MYRTE Corse, zonne-elektriciteit opslaan in waterstof

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 16/01/12, 00:31

dedeleco schreef:Er is er een die werkt tegen typische olieprijzen vóór de prijspiek, het is Kaplan, dat in buitensporige hoeveelheden werd gemaakt en ontwikkeld op Bretonse algen om olie te maken met Baskische biochemische reacties uit de 1800e eeuw:
https://www.econologie.com/forums/4kg-d-herb ... 11431.html
https://www.econologie.com/forums/post222194.html#222194
https://www.econologie.com/forums/post222228.html#222228

Zeker, maar het is om brandstof te maken voor warmtemotoren en niet om elektriciteit op te slaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/01/12, 00:54

er zullen altijd een aantal machines zijn die noodzakelijkerwijs op vloeibare brandstof lopen

daarom maakt het maken van vloeibare brandstof deel uit van de oplossing van de toekomst

Ik geloof zelfs dat voor een klein, ultralicht voertuig de warmtemotor met vloeibare brandstof winstgevender is dan het slepen van een te zware batterij, vooral als de vloeibare brandstof kunstmatig is

zelfs als we enorme batterijen zouden hebben om veel elektriciteit op te slaan, hebben ze een aanzienlijke zelfontlading... het zou nog steeds nuttig zijn om voorraden vloeibare brandstof te hebben die lange tijd zonder verlies kunnen worden bewaard

edit... ik dwaal af...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 16/01/12, 10:01

chatelot16 schreef:er zullen altijd een aantal machines zijn die noodzakelijkerwijs op vloeibare brandstof lopen...

Valt een elektrisch voertuig op mierenzuur in deze categorie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 16/01/12, 13:17

chatelot16 schreef:zelfs als we enorme batterijen hadden om veel elektriciteit op te slaan, hebben ze een aanzienlijke zelfontlading...

edit... ik dwaal af...


nee, ik vind het niet off-topic, want de post gaat over energieopslag!
voor batterijen zijn ze enorm geëvolueerd, voor zelfontlading kunnen we bijvoorbeeld een gelbatterij nemen, de ontlading is veel langer, de levensduur ook!Er blijft het eeuwige probleem van recycling, maar dit type batterij heeft een bijna tienvoudige levensduur met vloeibaar zuur...
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
bitenbois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 31/05/11, 20:22




par bitenbois » 16/01/12, 14:54

hallo allemaal
Ik geef mijn mening als eilandbewoner over dit onderwerp
het fotovoltaïsche park is net als het windmolenpark hier slechts een maskerade bedoeld om te profiteren van de geldende lokale en Europese hulp.

Dit artikel verschijnt in volledige verkiezing van de president van de universiteit ..... myrte.univ-corse.fr/Inauguration-de-Myrte-revue-de-presse-_a6.html
dit project werd hier gepresenteerd als een experiment..en een wereldpremière, de goede grap

Niemand wil hier zware stookolie produceren. afgezien van edf en de prefect. buurtbewoners, boeren, verschillende verenigingen vochten tegen edf, verloren moeite a priori we adviseerden dezelfde motoren (die volgens edf niet kunnen worden aangepast om op een andere brandstof te lopen)

een verouderd en defect elektrisch netwerk: uitval van enkele uren tot meerdere dagen telkens als het sneeuwt of verkoopt, kabels die dateren van de komst van stroom in de dorpen (60 jaar), vaker 180v dan 230 in de stopcontacten.

de m3 (stere) hout aan 80 euro
diesel bijna 1.5 euro, iets meer voor benzine

kortom een ​​groot probleem hier voor een eiland van zon, wind en bergen
Ik gaf hier mijn mening om de schietpartij recht te zetten, we lopen voorop in niets hier energieniveau en dit soort artikelen zou het tegenovergestelde kunnen doen geloven
het is waarschijnlijk dat het wordt verwarmd of verlicht met mirtebrandewijn

:D kost minder dan deze "experimenten"
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/01/12, 17:34

de m3 (stere) hout aan 80 euro

zoals elders in Frankrijk (83) terwijl we overal in mijn huis veel gratis planten, gratis hout gooien (83, 77 en 91) met zelfs buren die me er dagenlang mee uitroken door ze buiten te verbranden.

Het is schandalig om 20 miljoen € te verspillen, in plaats van al dit hout en planten terug te winnen van de kap, om over km2 te verzamelen en te verbranden in EDF-houtketels (geen stookolie), bijna gratis versnipperd zodra ze in de zomerzon zijn gedroogd!!
Bovendien zorgt het voor banen op locatie in plaats van dat geld te verspillen aan stookolie en onrendabele projecten.
0 x
sspid14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 141
Inschrijving: 28/12/08, 22:11




par sspid14 » 16/01/12, 20:01

sherkanner schreef:Mouaif, de opbrengst van waterstofproductie is over het algemeen vrij laag, ongeveer 25-40%. Tel daar het rendement in de waterstofbatterij van 60% bij op, we zullen slechts 15 tot 24% van de door de panelen geleverde energie terugwinnen.

En omdat de efficiëntie van de panelen al laag is, zal het nodig zijn om de installatie behoorlijk lang te laten draaien, vooral tegen de huidige energieprijs, om winstgevend te zijn.

A priori is alles wat ze zoeken flexibiliteit, maar hier is de prijs: s


Water elektrolyse-efficiëntie.
http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lect ... de_l%27eau

Batterij-efficiëntie (SOFC)
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pile_%C3%A0_combustible

Herlees de opbrengsten: 25-40%, het is via het gebruik van nucleaire elektriciteit
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: MYRTE Corse, zonnestroom opslaan in waterstof




par Christophe » 10/03/22, 01:05

Na de moord op Colonna loopt het op Corsica storm:



Er is ook dit: :schok: :schok: :schok:

CF188F76-1D1F-40E5-A5EE-FA25F968A727.jpeg
CF188F76-1D1F-40E5-A5EE-FA25F968A727.jpeg (92.89 Kio) Consulté 1213 fois
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: MYRTE Corse, zonnestroom opslaan in waterstof




par Christophe » 10/03/22, 09:06



0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: MYRTE Corse, zonnestroom opslaan in waterstof




par Christophe » 10/03/22, 09:07

Ajaccio:



In Bastia niet zo veel beter:



Een voorproefje van wat Frankrijk te wachten staat bij een overwinning voor Zemmour...maar we zullen er doorheen moeten...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten