Nieuwe houtgestookte elektrische generator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
MivilleAndré
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/07/10, 19:42
Plaats: Haute-Savoie FRANKRIJK
x 2

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par MivilleAndré » 03/04/22, 17:25

Ja ik ben bezig met de grove plannen, ik zet ze binnenkort online
0 x
sparen, ontbering, herstel en wijsheid, dat is mijn motto!
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par fracass » 11/04/22, 11:09

hoe wordt de smering gedaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
MivilleAndré
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/07/10, 19:42
Plaats: Haute-Savoie FRANKRIJK
x 2

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par MivilleAndré » 14/04/22, 18:36

De smering gebeurt zonder olie, het zijn labyrint-zuigerafdichtingen, kleine sleuven van 0.3 mm op een afstand van 1 mm in de zuiger gegraveerd. De tolerantie moet 10 micron zijn tussen de zuiger en de cilinder voor optimale prestaties. De materialen zijn zo gekozen dat ze niet vastlopen. Het is een technologie die wordt gebruikt in olievrije luchtcompressoren.

De fabricage-uitdaging zal zijn om de zuiger en cilinders uit te lijnen met een speling van minder dan 50 micron langs en rond de gehele zuiger-cilinderomtrek. Cilinder die noodzakelijkerwijs bij lage temperatuur moet drijven, maar door uitzetting bij hoge temperatuur vastzit.

Ik bereken het rendement van de motor, tot slot geldt de stelling van Carnot niet voor open systemen. Tijdens het terugsturen van de zuiger moet ik een maximum aan materiaal (aantal mol) verwijderen en/of de temperatuur van het gas verlagen om het terugvoerwerk te minimaliseren. (bij een gesloten systeem kan de gastemperatuur alleen worden verlaagd). Ik moet een soepele, voor mecha geoptimaliseerde C-code maken die dit allemaal voor mij berekent.

Hier is hoe het eruit ziet:
https://ibb.co/MnmfLb9

Zoals u kunt zien, zijn er drie cilinders, zijn de bewegende massa's uitgebalanceerd, dus minder trillingen en het probleem van zuigerretour doet zich niet voor bij deze configuratie. maar het is minder compact dan een configuratie met een enkele centrale zuiger.

Ik heb het elektrische circuit in gedachten en ik heb een code gemaakt die de kracht op de magneet berekent.

Miville André
0 x
sparen, ontbering, herstel en wijsheid, dat is mijn motto!
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Nieuwe houtgestookte elektrische generator




par phil59 » 20/06/22, 16:31

Dus, wat is het nieuws van dit alles?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten