Hulp nodig bij de ontwikkeling van windpropellers

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9

Hulp nodig bij de ontwikkeling van windpropellers




par darwenn » 03/09/09, 11:01

Hallo allemaal, dus voor degenen die mijn windturbine-constructie hebben gevolgd, deze is klaar. Gemaakt met een 24v 1000w generator uit toekomstige energie. Volledig opnieuw opgebouwd met bevedering en draaipunt op lager. Alles werkt prima, batterijen opladen etc ... maar ik heb een probleem. en niet de minste. Mijn propeller slaat snel af, zelfs bij windsnelheden van 60 tot 70 km / u, wat betekent dat ik slechts af en toe een goede rotatiesnelheid heb zonder dat er veren ontstaan. Het probleem is de Propeller. sommige zorgen over trillingen, zelfs als de propeller perfect symmetrisch is, is de balans zeker niet perfect, hoewel alle geometrie correct is, hij keert niet om, stopt in elke positie, tussen assen ok enz ... geen zorgen aan deze kant daar ik heb het ook niet willekeurig gedaan, het is essentieel.

Ik weet dat het slecht is ontworpen, maar ik kan er niet uitkomen. Het is gemaakt van versterkte plaat 0,5 aan de achterkant, bevestigd op een stijltang van 3 mm bij 30 en op een 10 mm multiplex naaf, diameter 30 mm. Hier is een foto van de vorm van het lemmet volgens foto's op het net, ik denk dat de vorm in ieder geval correct is. Dit zijn de afmetingen van een mes

Lengte: 85 cm (spanwijdte 1,70)
Brede breedte: 120 mm
Breedte bladpunt: 40 mm:

De zorg om uit te vallen is naar mijn mening dat de bladen te flexibel, te flexibel zijn en dat is wat leidt, mijn prestatieverlies. Ik veronderstel dat een propeller perfect stijf moet zijn, onder geen enkele omstandigheid mag buigen, nietwaar? . Kunt u dit bevestigen? is mijn spanwijdte onvoldoende? de breedtes?

Zo ja, dan ben ik van plan dezelfde bladen te maken in een plaat van 1 mm, op plat ijzer van 5 mm dik bij 40 of 50 mm breed gemonteerd op 10 mm aluminium naven.

Ik kwam terug in 3 mesjes, waarom? want na veel testen heb ik dit opgemerkt.

Een 5-blad, start bij een zwakkere wind, biedt een beter koppel, maar uiteindelijk met een lagere rotatiesnelheid dan een 3-blad en een lager rendement. Ik observeerde het door het meten van spanningen.

Een 3-blad, vereist een iets sterkere wind, biedt minder koppel maar een aanzienlijk hogere rotatiesnelheid en een veel betere opbrengst die verdubbelt op de spanningen gemeten door identieke wind. Hier is mijn conclusie. Daarom kies ik na mijn vele testen voor een driebladig.

Bedankt voor je advies, ik heb een perfect betrouwbare propeller nodig met een zeer goede prestatie. Mijn huidige propeller werkt, maar pakt te snel op. Ik weet dat je zo'n propeller niet maakt, dat het hele precieze regels vereist, en daarom neem ik alle goede adviezen aan.

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/09/09, 12:44

zou het niet opnieuw de turbulentie van het dak zijn?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 03/09/09, 13:10

Hallo,

Het is duidelijk dat als het de rotor op de foto is die u gebruikt, de instelling veel te sterk is.
Begin met het verkleinen van de invalshoek door het blad iets te kantelen (voorrand moet meer "in de wind" zijn dan de achterrand)
een normale instelling voor een tsr van 6 is 4 °
Daar ben je met het door jou gekozen profiel dichter bij -4 °
Stil dus gegarandeerd zodra de dynamo in actie komt.
Experimenteer met verschillende kalibraties, beginnend bij de sterkste
Je stopt als je geen kracht meer krijgt en de rotatiesnelheid oscilleert.

A+
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 03/09/09, 20:56

Voor Elephant, niet daar, is de windturbine sinds begin augustus verplaatst, dus geen zorgen met de daken.

Looping, dus je raadt me aan om de curve te verkleinen door te openen, is het dat? Ik had al een test gedaan door hem duidelijk bijna ter hoogte van de rotor te openen en het was erger, het begon nauwelijks meer, ik had misschien te open, maar ik denk dat mijn propeller te flexibel is bij harde wind , Ik zou het rigide moeten maken. Ik begrijp het concept van TSR niet echt of hoe het wordt berekend en wat het vertegenwoordigt ... :? ik zal kijken op google : Cheesy:

Ik zal andere tests doen door de timing aan te passen, in ieder geval bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 03/09/09, 22:31

welkom

Een kleine afbeelding om u te helpen bij het visualiseren van de verschillende factoren die een rol spelen

A+

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 03/09/09, 22:45

Darwenn, gezien de vorm die je aan het profiel van het mes hebt gegeven, is je instelling slecht.
Op de bijgevoegde schets vertegenwoordigde ik het holle profiel in paars, en zo ziet het eruit.
Ter herinnering: de aerodynamische blokkering vindt plaats bij een invalshoek groter dan 15 ° / 18 °.
Maar als de instelling te sterk is, zoals in mijn eerste afbeelding (opzettelijk overdreven), zal de TSR afvlakken op een lage waarde, dus de rotatiesnelheid (d.w.z. de snelheid van de bladpunt) zal nooit 5 of 6 keer bereiken (zie plus) windsnelheid.

A+

Beeld
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 04/09/09, 07:21

Bedankt, hier is wat me al veel zou moeten helpen, ik kan niets expliciets vinden op het net, alleen met betrekking tot propellerbladen van vliegtuigen. Bedankt voor deze uitleg. Er is meer dan dat, want nu heb ik dat alleen om alles te laten werken, een betrouwbare propeller.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 04/09/09, 08:25

Tegen nadelen, waarom vertel je me dat mijn hoek 4 graden moet zijn terwijl die van jou 20 is. Ik meet 18 ° op je foto met een reporteur. Uw hellingshoek is 18 °.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 04/09/09, 10:55

Hier is hoe ik het vanmorgen heb gedaan. Ik bevind me in een configuratie die ik inderdaad nog nooit had geprobeerd en mijn propeller in meer mond. Ik heb al 3 bladen teruggestuurd van mijn 5 bladen die goed werkten en die ik met het vliegtuig had geprofileerd. Vervolgens verwijderde ik de offset die ik had met de mesbevestigingen om ze terug te brengen in het verlengde van het rotatievlak. Vervolgens lieten de lusuitleg mij toe om de propellerdiagrammen die ik kon vinden beter te begrijpen. Ik koos een instelhoek van 13 ° en tekende om te schalen wat ik deed.

Lemmetlengte: 75cm
Op zijn breedst: 135 mm
aan bladpunt: 55mm
Bij de dikste voorrand: 10 mm
Minstens dikke achterrand: 4 mm

Beeld

Stel de middenlijnen correct in, controleer de balans, alles is in orde. Het enige dat ontbreekt, is de wind, die vanmorgen volledig afwezig is. :onheil: als bij toeval.

Hier zijn andere foto's na wijziging.

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 04/09/09, 12:53

Hoi Darwenn

In mijn blade setting-beeld is dit laatste opzettelijk overdreven.

Op je schets staat het profiel ondersteboven, hoewel op je foto's de montage correct lijkt te zijn.
Ik heb enkele inscripties laten verschijnen op je laatste afbeelding hieronder.

A+

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 208 gasten