Pompende windbevedering

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
aberix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/04/08, 08:19
Plaats: Montpellier

Pompende windbevedering




par aberix » 05/05/08, 19:20

Hallo, kan iemand de automatische bevedering van een pompende windturbine beschrijven? Ik ben goed gevorderd in het verkleinen van mijn heen-en-weer-mechanisme, maar ik kan niet zien hoe het veermechanisme werkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/05/08, 22:05

Hallo aberix

Het in vaanstand brengen van windturbinebladen is een gecontroleerde manoeuvre die tot doel heeft de rotatie van de rotor te stoppen en zo min mogelijk weerstand tegen de wind te hebben.
Dit systeem maakt het mogelijk om alles veilig te houden, bijvoorbeeld bij storm.
Het veiligstellen en/of stoppen van een windturbine met het uitveren van de wieken is geautomatiseerd, maar vereist niettemin een input van externe energie om het draaien van de wieken te bewerkstelligen, terwijl daarop aanzienlijke inspanningen worden geleverd.
Er zijn elektrische, hydraulische of mechanische systemen.
In alle gevallen is het noodzakelijk om in de as van de rotor te passeren

Op een klein model windturbine zouden we automatische veren kunnen ontwerpen, voorbij een bepaalde rotatiesnelheid (met gewichten en veren), maar ik ken geen kant-en-klaar systeem. Meestal dient de variatie in de spoed van de propeller om de rotatie te regelen en niet om deze te stoppen.

We praten er nog een keer over, afhankelijk van uw behoeften op dit gebied.

A+
0 x
aberix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/04/08, 08:19
Plaats: Montpellier




par aberix » 06/05/08, 07:45

Bedankt voor deze introductie, zodat anderen dit ook kunnen volgen. In feite heb ik het over de mechanische veren die we zien bij het pompen van windturbines: sommige hebben een tweede, kleinere geleider parallel aan de bladen. Zijn het degenen die we in Frankrijk zien, maar ik ken het exacte mechanisme voor het vouwen van de hoofdgeleider niet, of de Amerikaanse waarvan ik helemaal niet zie hoe ze zijn ontworpen. Dank aan jou of iemand anders die ons het ontwerp van deze principes kon beschrijven: hoe de hoofdgeleider op te vouwen als de wind een bepaalde snelheid overschrijdt. Dankjewel
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/05/08, 10:53

hello,
“veer”: je kunt de windturbine ook via een veer ten opzichte van de horizontale as opklappen.
of ook verticaal, via ja een pallet (klein blad) onder een bepaalde hoek.

"kijk" goed naar de foto's, anders kan ik er een paar voor je maken, er zijn er genoeg in huis: je moet buiten het frame van de messen (anders in de vrije gang achtergelaten door de messen) een klein mesje plaatsen, zoals 45°: bij harde wind krijgt het steun en geeft het een hoek aan de windturbine die minder snel gaat draaien!

kan worden geschaald afhankelijk van de windturbine...
0 x
aberix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/04/08, 08:19
Plaats: Montpellier




par aberix » 06/05/08, 13:05

Ik heb de foto's aandachtig bekeken, maar ik kan het verensysteem moeilijk zien. zichtbaar is het roer dat loodrecht op het wiel staat op een as gemonteerd en kan draaien en evenwijdig aan het wiel staan, waardoor het wiel zich in de as van de wind oriënteert en daarom stopt. Waar ik naar op zoek ben, is hoe het roer draait met de kracht van de wind en hoe het terugkeert naar zijn plaats als de wind wegvalt. Geef mij, indien mogelijk, een schets van bovenaf gezien, zodat ik het automatische zwenken kan begrijpen. Ik zie soms pompende windturbines waarvan het roer op het stuur is gebogen. Ik neem aan dat dit handmatig is gedaan om het te blokkeren? Wachten op uw ideeën. Dank u
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/05/08, 09:43

oke, vanmorgen nog eens gezien:
er is er één op een rechte hoek van 90° (het kleinste mes) en het grote mes staat zelfs op 45°!

ze bevinden zich "in het midden" van de windturbinebladencorridor ;-)
0 x
aberix
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 26/04/08, 08:19
Plaats: Montpellier




par aberix » 07/05/08, 13:26

Op deze site leggen ze een principe van decentralisatie uit, maar het ontbreekt aan precisie en ze geven geen enkele beoordeling. Waar ik bang voor ben, is dat ik mijn tijd besteed aan het finetunen van de pilaar. Ik had liever iets preciezer gezien


http://www.ame-lr.org/multipales/index.html
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/05/08, 13:49

Nou ja, je moet het formaat aanpassen aan je windturbine!
gezien de tekeningen moet het geschaald zijn?!

Beeld

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 460-gasten