Miniwind

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/02/12, 15:21

Ik ben sceptisch over de algehele prestaties. Dit systeem verbruikt veel energetisch onrendabele biomassa (tarwe, maïs, fruit, enz.) en heeft een zeer laag rendement...


geconfronteerd met deze behoefte:
aan de High Mountain Military Group (GMHM), die tijdens zijn expedities zelfvoorzienend moet zijn in energie. Het moet met name een bepaald aantal apparaten opladen (camera's, camera's, computers, gps, enz.)

zonder zon of wind kan het besparen door zeker de nodige energie voor de GPS en andere apparaten te leveren en 6 kg windturbine en evenveel zonnecollectoren te monteren, op 3000 m hoogte (10 kg of zelfs meer op 3000 m) heeft ook een lage prestatie, omdat gebaseerd op het voedsel dat wordt gebruikt voor menselijke energie, om dit materiaal te monteren, identiek qua prestaties om te lopen of ter plaatse te trappen !!

Dus een dynamo van minder dan 1 kg hebben met een ultralichte windturbine en genoeg om hem met handen of voeten op 25 W te laten draaien, functioneel in alle weersomstandigheden, levert prestaties die even goed zijn als 10 kg meer klimmen op 3000 m, dat vereist zoveel meer eten!!!

Ik nodig u uit om de werkelijke opbrengst te berekenen in deze ongebruikelijke omstandigheden!!!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/02/12, 15:26

De mirliton lanceerde zijn vraag op 6 februari.
We zijn de 18e, en meer nieuws : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/02/12, 15:52

naar mijn mening begreep hij met het eerste antwoord dat in plaats van 20 kg mast en windturbinebazaar te sjouwen, wat veel werk zal vergen bij elke montage en demontage, het beter is om 20 kg nieuwe batterij mee te nemen, wat voldoende autonomie geeft , en betere veiligheid dan vertrouwen op de windturbine

er is ook de echte generator ... er zit zoveel meer energie in 1 kg benzine dan in een kg batterij ...

zie ook met menselijke energie die gratis lijkt voor een gemiddeld sedentair persoon die toch meer eet dan hij nodig heeft

maar op een zware expeditie levert iedereen bijna de maximaal mogelijke fysieke inspanning: een poging doen om elektriciteit te maken betekent dat het niet in staat is om nog een inspanning te leveren, nuttiger kan zijn...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/02/12, 16:40

In een Kg voedsel zit ook energie, en een kleine lichtgenerator van 25W bestaat commercieel niet, terwijl de menselijke motor een prestatie heeft van dezelfde orde van grootte als een typische kleine warmtemotor!!
Het is noodzakelijk om een ​​extra gewicht aan voedsel mee te nemen, vergelijkbaar met het gewicht van brandstof (als 10% opbrengst komt dit overeen met 1KWh/kg brandstof)

Alleen gebruikt als een ultieme noodgeval, als er geen wind of zon is, lijkt dit mij een niet te verwaarlozen oplossing, om nooit een gebrek aan elektriciteit te hebben en om niet rond de 20 kg op 3000 m hoogte te dragen en veel meer aan voedsel uit te geven!!
0 x
Ternel Francis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 05/03/09, 11:21




par Ternel Francis » 19/02/12, 13:40

Daar ben ik het mee eens dedeleco: een kleine slinger zou een verwaarloosbaar gewicht hebben en zou, door rechtstreeks op de dynamo-naaf van de windturbine te worden bevestigd, deze kunnen transformeren in een effectieve "gegene" voor de "witte dagen" zonder zon of wind, die vaak voorkomen in de hoge bergen.
Dernière édition par Ternel Francis de 20 / 02 / 12, 15: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 19/02/12, 14:24

Ternel Francis schreef:http://soupl.eole.monsite-orange.fr/
Het is een zeer lichte micro-windturbine (minder dan ongeveer 2 kg met zijn mast) met flexibele canvas wieken, dus niet gevaarlijk, verwijderbaar en dus gemakkelijk te vervoeren in een rugzak.


Ik heb veel bewondering voor zo'n slimme oplossing om te bouwen!
Bravo!
Ik, die op zoek was naar een windturbine-oplossing om te produceren om deze in een veld te installeren en een tuinder van een beetje licht te voorzien... Ik zal uw site in detail doornemen.

A+
0 x
Ternel Francis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 05/03/09, 11:21




par Ternel Francis » 19/02/12, 21:20

dank u emlaurent
Probeer er een te bouwen, je zult zien dat het heel gemakkelijk is, en houd me vooral op de hoogte van je resultaten en mogelijke verbeteringen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten