Nieuw type Magnus effect windturbine?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
lehcim
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/03/07, 18:54
Plaats: centrum




par lehcim » 28/03/07, 10:08

Dromer hallo,

Het effect is aangepast aan deze windturbine voor het individu, niet voor alle windturbines, want de prijs die binnenkort wordt vastgesteld zal niet duurder zijn dan een geïmporteerde Aziatische windturbine, maar van Franse makelij, fijne dag verder
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 28/03/07, 10:14

Maar ik begrijp niet echt hoe dit effect nuttig is, de windturbine beweegt niet of zou geen "lift"-effect moeten hebben zoals een tennisbal.... :?

Anders ken ik de prijs van "Aziatische" windturbines niet en ik wist niet dat ze ze maakten :p
Ik had meer aan de Canadezen of de Scandinaviërs gedacht.

dromer
0 x
lehcim
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/03/07, 18:54
Plaats: centrum




par lehcim » 28/03/07, 10:34

het effect maakt het mogelijk om de snelheid van de wind te vermenigvuldigen en dus meer te produceren.... prijs volgt binnenkort, Aziatische windturbines bestaan ​​al enkele jaren maar werden nog niet geïmporteerd, de anarchistische ontwikkeling van deze apparatuur is niet altijd zeer betrouwbaar, zal zeker slechte gevolgen hebben voor de kleine windturbine als indicatie een complete set, mat, batterijen, omvormer, bepaalde bedrijven verkopen dit voor 12000 euro, helaas met de problemen voor dezelfde prijs.....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/03/07, 10:49

Kleine kanttekening: bij windenergie moet je de aankoopprijs niet vergelijken met de geïnstalleerde kW maar met de geproduceerde kWh per jaar...
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 24/04/07, 05:49

Christophe
Ik kan de PDF-link niet openen, is deze verdwenen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 24/04/07, 09:22

Eh nee, het werkt... Acrobat Reader vertoont nogal eens bugs, het meest betrouwbaar is "Doel opslaan als"
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 24/04/07, 10:13

Ahhhhh, eindelijk goed nieuws. Tegenwoordig ontbrak het een beetje!
Kortom, dit product lijkt mij op meerdere punten zeer interessant:
  • geschikt voor binnenlandse windenergie (kleine eenheden) als ik de berichten van lehcim (aan wie ik overigens welkom ben bij Econologie) goed heb begrepen,
  • Ze zijn gemaakt in Frankrijk, van gerecyclede materialen => lage grijze energie
  • Bovendien lijken er geen masten nodig te zijn die zo hoog zijn als die van een conventionele windturbine, waardoor de noodzaak van een bouwvergunning mogelijk wordt vermeden.


Ik heb een vraag: is het mogelijk om dit type windturbine op een pannendak te plaatsen (modulo wellicht een versteviging van het dak) of op een schoorsteen?

Anders zou ik zeer geïnteresseerd zijn zodra er meer documenten en prijzen beschikbaar zijn.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

welke vermenigvuldiger




par Philippe Schutt » 24/04/07, 11:39

wat is de opbrengst van dit Magnus-effect? Het lijkt mij dat het zwak moet blijven vergeleken met de directe kracht...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: welke vermenigvuldiger




par Christophe » 24/04/07, 12:51

Philippe Schutt schreef:wat is de opbrengst van dit Magnus-effect? Het lijkt mij dat het zwak moet blijven vergeleken met de directe kracht...


Het ongetwijfeld lagere rendement wordt gecompenseerd door het feit dat deze windturbine in alle windrichtingen zou kunnen produceren en niet in een beperkt bereik. Laten we niet vergeten dat een klassieke windturbine gedurende het jaar 1/5 van de tijd op nominaal vermogen draait (in het beste geval).

Dit zou de lagere opbrengst grotendeels moeten compenseren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 24/04/07, 13:08

hallo
Kan het Magnus-effect met water worden gebruikt?
dank u
Een plus
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 380-gasten