Miniwind

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 06/02/12, 20:07

Loukalou voorzichtig op de advertentie ... :!:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
ECOTECO
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 17/11/09, 16:48
Plaats: ile de france




par ECOTECO » 06/02/12, 20:46

Ik verkoop niets en verdien niets, voor een keer is het gratis.

Ik verdien mijn brood op een andere manier, maar ik heb vijf jaar lang de kans gehad om mij aan duurzame energie te wijden.

Wat de barbecue betreft, het is slechts een test en het is waar dat ik geïnspireerd werd door de ROEMEENSE wok.

Degene die je op mijn site zag, is niet alleen een wok of een pan,
hij doet:

Barbecue
Wok
plancha
Koperslager

en het is gegarandeerd voor het leven, eerlijk gezegd leef ik er niet van, het is gewoon leuk.

Maar de opmerking over ROEMENIË is zeer correct.

Salutations.
0 x
technologie ten dienste van de economie en ecologie
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 06/02/12, 20:54

u verkoopt windturbines!
"Waarom heb ik ervoor gekozen deze machine door te verkopen"

Ik vind je werk leuk, maar duw niet.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
ECOTECO
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 17/11/09, 16:48
Plaats: ile de france




par ECOTECO » 06/02/12, 21:01

Ik verkoop niets meer, hoewel ik ben opgeleid en zelfs volwassenen heb opgeleid in GRETA, maar ik ben geen boef, ik zou er niet van kunnen leven.

Ik keerde terug naar mijn oude liefdes, maar ik blijf tegelijkertijd altijd verbeteren of innoveren.
0 x
technologie ten dienste van de economie en ecologie
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/02/12, 07:40

Natuurlijk maak je reclame... En zelfs praktisch in alle discussies waaraan je hebt deelgenomen! Wees dus duidelijker in je “status”. Je moet jezelf als gelukkig beschouwen en daar geen misbruik van maken, er zijn er hier die voor minder zijn “gecropt” : Cheesy:

Maar toch leuk je aanpak :? 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 07/02/12, 21:49

Ik had een artikel gelezen waarin het Amerikaanse leger experimenteerde met of een apparaat gebruikte dat energie terugwon uit het lopen met behulp van een gewicht dat in een rugzak was geplaatst en zowel de rol van schokdemper als lineaire dynamo speelde.

Anders is er de mogelijkheid van een rugzak met zonnepaneel. Flexibele zonnepanelen zijn lichter dan een windturbine.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/02/12, 07:48

En ho, er zijn goede dingen voor het leger ...
De SFC JENNY 600S-brandstofcel

JENNY 600S is de lichtgewicht, draagbare SFC-brandstofcel voor defensietoepassingen. Het kan op het lichaam worden gedragen of worden gebruikt om off-grid apparaten op het platteland van stroom te voorzien. Tijdens bedrijf garandeert de JENNY 090226S 600% beschikbaarheid van stroom ter plaatse, volledig automatisch en zonder tussenkomst van de gebruiker, onder alle weersomstandigheden, klimaat en seizoen.
JENNY 600S kan een groot aantal elektrische verbruikers van stroom voorzien, bijvoorbeeld digitale communicatie- en navigatiesystemen, computers en lasermarkeerapparatuur, maar ook off-grid sensoren, camera's en meetapparatuur.

http://www.sfc.com/fr/porte-sur-le-corps-jenny.html
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Ternel Francis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 05/03/09, 11:21




par Ternel Francis » 18/02/12, 08:48

Dag lebgmhm ,
Voor uw zeer specifieke gebruik geloof ik niet dat een maritieme windturbine geschikt zou kunnen zijn, omdat ze te zwaar, te omvangrijk en vooral gevaarlijk zijn bij nomadisch gebruik vanwege hun stijve bladen en hun gebrek aan middelen om "op te rollen" (veiligheid door storm).
Ik denk echter dat ik een oplossing heb die bij u past. Zeer eenvoudig zelf te bouwen, zelfs als je een beetje klusser bent, en zeer zuinig (rond de vijftig euro!).
Zie de "Voorbeelden" -pagina van mijn site:
http://soupl.eole.monsite-orange.fr/
Het is een zeer lichte micro-windturbine (minder dan ongeveer 2 kg met zijn mast) met flexibele canvas wieken, dus niet gevaarlijk, verwijderbaar en dus gemakkelijk te vervoeren in een rugzak.
Hij is gemaakt met een fietsnaafdynamo die 3 A levert bij 6 V. Het is zeker niet veel, maar hij is betrouwbaar en waterdicht en presteert zelfs bij lage snelheid perfect aangezien deze naafdynamo gemaakt is om verlichting te geven aan een fiets.
Voor het voeden of opladen van elektronische apparaten (camera's of video, gps, smartphone of zelfs microcomputer) moet deze worden aangevuld met een kleine bufferbatterij en een ladergelijkrichter met diodes. Het is heel gemakkelijk te doen en goedkoop als je weet hoe je met een soldeerbout moet omgaan, maar er is ook een compact model op de markt, regelbaar in vermogen, zeer licht en waterdicht: "E.werk" bedoeld voor wandelaars.
http://www.lecyclo.com/produits/roue-pn ... -werk.html

Als je deze oplossing probeert, houd me dan op de hoogte van je resultaten, want ik ben op zoek naar amateurs die me kunnen helpen dit concept te verbeteren. Daarom heb ik ervoor gekozen om deze kleine uitvinding in "open source" te verspreiden.
Franciscus Ternel
PS: zie de post: https://www.econologie.com/forums/eolienne-a ... t7243.html van deze site
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/02/12, 14:07

De oplossing van Francis is interessant en eenvoudig.
Het hebben van verschillende lichtgewicht windturbines van het Francis-type is ook een manier om het vermogen te vergroten.

De menselijke energieoplossing kan, als er geen zon of wind is, je redden en daarom raad ik aan deze niet te verwaarlozen, want een echte atleet die op maximaal trapt of hardloopt levert 200W gedurende 1 uur, veel meer dan de windturbine!!
25W verbruiken tijdens het trappen, zoals de Rutland-windturbine bij een gemiddelde windsnelheid van 36 km/u, is heel gemakkelijk en niet erg vermoeiend voor een atleet (1/8 van zijn maximale vermogen)!!!

Door bijvoorbeeld de windturbinedynamo te monteren met een riem en eenvoudige pedalen (hand- of mountainbiketype?), is noodopladen mogelijk, ongeacht de weersomstandigheden, en is dit niet erg moeilijk voor atleten.
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 18/02/12, 14:53

dedeleco schreef:De oplossing van Francis is interessant en eenvoudig.
Het hebben van verschillende lichtgewicht windturbines van het Francis-type is ook een manier om het vermogen te vergroten.

De menselijke energieoplossing kan, als er geen zon of wind is, je redden en daarom raad ik aan deze niet te verwaarlozen, want een echte atleet die op maximaal trapt of hardloopt levert 200W gedurende 1 uur, veel meer dan de windturbine!!

Door bijvoorbeeld de windturbinedynamo te monteren met een riem en eenvoudige pedalen (hand- of mountainbiketype?), is noodopladen mogelijk, ongeacht de weersomstandigheden, en is dit niet erg moeilijk voor atleten.


Ik ben sceptisch over de algehele prestaties. Dit systeem verbruikt veel energetisch onrendabele biomassa (tarwe, maïs, fruit, enz.) en heeft een zeer laag rendement... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten