u niets tegen EDF?
De energie die u produceert, wordt duurder ingekocht dan de energie die u verbruikt => dit helpt de investering rendabel te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/04/07, 14:30

:onheil: Ik haat de manier van werken van deze man. :onheil:

Handel altijd met subsidies en hun perverse effecten. :onheil:

Toen er subsidies op zonne-energie waren, stegen de prijzen met het bedrag van de subsidies in plaats van te dalen.
Ik heb dit iedere keer gemerkt als er subsidies zijn...

Ik consumeer tegen de marktwaarde van een product en niet tegen de speculatieve waarde!

Het opzetten van een elektriciteitsterugkoopdossier bij EDF is een hindernissenparcours, ze doen er alles aan om u te ontmoedigen.
De contracten voorzien in vaste aankoopprijzen terwijl de prijs van kWh zal exploderen. De terugkoopprijs zal daardoor snel lager zijn dan de verkoopprijs. :frons:

Een zonneboiler kost €200 in China en €2000 in Frankrijk, waar gaat het verschil naartoe? In de toch al volle zakken van mensen die het normaal vinden om direct 500% winst te maken.
Het individu krijgt een "rendement op investeringen" aangeboden van meer dan 10 jaar (vaak 20 jaar), wat voor elke "zakenman" onaanvaardbaar is.

Ik koop liever tegen de juiste prijs, monteer het zelf en zorg voor mijn onderhoud in plaats van een slaaf te zijn van een maffiasysteem!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 25/04/07, 15:09

Citro schreef::evil: Ik haat de manier van werken van deze man. :onheil:

Handel altijd met subsidies en hun perverse effecten. :onheil:

Toen er subsidies op zonne-energie waren, stegen de prijzen met het bedrag van de subsidies in plaats van te dalen.
Ik heb dit iedere keer gemerkt als er subsidies zijn...


Wij zijn het daar volledig mee eens, maar vanaf het moment dat de subsidie ​​er is, ondervindt onze kostprijs het perverse effect waar jij over spreekt... Het gevolg is dat ik geneigd ben een beetje geld te willen verzamelen waar het te vinden is. ..

Wat de obstakels van de kant van EDF betreft, wist ik het niet. Ik kan nog niet investeren in zo'n belangrijk productiesysteem, en daarom heb ik de EDF-poging niet ondernomen...

Wanneer u elektriciteit aan EDF verkoopt, verplicht u zich dan om hen gedurende meerdere jaren van elektriciteit te voorzien, of bent u vrij om te stoppen wanneer u maar wilt?
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 25/04/07, 23:51

En tegelijkertijd helpen de subsidies om de markt te lanceren, om een ​​breder publiek te bereiken dan degenen die het zich kunnen veroorloven om alles te betalen, om nog maar te zwijgen van het feit dat het ontvangen van geld of belastingverlagingen een groep mensen motiveert dat ecologie alleen dat waarschijnlijk zou doen. niet verhuisd...

Anders zou ik ook geïnteresseerd zijn in deze windturbines voor particulieren, als de prijs niet te onbetaalbaar is.

dromer
0 x
lehcim
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/03/07, 18:54
Plaats: centrum

Effect windturbine




par lehcim » 14/05/07, 10:40

Bonjour à tous,
sorry dat ik niet eerder kon antwoorden, maar ik had een DD-probleem, geen enkel type windturbine kan op een dak worden geïnstalleerd, het effect van trillingen veroorzaakt geluid dat wordt overgedragen op het frame en het gebouw, zelfs door het lage gewicht er is altijd de generator hieronder, deze is geïnstalleerd op een kleine mast (een doorschijnende wordt bestudeerd), de prijzen van het windmastpakket, batterijen, omvormer moeten redelijk zijn tussen de 12 en 15000 euro, deze gaat de testfase in op een zeer winderige locatie gedurende ongeveer 3 maanden, marketing door een netwerk van distributeurs, installateurs waarschijnlijk in september, ik houd u op de hoogte, fijne dag verder
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 16/05/07, 09:44

Bonjour à tous,

Ik lees je al een paar maanden, maar ik had me nog niet aangemeld, dat is een uitgemaakte zaak : Cheesy:

Ik moet al zeggen dat ik het bij jou heb gevonden forum tonnen informatie en ik dank je, ook al is het soms een beetje te technisch voor mij (een klein blond meisje : Mrgreen: )

Ik ben blij om te zien dat de heer Pénard alias lehcim hierover is gekomen forumIk ontmoette deze meneer ongeveer twee maanden geleden omdat mijn man en ik overwogen om een ​​windturbine te installeren, onder andere vanwege energiebesparing en ecologie.

De heer Pénard verkocht destijds nog klassieke bladwindturbines en ik vond het systeem erg goed, maar hij vertelde ons ook over deze toekomstige windturbine met Magnus-effect die hij op de markt ging brengen. Het product sprak ons ​​op papier aan, net als de toespraak van de heer Pénard. Ik zat te wachten tot hij mij de dokter zou sturen... hij zal het vergeten zijn, maar ik heb het net hier gevonden en het is heel goed.

Mijnheer Pénard, u zult zeker de forum dus ik groet u.
Ik hoopte je dit weekend in Vesdun (in de Cher) te zien voor de Festi'vert en ik was teleurgesteld dat ik je daar niet aantrof voor de presentatie van je windturbine. Ik zal de kans krijgen om haar in actie te komen zien zodra ze in functie is, daar twijfel ik niet aan.
Ik zou er terloops aan willen toevoegen dat dit festival echt heel leuk was en dat de aangeboden conferenties veel mensen trokken (waaronder ikzelf voor drie van hen). Jammer dat sommige aanwezige handelaars zich verplicht voelen hun product tegen onbetaalbare prijzen te verkopen vergeleken met de prijs die o.a. in biologische tijdschriften of op internet te vinden is, maar ja, het is de handel die dat wil, maar de nieuwe kopers van biologische producten worden voor de gek gehouden en het is spijtig, maar dat is niet het punt waarop ik afdwaal : Cheesy:

Terugkomend op deze windturbine: deze bevindt zich nog steeds in onze projecten, maar we wachten op de tests en vooral op de mening van de mensen die vóór ons zullen lanceren : Cheesy:

Voor de prijs, de kritiek op Citro...nou, ik dacht er ook over na, want elke keer als ik informeerde naar duurzame energie, drongen de verkopers altijd sterk aan op de belastingvoordelen die we zouden krijgen en dat zorgde ervoor dat ik die gaf, omdat ik me ook afvroeg wat de werkelijke prijs van het product was. Ik denk ook dat verkopers van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om hun prijzen te verhogen met het bedrag van het belastingkrediet.
Dit is zeker waar en het is een schande, want zonder deze praktijken zou hernieuwbare energie tegen eerlijke prijzen beschikbaar zijn en daarom voor een groter aantal mensen toegankelijk zijn, en daarom zou het beter zijn voor de planeet.
Nu tussen de planeet en de verkopers... er zijn voordelen, hè, en we kunnen er niet veel aan doen.

Maar ik wil erop wijzen dat de heer Pénard de enige is die deze praktijk van belastingkrediet niet heeft benadrukt (eh, ik heb geen aandelen bij hem en ik ken hem niet beter dan dat en ik weet ook niet Ik krijg geen korting als ik een windturbine van hem overneem (laten we duidelijk zijn), dus het kan een andere commerciële aanpak zijn, maar in ieder geval is hij de aardigste verkoper die ik tot nu toe heb ontmoet in de hernieuwbare energiesector, dat verzeker ik je.

Dus hier is al dat geklets van mijn kant, gewoon om je te begroeten. En als ik ooit de stap van de magnuseffect-windturbine zet, dan zal ik niet nalaten er met je over te komen praten.

Bedankt voor dit mooie forum. @ weldra. Met vriendelijke groet, Helene

Ik ben bezig met het bewerken om een ​​paar fouten te corrigeren, er zijn er waarschijnlijk nog genoeg over. Mijn excuses.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/05/07, 23:06

Beste Peer...

1) welkom
2) Aaaaah, je bijnaam is iets!
3) Ik vroeg me onlangs af wat de prijzen van zonnepanelen in België zijn: uiteindelijk zijn ze niet duur, maar je moet er wel eerst geld voor hebben: als je de structuur van de industriële prijzen kent, valt daar wat voor te zeggen. vragen. Ik denk dat sommige mensen het gezegde zijn vergeten: ‘je moet zaaien om te oogsten’

Zijn intelligente mensen dus de pioniers die luisteren naar alles wat hen wordt verteld of de patiënten die wachten op het beste moment?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lehcim
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/03/07, 18:54
Plaats: centrum




par lehcim » 19/05/07, 08:25

Beste Poire Belle Hélène,

Sterk getuigenis, zonder daden, zoals bepaald Ik ben gepassioneerder dan verkoper, Ik kon niet op Festi vert zijn, maar ik zal binnenkort op het bourbon eco-festival Archambault staan ​​op 6, 7, 8 juli (in de Allier), de aangekondigde belasting kredieten zullen op een dag zeker hun tegenslagen krijgen, en als ze naar voren worden gebracht is dat niet altijd een goed teken, ze verhogen zeker het rendement op de investering, maar dit zijn verkoopargumenten, een groot aantal overtuigde mensen heeft het belastingkrediet niet nodig om te profiteren Na de sprong zal de windturbine (volledig in Frankrijk gemaakt) tegen de eerlijkste prijs worden verkocht, vanwege een beredeneerde ontwikkeling, niet door een groep premiejagers maar door verantwoordelijke installateurs. Er zijn al aanbiedingen van 2 grote groepen aan ons gedaan om de patenten te kopen, maar we hebben niet dezelfde doelstellingen. Het voorbeeld van de zonneboiler is hetzelfde voor de schoepenwindturbine - aanvankelijk 2000 euro uit China voor een 2 kW verkocht in Frankrijk voor meer dan 10000 euro (met een paar arrangementen), ik heb de dokter gestuurd, ik wachtte op foto's, want in ons land zegt een spreekwoord dat je geen konijn in een zak koopt, een fijne dag verder en tot snel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten