Universele motor in windgenerator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/08/09, 18:43

Hallo darwenn

darwenn schreef:ja dat moet het zijn, de spanning is vals. Laat maar.


Er zijn inderdaad voltmeters die iets aangeven als je ze op DC zet en ze meer storing dan stroom stuurt. : Mrgreen: Sommige hebben een "staafdiagram" -functie die de meer of minder snelle variaties van de stroom moet weergeven om u te informeren dat deze niet continu is en dat er een mogelijke meetfout is.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/08/09, 18:58

NLC schreef:De beste algemene voor dit soort app is een permanentmagneetmotor, gekoppeld aan een DC-DC-omzetter met zoeken naar het maximale stroompunt.
De omvormer past vervolgens automatisch de stroom aan die hij op de generator trekt om altijd het maximale vermogen te hebben. Op een windturbine past de assemblage zich plotseling aan de windsnelheid aan om altijd het maximale vermogen te halen.

Hetzelfde principe voor zonnepanelen.


Hallo nlc!

Een regelaar of omvormer van zonnepanelen doet dat niet want die regelt de te hoge snelheid van de wieken niet, tenzij er een is voor windturbine maar ik heb er nog nooit een gezien, bovendien zal hij hem vanaf het begin doden, wat niet gewenst is.
:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 19/08/09, 19:07

Alain G schreef:[Hallo nlc!

Een regelaar of omvormer van zonnepanelen doet dat niet want die regelt de te hoge snelheid van de wieken niet, tenzij er een is voor windturbine maar ik heb er nog nooit een gezien, bovendien zal hij hem vanaf het begin doden, wat niet gewenst is.
:|


Ik weet niet of het bestaat, allemaal gemaakt voor windturbines, maar al met al zou het niet moeilijk zijn om te ontwikkelen, om de functionaliteit van snelheidsdetectie toe te voegen. Daarvoor is het voldoende om boven een bepaalde spanning (in grote spanning = snelheid op een permanentmagneetmotor) te beslissen wat te doen (een mechanische rem aansturen, de generator kortsluiten om de windturbine zoveel mogelijk te vertragen, etc.) ..)

Voor uw opmerking dat het haar meteen zal doden, ik weet niet zeker waarom, aangezien als de stroom niet omhoog gaat, de omzetter automatisch minder stroom trekt.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/08/09, 19:38

Om een ​​te hoog toerental en dus een te hoge spanning op te vangen, is het mogelijk om een ​​relais te gebruiken (bijvoorbeeld 24 V) dat, zodra het vastloopt, de stroom uitschakelt of de generator kortsluit, maar ik weet niet of deze het op prijs zal stellen. Wat betreft een gelijkstroommotor als generator, het is waar dat het erg goed is, het is wat ik momenteel heb in afwezigheid van een dynamo (waar ik nog steeds aan werk), maar zelfs nadat ik de rotor heb teruggespoeld met 8 keer fijnere bochten, Ik heb 6 volt bij 600 tpm of zelfs 8 op het maximum, in plaats van de 2 volt die het eerder gaf bij dezelfde snelheid, dus voorlopig kan ik er niets uit halen, vooral omdat de 6 tot 8 volt is wanneer de wind geeft al goed aan, op dit moment is het niet zo, ik heb 3 volt. Dus als je een andere gelijkstroommotor zou kunnen aanbevelen die me 14 volt zou geven bij 600 tpm, zou ik blij zijn. Een ruitenwissermotor van 24v misschien? of fan? moeilijk te vinden, zelfs als ik erover nadenk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 19/08/09, 19:53

Elektrische fietswielmotoren zouden bijzonder goed geschikt zijn omdat ze zijn ontworpen om met lage snelheid te draaien bij directe aandrijving.

Ik denk dat ik je onderwerp diagonaal heb gelezen, maar ik heb er geen antwoord op gegeven, voor mij is een dynamo helemaal niet geschikt, zelfs niet bij het terugspoelen. De opwinding vreet stroom op en dat is allemaal verspilde energie.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/08/09, 20:01

Wat is de spanning van deze fietsmotoren?

Ik zag een 24vc 120 watt en 20 euro elektrische scootermotor op eBay. Maar het is 2700 tpm. Dus niet de moeite waard
http://cgi.ebay.ie/ELECTRIC-SCOOTER-120 ... 286.c0.m14
Dernière édition par darwenn de 19 / 08 / 09, 20: 20, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 19/08/09, 20:18

bij 300 tpm moet het uitgaan binnen 36V.

Een voorbeeld van een wielmotor: http://www.alibaba.com/product-gs/24103 ... motor.html
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/08/09, 20:20

Ik vond dat, maar het is te duur (170 euro 36v). 320 tpm is niet slecht
http://cgi.ebay.ie/36V-500W-ELECTRIC-BI ... .m63.l1177

Maar goed 170 euro ... zonder garantie op succes, het is te duur. Vooral omdat zijn motoren veel koppel kunnen vereisen.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/08/09, 20:24

Ha, ik heb net de jouwe gezien, ze zijn goedkoper. Maar er blijft de vraag van het gevraagde paar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 19/08/09, 20:24

Ja, maar dit is een complete set, je zou de motor nodig hebben.

Daarna is er een kleine mechanische aanpassing te doen, want bij deze motoren is het de as die vast zit, en de flenzen die draaien!

Dus of je moet de motor aan de mast bevestigen aan slechts één kant van de as (aan de kant waar de draden naar buiten komen), of je moet een U heel lang maken over de lengte van de bladen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 303-gasten