Mini windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
In de wind
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/10/09, 10:30

Mini windturbine




par In de wind » 10/10/09, 14:25

Hallo,
Ik zou graag een miniwindturbine willen bouwen die uitsluitend bedoeld is om rechtstreeks een koplamp (van een motorfiets bijvoorbeeld) van stroom te voorzien en die zelf bedoeld is om de werkende windturbine te verlichten. Geen batterijen dus, maar een lamp waarvan de intensiteit zou variëren afhankelijk van de kracht van de wind. Mijn kennis van elektriciteit is bijna nul, maar beter in mechanica.
Ik heb het idee om een ​​oude autodynamo (of een oude dynamo?) te gebruiken om elektriciteit te produceren, maar ik weet niet echt of dit project haalbaar is en vooral hoe verder te gaan...
Kan iemand mij wijzer maken?!...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 10/10/09, 21:13

Hallo Danslevent,

Als het gewoon voor de lol is, kun je misschien proberen een propeller aan te passen aan een dynamotoorts, je weet wel, de lampen die worden opgeladen door aan een zwengel te draaien.

A+
0 x
In de wind
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/10/09, 10:30

Mini-windturbine




par In de wind » 11/10/09, 10:52

Nee, sterker nog, ik zou graag willen dat hij veel meer verlicht dan dat, ik zou graag willen dat de windturbine 's nachts volledig verlicht is. Daarom is een fietsdynamo niet krachtig genoeg.
En het rechtstreeks installeren van bladen aan het uiteinde van een fietsdynamo zou niet werken: de windturbine zou niet snel genoeg draaien.
Het is noodzakelijk om een ​​reductiesysteem zoals een fietscrankstel op de messen en een klein rondsel op de dynamo te installeren.
Ik hou er niet van dat de dagen korter worden!
0 x
proff
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 29/09/09, 15:40

Re: Mini windturbine




par proff » 13/10/09, 19:22

Danslevent schreef:Nee, sterker nog, ik zou graag willen dat hij veel meer verlicht dan dat, ik zou graag willen dat de windturbine 's nachts volledig verlicht is. Daarom is een fietsdynamo niet krachtig genoeg.
En het rechtstreeks installeren van bladen aan het uiteinde van een fietsdynamo zou niet werken: de windturbine zou niet snel genoeg draaien.
Het is noodzakelijk om een ​​reductiesysteem zoals een fietscrankstel op de messen en een klein rondsel op de dynamo te installeren.
Ik hou er niet van dat de dagen korter worden!


met een riem en een grote plaat op de windturbine en een kleine op de dynamo lijkt mij haalbaar maar het hangt allemaal af van de lamp van je koplamp
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 439-gasten