Nieuwe batterijen zijn er in 2014: 800 Wh / kg

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 30/10/13, 19:33

chatelot16 schreef:het is absurd! waar komt dit cijfer vandaan?


Als u LiIon-cellen afzonderlijk koopt, kost dit ongeveer € 1/Wh, openbare prijs. 8€ voor een goede 18650 "bar" die 8 Wh bevat.

We kunnen aannemen dat het in hoeveelheid veel goedkoper zal zijn, misschien 3-4€ per Wh...

Ik vermoed dat de journalist ergens 2 of 3 nullen heeft toegevoegd, zoals gewoonlijk : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/10/13, 11:08

Ik heb 95 lithium-ijzerfosfaatcellen die 17300 Wh vertegenwoordigen
voor een budget van rond de 5300€ (dit hangt af van het €/$ tarief).

Of de Wh voor 0.30€ geleverd in Frankrijk
Prijs onderhandeld door een lambda-persoon, ondergetekende. : Arrowl:

Deze batterijen vervangen 12000 Wh aan NiCd-batterijen die 260 kg wogen.

Het nieuwe pakket zal dus bijna 50% meer capaciteit hebben (winst in autonomie), weegt slechts 180kg (winst in nervositeit en laadvermogen) en neemt 25% minder volume in beslag, d.w.z. nog steeds 5800Wh beschikbaar volume.

Ik heb gekozen voor een "standaard" en "veilige" technologie, ik ben niet op zoek naar absolute prestaties maar naar de beste prijs-betrouwbaarheidsverhouding.

De toekomst zal uitwijzen of ik gelijk heb.
Eén ding weet ik zeker: rokend rijden is een straf als je hebt geproefd van elektrische kracht en de vooruitgang die het vertegenwoordigt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 31/10/13, 11:29

jij bent de beste !
kijk vooral niet achterom: er is niets ;=)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/10/13, 12:17

Ik heb deze claim niet. :?
Ik sluit alleen compromissen met betrekking tot mijn zwakke middelen.

Ik reflecteer en probeer te veranderen, te evolueren.
Ce forum stelde me in staat vooruit te gaan, om tijd te besparen.
Ik reed op diesel, toen op LPG, nu op elektriciteit.
Zo vermeed ik de pantone, fritolie en enkele andere experimenten die voor mij niet interessant waren gezien mijn gebruik van de auto. Ik hoop ander onderzoek te gaan doen, zoals stop & start (meer geschikt voor mijn korte ritten), waaruit blijkt dat fabrikanten wel konden, maar niet wilden dat auto's minder brandstof verbruikten.

Ik streef ernaar om de "gelukkige nuchterheid" na te streven die Pierre RABHI dierbaar is.

De aanpak is vergelijkbaar voor het huis, eten, vrije tijd, mijn militante verplichtingen.
Proberen dingen te doen die zinvol zijn, deel uitmaken van een duurzame, duurzame benadering, zo niet verlossend...
0 x
artana
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 29/06/14, 14:03




par artana » 29/06/14, 14:10

Bedankt voor deze informatie
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/06/14, 23:40

Mijn laatste interventie was VOORDAT ik op lithium ging rijden.
De implementatie was lang en de ontwikkeling met de kwaliteitscriteria die ik wil zal nog veel tijd kosten...

Ik rijd dus al 2 maanden met mijn Lithium IJzer Fosfaat accu's en heb al meer dan 2500km afgelegd.
Het gedrag van de auto is veranderd, hij is responsiever, krachtiger, verbruikt 30% minder elektriciteit en zijn autonomie is bijna verdubbeld (ik heb al 135 km afgelegd op een enkele lading, zeer energiek gereden).
Het is nog te vroeg voor een echte beoordeling, maar het resultaat is zeer bemoedigend. : Mrgreen:

De massa-energiedichtheid van deze batterijen is ongeveer 100Wh/kg

Het vooruitzicht om 800Wh/kg batterijen te hebben is daarom meer dan opwindend, ook al is dit voor mij op korte termijn niet van belang, de autonomie die ik vandaag heb, vergroot comfortabel het toepassingsgebied van een auto die erin slaagde om 18.000 km/jaar af te leggen onze handen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/06/14, 00:43

citro uw informatie is kostbaar

je hebt al aangetoond dat de goede oude NiCd voldoende was om bruikbaar te zijn

je laat nu zien dat het lithiumijzerfosfaat dat voor een redelijke prijs verkrijgbaar is nog beter is

dus degenen die desinformatie met gekke futuristische dingen desinformatie alleen maar verwarren alles, alsof het doel was om het gebruik uit te stellen van wat momenteel mogelijk is

en de autofabrikanten van vandaag zijn eikels die niet eens kunnen omgaan met wat direct beschikbaar is

eindelijk, als we het niveau van Peugeot-advertenties zien, begrijpen we dat het te moeilijk is om een ​​batterij en een elektromotor in een auto te plaatsen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 30/06/14, 08:57

er zijn ook lobby's die van achteren blokkeren ...

Ik denk dat sommige goede ingenieurs schizofreen moeten worden...

omdat ze duidelijk geen controle hebben over de specificaties van de voertuigen, die qua aandrijflijn volledig onderhevig zijn aan thermiek, dus aan olie en de bijbehorende belastingen.

Aan de andere kant worden de voertuigen te groot... Mijn R19 lijkt klein voor de nieuwste Twingo-modellen, het is te gek.

De wielen staan ​​buiten proportie en de SCx explodeert. Achteraf wordt gezegd dat de motoren beter presteren.... om 50% meer vermogen te ontwikkelen, verbruikt hij over het algemeen meer dan de oude, goed ontworpen motoren.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/06/14, 10:40

chatelot16 schreef:citro uw informatie is kostbaar

Je hebt al laten zien dat de goede oude NiCd's voldoende zijn om bruikbaar te zijn.

Je laat nu zien dat lithium-ijzerfosfaten die tegen redelijke prijzen verkrijgbaar zijn, nog beter zijn.

Dus degenen die verkeerde informatie verspreiden met gekke futuristische dingen, vertroebelen de wateren, alsof het doel is om het gebruik van wat momenteel mogelijk is, uit te stellen.
Dit is allemaal waar, maar ik heb het hier voor een groot deel aan te danken forum en op de gedachten die het opriep, vervolgens op mijn vrouw die me vroeg om in praktijk te brengen... :?
Zonder jou, zonder haar, zonder de forum vehiculeselctriques.fr, ik zou zijn blijven wachten, zoals al degenen die me vertellen, zelfs vandaag is het te duur, we wachten tot het valt...
Een maand nadat Madame haar 1 electric in bezit nam, een flink aantal jaren geleden, was ik koortsachtig op zoek naar een. Terwijl ik jarenlang had geaarzeld, luisterend naar de toespraken van de weinige gebruikers, verstikt door het oorverdovende geroezemoes van tegenstanders die spraken zonder het te weten...

Dat gezegd hebbende, het pad is niet zonder moeilijkheden, het vereist het verwerven van vaardigheden en geluk, en aan deze kant doe ik het veel beter dan onze vriend. Macro, die ik hier groet vanwege zijn vasthoudendheid.

Madame neemt binnenkort bezit van een Volkswagen e-up, wat voor haar een zware investering en een werkinstrument is. Voor mij betekent dit nieuwe uitdagingen en gevechten om "de toegang tot het stopcontact te bevrijden", beperkt door de nieuwe "normen" (helemaal niet onschuldig).
Onze schat nlc werkt daar met veel talent en overtuigende oplossingen.

We maken allemaal dingen mogelijk en nemen deel aan de dynamiek van verandering. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 30/06/14, 11:17

ja, goed gezien Citro...

Maar je gaat uiteindelijk een EV-garage openen? :P
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten