Nieuwe batterijen zijn er in 2014: 800 Wh / kg

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Nieuwe batterijen zijn er in 2014: 800 Wh / kg




par jean.caissepas » 30/10/13, 00:51

Hallo,

Hier is een fragment uit het artikel op de AVEM-website:
Aan het begin van het jaar overgenomen door de Chinese groep Wanxiang, heeft de Amerikaanse batterijfabrikant A123 Systems het er weer over en heeft zojuist een technologisch partnerschap met SolidEnergy gesloten voor de ontwikkeling van nieuwe lithiumbatterijen die een potentieel van 800 Wh / kg aankondigen.

Het project wordt geleid door 123 Venture Technologies, een divisie van A123 Systems die de rol van technologische incubator vervult en die zal samenwerken met SolidEnergy-teams om hen te ondersteunen bij de ontwikkeling van nieuwe generatie lithiumbatterijen met een vaste elektrolyt. En de vooruitzichten lijken meer dan interessant voor de sector, aangezien deze nieuwe batterij tot 800 Wh / kg energiecapaciteit kan bieden. Ter vergelijking: de lithiumbatterijen van Panasonic aan boord van de Tesla Model S geven slechts 200 Wh / kg weer ...

De eerste prototypes worden eind 2014 ontwikkeld en stellen de twee partners in staat om gesprekken te voeren met hypothetische klanten.


link: http://www.avem.fr/actualite-a123-systems-veut-developper-une-batterie-lithium-de-800-wh-kg-4516.html

Dit is 4 keer meer capaciteit / kg dan de Tesla die zeer goede batterijen heeft. Het is echt terughoudend om een ​​elektrische auto te kopen met de huidige batterijen ...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16135
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 30/10/13, 05:11

Bedankt voor het artikel, maar ...

voorzichtig, voorzichtig. 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/10/13, 13:02

In de energiewereld zijn dit soort aankondigingen bijna dagelijks.
Gisteren kwam ik grafeen "superbatterijen" tegen die in één minuut kunnen worden opgeladen met stopcontacten voor computers, telefonie, transport ...

Energieopslag wordt de UITDAGING van de 21e eeuw. : Arrowl:

Ik heb lang getwijfeld om mijn eerste elektrische auto te kopen, omdat hij niet perfect was (ik geloofde het naïef).
120.000 km en 5 jaar later heb ik spijt dat ik het niet eerder heb gedaan ...

'S Nachts naar een voertuig gaan dat 2 liter per 100 km verbruikt, zal u bij uw keuze troosten, maar vooral deze andere wereld ontdekken: de auto zonder geluid, zonder trillingen, zonder versnellingspook en zonder te hoeven drukken de rem en moeilijk te begrijpen totdat we het hebben geprobeerd. Wanneer je bovendien ontdekt dat een EV erg efficiënt kan zijn ...

Je kunt ook wachten tot de vliegende auto's op de markt komen ... We hebben ze beloofd voor het jaar 2000.
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/10/13, 14:26

moeten we echt racen voor Wh / kg?

het meest interessante cijfer is eerder in euro / kWh opgeslagen tijdens de levensduur van de batterij ... we moeten vooral letten op de lange levensduur

en in dit genre heb ik de indruk dat het nikkel-cadnium niet slecht is

lithium is veel duurder en ik heb weinig hoop dat het door zijn levensduur winstgevender zal zijn dan nikkel-cadnium

dus waarom we deze CdNi-batterijen die al lang in ontwikkeling zijn niet correct op de markt brengen

we hebben ze om ecologische redenen bijna verbannen uit cadnium ... maar een CdNi-batterij lekt nooit: recycling van cadnium is gemakkelijk te beheren

NiCd-batterijen zullen altijd worden gemaakt, omdat ze essentieel zijn in vliegtuigen ... boing probeerde er lithium in te doen en er zijn al branden geweest! dus als er met de luxe van studie die we onszelf in de luchtvaart toestaan ​​nog steeds branden zijn, dan is er echt een onoverkomelijk probleem!

een andere manier van kijken: het lithium zal, gezien hun complexiteit, nooit demonteerbaar en herstelbaar zijn: de CdNi kan demonteerbaar zijn, dus een nog langere levensduur!

en vergeet niet de goede oude loodaccu die al lange tijd winstgevend is voor de machine of het gewicht doet geen pijn: heftruck
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/10/13, 14:52

vooral dat deze door de gebruiker naar wens opnieuw kunnen worden verpakt: open ze gewoon, maak ze handmatig of chemisch schoon en dan elektrisch!

http://mon.danstagueule.fr.free.fr/NRJr ... enacu.html

Citro schreef:Energieopslag wordt de UITDAGING van de 21e eeuw.

bedoel je voor elektrisch? want voor heet water lijkt het me dat we het al lang hebben gevonden : Cheesy:
het artikel ziet er nog steeds uit als een uitnodiging om voor 123 dingen in de aandelenmarkt te investeren, want voor je zin lijkt het erop dat de oude toespraak "je gaat zien dat kernenergie de wereld van morgen zal revolutioneren"! =) het kwam vooral ten goede aan een eindig aantal aandeelhouders en in de mond van het publiek geschoten ...

Citro schreef:Een nacht naar een voertuig gaan dat 2 liter per 100 km verbruikt, zal u bij uw keuze geruststellen

citro, houdt u bij uw berekening rekening met de hele keten van nucleaire productie (80% van elektriciteit) die rekening houdt met de grijze energie die wordt uitgegeven voor de winning van het erts / transport / transformatie naar brandstof / ontmanteling / afval?
want als je er geen rekening mee houdt, betekent dat: wie betaalt er uiteindelijk?
Ik weet dat 1 liter diesel nodig is om uiteindelijk 0.9 liter diesel aan de pomp te leveren, maar "aan de uitlaat"?

Ik zeg valse reclame ?! als we het alleen over geld hebben, hoe zit het dan met de totale levensduur van het voertuig? alleen gerelateerd aan de levensduur van de batterijen?

dan komen we bij de belangrijkste vraag die niet in de advertentie staat (daarom zeg ik valse reclame of niet waar): hoeveel wordt deze batterij voor het publiek verkocht? wat is de levensduur?

ahlala met elektrische voertuigen te koop het zal echt nodig zijn op hun hoede te zijn voor allerlei soorten adverteerders Ik heb de indruk ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/10/13, 15:08

ja, de 2L in de cent kan geen verkoopargument zijn, het ruikt naar de scam van de verkoper:

we kunnen niet spreken van literverbruik per honderd kilometer, want een elektrisch voertuig verbruikt geen liter per kilometer, maar watt / h: we moeten de prijs van het accupakket optellen!

dus 2L tot 100, gereduceerd tot de prijs van het batterijpakket, verlaagd tot de prijs voor zoveel kilometers (hoeveel is het?) Geeft het werkelijke verbruik?!

dus; een batterijpakket van 5000 € om 100.000 km te rijden (veel duurder dan een tweedehands voertuig ... met HS-batterijen, zoek de fout): dat is 100 km: 5 €!

ofwel meer dan 2 liter, als we de liter diesel beschouwen op 1.3 €, dat is 3.8 liter per honderd, of ongeveer 4 liter!

het is voldoende om de belasting van het voertuig bij elkaar op te tellen, waardoor men het voertuig overbelast in vergelijking met het gebruik (moet worden aangesloten) en de warmteverliezen, we kunnen een verbruik van 5 liter per 100 beschouwen!

elementair mijn beste Citro! =)

nou, niets bijzonders! dat alles voor kernenergie, waaraan we nu alle grijze energie (om te zetten in watt en dus in € en km dank je econologie.com) van de volledige keten moeten toevoegen zonder rekening te houden met de risicofactor (zijn de batterijen elders verzekerd?) en komen we uit op 6L per honderd kilometer?
nou ik doe minder met mijn thermische voertuig!

voordat we het hoofd tussen ons nemen, nemen we het hoofd om deze berekeningen te verfijnen, dat weet ik zeker : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/10/13, 15:25

een elektrisch voertuig verbruikt geen liter per kilometer, maar watt / h


geen liter, maar nog minder watt / h! absurde eenheid die niet kan bestaan

spelfouten staan ​​begrip niet in de weg ... maar de verwarring tussen W en WH houdt niet op met verwarring voor degenen die proberen te begrijpen ... als we bovendien W / h onmogelijk maken
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/10/13, 15:40

ja het is waar, neem me niet kwalijk Chatelot, het zit in de uitbarsting, maar ik geloof dat er achter de uitbarsting een echte zwendel zit die ik niet leuk genoeg vind.

bedankt citro voor het interesseren van batterijen, een zwak punt van elektrische voertuigen, zowel qua prijs als levensduur, om nog maar te zwijgen van hun vervuiling ...

"Energiebalans

Om een ​​volledige energiebalans te maken, is het noodzakelijk om rekening te houden met andere factoren dan het eenvoudige elektrische rendement van de motor. De belangrijkste van deze factoren is de efficiëntie van de primaire productie van elektriciteit. Dan zijn er verliezen (ongeveer 8%) in de transmissielijnen, in de schakelende transformator-gelijkrichter die de stroom levert aan de batterij (ongeveer 10%), en in de elektronica en de elektromotor (nog eens 10% ). De efficiëntie van het opladen van de batterij is in de orde van 0,9 (tussen 0,92 en 0,85). We moeten daarom het rendement van de elektrische generator vermenigvuldigen met 0.65 voor het totale rendement. In het geval van nucleaire elektriciteit is het totale thermische rendement ongeveer 24%. Met gascentrales met gecombineerde cyclus kunnen we 35% verwachten. Toch is de vermindering van de uitstoot van kooldioxide aanzienlijk, aangezien het gas 25% minder CO2 uitstoot dan benzine, en het gemiddelde rendement van een automotor nauwelijks meer dan 15% bedraagt! "
bron: http://sfp.in2p3.fr/Debat/debat_energie ... -elect.htm




"Sommige lithium-ionbatterijen zijn tegenwoordig bestand tegen bijna 2000 laad- / ontlaadcycli en werken meer dan 10 jaar"
bron: http://voiture-electrique.durable.com/a ... lectriques

winstgevendheid over 10 jaar! daarna moet terug kopen: hoeveel €€?
moet: het hangt af van de cyclus, maar vooral van de gebruikte vergelijking, die hier niet wordt onthuld.

ach, ik benadruk:
"Vandaag de dag, met lithium-ion, worden de kosten van een gemiddelde batterij geschat op ongeveer 400 € / Wh, of batterijpakketten tussen 6000 € en 12 €, afhankelijk van het model en de gewenste autonomie. . "
maar ... is dat veel meer dan de 5000 € waar ik het over had?

hoeveel dan in verbruik voor 100km dan? ? ? Ik ga gewoon een gemiddelde van € 10.000 behouden, wat de 3L verdubbelt tot honderd dus 6L tot honderd.

"Tegenwoordig lijkt een technologie essentieel: lithiumbatterijen. Ze laten momenteel opslag toe tussen 80 en 200 Wh per kilogram batterij. Dit vertaalt zich concreet in een bereik van ongeveer 150 km met een batterijpakket van 100 tot 200 kg. Deze cijfers kunnen echter aanzienlijk variëren, afhankelijk van de fabrikant, het voertuigmodel en de wetenschappelijke vooruitgang in het veld. "
150km voor één fiets. hoeveel cycli?

"In termen van levensstandaard is de vooruitgang bevredigender. Sommige lithium-ionbatterijen zijn nu bestand tegen bijna 2000 laad- / ontlaadcycli en werken meer dan 10 jaar met behoud van meer dan 80% van hun opslagcapaciteit."
ok, 2000 cycli (ik tabelleer liever rond de 1000 cycli) of 300.000 km, verminderd met 80% van de opslagcapaciteit: 240.000 km, theoretische verkoper term.
Ik wacht op de praktische voorwaarden, ik ga ze liever zoeken.

en we hebben het niet over de energie die nodig is om in de winter te chuaffer ...


waarschuwing en advies over de elektrische auto:
http://www.vehiculeselectriques.fr/sujet522.html


tenslotte na deze reclame voor industriële lobbyisten "energieopslag wordt de weddenschap van de 21ste eeuw" (voor mij is het vooral het sociale aspect van de arbeider, maar ieder heeft zijn of haar interesse), het ecologische aspect:
wat betreft uranium:
welk hoofdmateriaal wordt gebruikt bij de fabricage? hoeveel jaar resteert dit erts, afhankelijk van de hoeveelheid productie? welk land heeft het?
zal dit geopolitieke aspect de prijs verhogen? is afvalverwerking inbegrepen in de verkoopprijs en waar komt het product terecht?
http://www.lefigaro.fr/international/20 ... -blanc.php
http://www.consoglobe.com/fin-du-lithium-cg


niet te vergeten het probleem van uitputting - weggelopen nog steeds zo technologisch revolutionair als nucleaire elektriciteit MWOUAHAHA!
fukushima thuis: wat gebeurt er als de TESLA niet meer wordt gekoeld?
IS HET EXPLODEREN?!

Beeld

revolutionair zeker, als tijdbom is er niet beter! daarna naar elk doelwit.

kies je bom:
http://www.avem.fr/voiture-electrique.html
wat een verzameling belachelijke en ontoegankelijk dure voertuigen!

nou ik wil stoppen maar moet ook het spel spelen; =)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/10/13, 16:36

"Vandaag de dag, met lithium-ion, worden de kosten van een gemiddelde batterij geschat op ongeveer 400 € / Wh, of batterijpakketten tussen 6000 € en 12 €, afhankelijk van het model en de gewenste autonomie. . "


als de batterij daadwerkelijk 2000 cycli meegaat

400 € / Wh / 2000 = 0,2 euro / Wh dus 200euro / kWh

het is absurd! waar komt dit cijfer vandaan?

voor loodbatterij zijn er ongeveer 100Ah 12V tot 100 euro dus
0,083 euro / Wh
of 83 euro / kWh

en als de batterij 500 cycli meegaat, kost dat
83 euro / kWh / 500 = 0,16 euro / kWh dus duurder dan het huidige EOF-tarief

en ik vergeet rekening te houden met de energie-efficiëntie van de loodzuurbatterij die hoogstens 80% is, maar die eigenlijk veel slechter is als het voertuig de hele dag niet volledig wordt gebruikt: tel de automatische ontlading in meer ... als een doorboorde gastank!

nikkel-cadnium geeft een groter aantal cycli ... zie citro met zijn vrij oude batterij, maar lager energie-efficiëntie / groot spanningsverschil tussen lading en ontlading
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 30/10/13, 17:55

Naar mijn mening zal de oplossing komen van super grafeen condensatoren wanneer we met succes het aantal cycli hebben geminiaturiseerd op 50, het zal echt interessant zijn voor nu, ik geef de voorkeur aan mijn oude Laguna-benzine.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten