Nieuwe houtgestookte elektrische generator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
MivilleAndré
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/07/10, 19:42
Plaats: Haute-Savoie FRANKRIJK
x 2

Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par MivilleAndré » 02/04/22, 02:48

Hallo,

Ik zou graag de handen ineen slaan met uitgeruste zelfbouwers (of gemotiveerde mensen met dromen in hun hoofd) om een ​​nieuwe motor te creëren. Het wordt gebruikt als boiler in huis in plaats van olie/gas en zal tegelijkertijd elektriciteit voor u produceren.
Korte beschrijving:
Het is een lineaire elektrische generator die wordt opgewekt door magneten die zijn verbonden met de zuigers van een externe verbrandingsmotor. De werkvloeistof is droge stoom en brandstof van kleine houtbriketten ter grootte van houtskool. Het is een tweetakt met tegengestelde zuiger zonder segmentatie met labyrintafdichting waarvan de teruggaande beweging wordt uitgevoerd dankzij een veer die op een wrijvingsschuif wordt geleid.

Hier zijn enkele voordelen van deze motor:
-tweetakt -> betere gewicht/vermogensverhouding en betere efficiëntie dan viertakt
- fungeert als elektrische generator en boiler
-elektriciteit is een energie van betere waarde (nuttiger) dan beweging
-geen krukas -> geen radiale kracht van de zuiger op de cilinder -> minder verhitting -> minder slijtage -> beter rendement (8% meer rendement)
-De lampjes bevinden zich aan de uiteinden van de cilinders en hebben geen kleppen nodig
-externe verbrandingsmotoren kunnen elke brandstof gebruiken die "brandt" (de hogetemperatuurketel verbrandt de dampen)
-continue verbranding -> geen aanzuigkamer nodig -> hogere volumetrische verhouding -> eenvoudiger -> minder verlies van verlies in de leidingen -> beter rendement
-variabele compressieverhouding
- geen motorolie
- geen zuiger- en cilinderslijtage
-Droge stoom is niet (of zeer licht) corrosief
-Indien omgezet in een auto met axiale stromingsmotoren op elk wiel, dat betekent geen versnellingsbak, geen aandrijfas, geen starter, geen dynamo -> gewichtstoename -> brandstofverbruik
-Remenergie kan worden teruggewonnen tot motorrendement via een spoel die het water weer verwarmt
-onafhankelijke cilinders, uitermate handig bij lage belasting
-Tegenovergestelde zuigermotor genereert minder trillingen
-Eenvoudig ontwerp, kan worden gedaan door het zelf te doen in tegenstelling tot een veel gecompliceerdere dieselmotor

- Nadelen:
-Hoge montagetemperatuur voor een goede carnot-efficiëntie beperkt de machinegrootte vanwege kosten-/isolatieverliezen
-Thermische traagheid, vereist aanzienlijke voorverwarming
-Grote voetafdruk
- nauwkeurigheid van de uitlijning van de slede en de zuiger in de cilinder die een grote invloed heeft op de prestaties (de tolerantie tussen de zuiger en de cilinder moet minder zijn dan 30 micron en indien mogelijk dicht bij 10 micron, 50 micron is al te veel veel en leidt tot een aanzienlijk opbrengstverlies)


De machine is uitzonderlijk eenvoudig te bouwen voor een motor, maar ik heb niet de ruimte of al het gereedschap of de tijd, ik moet een beroep doen op professionele machinisten en strippers...
Er is geen mal of gieterij nodig. Maar alleen conventionele bewerkingen van gereedschapsmachines, plus een lasersnijbewerking en natuurlijk veel montage en laswerk.

De machine heeft een efficiëntie van 40% als alleen elektriciteit wordt gebruikt, 60% van de warmte wordt gebruikt voor warm tapwater

Ik heb al de maatvergelijkingen, materialen en kwaliteiten en algemene topologie in gedachten. Ik mis de vergelijkingen die kenmerkend zijn voor de lineaire elektrische generator. Ik zal me concentreren op het type axiale stroming (magneten langs de zuiger met afwisselende polariteit). Ik ga een lineaire generator ontwerpen die een plotselinge kracht produceert op het hoge motorpunt (en laag tijdens de terugkeer van de zuiger) om de heen en weer gaande frequentie en dus de vermogen-gewichtsverhouding te maximaliseren. Gelukkig weet ik hoe ik macroscopische Maxwell-vergelijkingen moet gebruiken/programmeren.

Stel gerust vragen en daag het ontwerp uit. Ik heb inspiratie gehaald uit vele berichten over motoren en wat er is geprobeerd om mijn topologie te valideren. Een essentiële site is zlibrary waarmee u gratis toegang hebt tot de meeste wetenschappelijke publicaties.

Met vriendelijke groet

Miville André
1 x
sparen, ontbering, herstel en wijsheid, dat is mijn motto!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par izentrop » 02/04/22, 03:08

Anders koop je een WKK-ketel met Stirlingmotor, er wordt voor bestudeerd, maar weet niet zeker of er nog veel fabrikanten zijn https://www.totalenergies.fr/particulie ... ion-atouts
0 x
Avatar de l'utilisateur
MivilleAndré
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/07/10, 19:42
Plaats: Haute-Savoie FRANKRIJK
x 2

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par MivilleAndré » 02/04/22, 03:38

Nee, omdat individuele WKK-ketels geen rendement van 40% hebben, zijn grote maten noodzakelijk om 40% te bereiken en een dubbele cyclus met twee turbines om 60% te behalen is onbetaalbaar.

Het belang van de motor is het hoge rendement en het relatief eenvoudige ontwerp, als je wilt is het als een stirling waarbij je water gebruikt in plaats van lucht

Het is waar dat ik 60% van de warmte van mijn motor vermom als ketelgebruik, maar in werkelijkheid willen we de warmtefractie zoveel mogelijk verminderen omdat elektriciteit voor 100% in warmte kan worden omgezet.
0 x
sparen, ontbering, herstel en wijsheid, dat is mijn motto!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par izentrop » 02/04/22, 11:14

Hoe werkt droge stoom? :?
Misschien een diagram :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
MivilleAndré
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/07/10, 19:42
Plaats: Haute-Savoie FRANKRIJK
x 2

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par MivilleAndré » 02/04/22, 16:15

Droge stoom is puur gasvormige stoom, het wordt niet nat.

DEMO droge stoom:


Het ziet eruit als een motor van 2 pk, maar met een enkele verbrandingskamer in het midden in plaats van twee aan de zijkanten en zonder krukas en met een enkele cilinder maar met twee tegenover elkaar liggende zuigers.
1 x
sparen, ontbering, herstel en wijsheid, dat is mijn motto!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2659

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par sicetaitsimple » 02/04/22, 17:14

Zouden er geen synergieën moeten worden gezocht door integratie met een opslaggenerator voor vloeibare stikstof zoals hier gepresenteerd:
uitvindingen, innovaties / motor-generator-vloeibare stikstof-t15588.html
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par izentrop » 02/04/22, 18:12

MivilleAndre schreef:Het belang van de motor is het hoge rendement en het relatief eenvoudige ontwerp
Als ik het goed begrijp, zou je zelfgemaakte stoommachine in zijn garage efficiënter zijn dan een door ingenieurs geteste stirlingmotor.

Waarom zou je anderen vragen om het voor je te maken, zodat ze het idee stelen? Het is absurd, nietwaar? : Roll:

Tiens Okofen bood een granulaat aan.
Beeld Aangezien het dateert uit 2012, wijst niets erop dat ze het nog steeds op de markt brengen? https://conseils.xpair.com/recherche_de ... ricite.htm

Ze lijken meer te bewegen in de richting van fotovoltaïsche warmtekrachtkoppeling https://www.oekofen.com/assets/france/p ... L_2019.pdf

De motorfabrikant geeft 26% efficiëntie ... 40% voor je doe-het-zelf, heilige pretentie : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
MivilleAndré
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/07/10, 19:42
Plaats: Haute-Savoie FRANKRIJK
x 2

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par MivilleAndré » 03/04/22, 01:45

'Als ik het goed begrijp, zou je zelfgemaakte stoommachine in zijn garage beter presteren dan een door een ingenieur bewezen stirlingmotor.'
Ja, anders heeft de motor geen interesse

'Waarom zou je anderen vragen om het voor je te maken, zodat ze je idee stelen? Het is toch absurd?'

Er zijn in het verleden en heden veel tests van motoren en deze topologie uitgevoerd:

https://www.freikolben.ch/lineargeneratoren.shtml

het belangrijkste is om te combineren wat het beste is. De mijne komt op deze lijst als deze niet boven de 40% uitkomt. Omdat er bij dit soort avontuur noodzakelijkerwijs risico's worden genomen, is het gemakkelijker om te associëren (het verlies is minder groot), vooral als je weinig middelen hebt. Er is nog geen diagram omdat er nog problemen zijn om op te lossen en ik heb nog geen maatvergelijkingen voor de magneten en spoelen.

Veel teams van onderzoekers werken aan deze motoren... maar nog steeds niets

26% efficiëntie is niet verschrikkelijk, het kost 40%!
0 x
sparen, ontbering, herstel en wijsheid, dat is mijn motto!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par izentrop » 03/04/22, 10:45

Er zijn in het verleden en heden veel tests van motoren en deze topologie uitgevoerd: https://www.freikolben.ch/lineargeneratoren.shtml
In 1930 wisten we het niet, maar vandaag is er de lineaire Stirlingmotor : Wink:
MivilleAndre schreef:26% efficiëntie is niet verschrikkelijk, het kost 40%!
Het is niet gespecificeerd, maar ik veronderstel dat 26% de totale thermische > mechanische > elektrische energie-efficiëntie is en bij warmtekrachtkoppeling is dit geen probleem, aangezien de rest van de warmte wordt gebruikt voor het verwarmen van een woning en een klein beetje om de watercirculatiepomp te laten draaien .

40% zou de thermische/mechanische efficiëntie zijn die zou overeenkomen met het maximaal haalbare in kleine systemen van de Carnot-cyclusefficiëntie voor een dithermale warmtemotor, toch?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par izentrop » 03/04/22, 12:18

MivilleAndre schreef: niet verschrikkelijk, het duurt 40%!
We wachten nog steeds op de plannen om uw claims te evenaren : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten