Hulp nodig bij de ontwikkeling van windpropellers

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 03/10/09, 10:09

Mijn oordeel over mijn windturbine. Na een periode van testen wordt deze gedemonteerd en wordt de apparatuur verkocht. De conclusie is dat ik te slecht ben blootgesteld. De windturbine werkt perfect bij harde wind, maar de prestaties zijn in mijn situatie te middelmatig vanwege windverstoringen. Het laten werken op een spanningstripler met lage snelheid werkt, maar ik verdrievoudig alleen de spanning en niet de stroomsterkte die zo belangrijk is voor het opladen van een batterij. Dat wil zeggen dat ik de topsnelheid in stroomsterkte te zelden bereik (maximaal 10 ampère) zonder tripler, maar op lage snelheid, zelfs als ik 20 volt haal met de tripler, terwijl ik niet op de laadsnelheid ben. Normaal, dus ik heb 0 ampère, dus ik laad niets.

Hier is het oordeel, ik heb het geprobeerd, ik heb daar een tijdje doorgebracht, maar ik kan geen windturbine op mijn land laten draaien, dus ik zal waarschijnlijk overstappen op zonne-energie :) : Cheesy: in ieder geval bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 03/10/09, 13:30

Hier is een video die vanochtend is gemaakt, met windstoten van 70 km/uur kunnen we de veren in actie zien. De spanning van de dobbelstenen piekt bij 27 volt (vóór de regelaar) en 13 ampère bij belasting. Wanneer de generator de versterkers stuurt, is er een dof geluid te horen, een "Vooooouuu" :). De batterij laadt goed op, maar eerlijk gezegd is de wind met deze snelheid hier te zeldzaam, dus niet genoeg prestaties, ik geef de windturbine op ten gunste van zonne-energie. In de tussentijd laad ik de batterij 's nachts op met kortere EDF-uren met behulp van een conventionele batterijlader. De omvormer werkt overdag en wordt 's nachts opgeladen. De 3,6 ampère lader voor 75 watt verbruik.

http://www.youtube.com/watch?v=UGZ65RfQb1Y
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/10/09, 14:48

Hallo Darwenn!

Jammer, want je hebt zo hard aan dit project gewerkt. Het lijkt alsof het iets te snel in de veren gaat, misschien omdat het draaipunt van de mast te ver uit elkaar staat.

Zet het te koop op de site, misschien is een lid geïnteresseerd om het te kopen.
:?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 03/10/09, 16:15

Bevedering komt zelden voor, omdat het overtrekprobleem zelfs optreedt als de bevedering niet werkt. Dus ja, we hadden kunnen uitgaan van een slecht afgestelde bevedering (veer te zacht) maar dat is niet de oorzaak van het probleem. Nee, ik heb simpelweg niet het geluk dat ik goed ben blootgesteld en ik heb last van windschermen die de oriëntatie verstoren en voldoende wind is te zeldzaam. Ik zal hier of op leboncoin.fr zien dat de generator krachtig, nieuw en nog steeds gegarandeerd is, en ik zal ook met de set verkopen, eindelijk zal ik dat te zijner tijd zien, ik zal nog wat langer wachten om er zeker van te zijn , want de herfst komt eraan en de wind ook, dus ik wacht wel.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 04/10/09, 13:07

Een vraag terloops. Met een gelijkstroommotor zoals degene die ik gebruikte (de 24v 270w elektrische scootermotor), zou ongeveer 10 ampère hetzelfde gebeuren? dat wil zeggen dat al het vermogen alleen zou worden geleverd bij de nominale rotatiesnelheid? In feite lijkt het bijvoorbeeld met mijn 24V-generator onmogelijk om 12 volt op halve rotatiesnelheid te krijgen met stroom, omdat ik bij 12 V 0 ampère heb, al het vermogen wordt later verzonden tijdens maximale rotatie. Ik dacht dat het proportioneel was, maar nee, we produceren alleen op een bepaald minimumsnelheidspunt en op de helft van de productierotatiesnelheid en nou ja, we hebben niet de helft van de energie, qua spanning ja, maar niet qua vermogen. En ik vroeg me af of ik met een 24V DC-motor precies hetzelfde fenomeen zou hebben als met de generator: zou deze zelfde aanzuiging alleen bij een bepaalde snelheid plaatsvinden?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 04/10/09, 16:21

darwenn schreef:Een vraag terloops. Met een gelijkstroommotor zoals degene die ik gebruikte (de 24v 270w elektrische scootermotor), zou ongeveer 10 ampère hetzelfde gebeuren? dat wil zeggen dat al het vermogen alleen zou worden geleverd bij de nominale rotatiesnelheid? In feite lijkt het bijvoorbeeld met mijn 24V-generator onmogelijk om 12 volt op halve rotatiesnelheid te krijgen met stroom, omdat ik bij 12 V 0 ampère heb, al het vermogen wordt later verzonden tijdens maximale rotatie. Ik dacht dat het proportioneel was, maar nee, we produceren alleen op een bepaald minimumsnelheidspunt en op de helft van de productierotatiesnelheid en nou ja, we hebben niet de helft van de energie, qua spanning ja, maar niet qua vermogen. En ik vroeg me af of ik met een 24V DC-motor precies hetzelfde fenomeen zou hebben als met de generator: zou deze zelfde aanzuiging alleen bij een bepaalde snelheid plaatsvinden?


Hallo Darwenn!

U zult ongetwijfeld hetzelfde fenomeen tegenkomen dat te wijten is aan het koppel dat wordt teruggewonnen door de propeller, die niet krachtig genoeg is en met een bepaalde snelheid vertraagt ​​wanneer de productie begint.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 04/10/09, 16:59

nee ik denk niet dat de propeller geen koppel heeft en dat is de reden dat hij langzamer gaat tijdens het aanzuigen, omdat hij daar op volle snelheid wordt gelanceerd en perfect lijkt te draaien zodra hij is aangezet, waardoor hij langzamer gaat werken. c Het is de wind die verstoord of eenvoudigweg gedaald (niet constant) omdat hetzelfde gebeurt bij een rotatiesnelheid lager dan die van het aanzuigen. Wat ik wilde weten is of ik met een gelijkstroommotor ook een startsnelheid zou kunnen bereiken die nodig is om te bereiken of dat de stroomproductie progressief zou zijn vanaf een gemiddelde rotatie, kortom, om versterkers te hebben zonder dat ik een triggersnelheid bereiken (zoals het geval is met mijn gekochte generator of een dynamo die het vermogen en uiteindelijk de intensiteit produceert, pas na het opstarten)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 04/10/09, 18:05

Hallo Darwenn!

Het is moeilijk te beantwoorden zonder gegevens over toerental en windsnelheid, maar mogelijk krijgt u een beter resultaat.

Meestal bereik je de productiestartdrempel zodra de spanning wordt bereikt en de stroomsterkte toeneemt, maar niet evenredig met de snelheid van de bladen, dus de rotatie van de bladen is niet evenredig met de productie en zal op zijn beurt niet veel toenemen voor een grotere productie .
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 05/10/09, 17:35

Blijkbaar is mijn regelaar het probleem. De windturbine moet als een gek draaien om te hopen te kunnen produceren, ik heb mijn regelaar verwijderd die volgens een plan op het net was gemaakt en die goed leek te werken, en mijn zonneregelaar op zijn plaats gezet om te testen en daar is hij dan heb geen foto, hij werkte meteen beter, goed laadvermogen op de accu en bij een veel lager toerental. Ik ga dus op zoek naar een andere regelaar. Als iemand een goedkope kan aanbevelen, ben ik een en al oor.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/10/09, 18:18

darwenn schreef:Blijkbaar is mijn regelaar het probleem. De windturbine moet als een gek draaien om te hopen te kunnen produceren, ik heb mijn regelaar verwijderd die volgens een plan op het net was gemaakt en die goed leek te werken, en mijn zonneregelaar op zijn plaats gezet om te testen en daar is hij dan heb geen foto, hij werkte meteen beter, goed laadvermogen op de accu en bij een veel lager toerental. Ik ga dus op zoek naar een andere regelaar. Als iemand een goedkope kan aanbevelen, ben ik een en al oor.


Hallo Daerwenn!

Ik ben blij om het te horen, want ik kon moeilijk geloven dat al het werk dat je tot nu toe hebt gedaan geen resultaat heeft opgeleverd, zelfs niet met windproblemen.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten