Mijn hydraulische molen voor 400-huizen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: molen




par Forhorse » 29/01/16, 12:53

milou schrijft:hallo ja goed de tanden van de vork zijn een beetje te breed maar ik heb twee armen van rivieren die de molen voeden een arm van rivieren van 4 m breed die in de molen loopt voor de waterval, en op 30 meter stroomopwaarts nog een rivier 6 breed, die kan voeden voor een hogere stroom de andere arm van de rivier die de herfst voedt a (voorwaarde om het wannen te herhalen) en voor iedereen zeg je dat zomer en winter ik een constante stroom heb van water bij mijn molen Ik ben in een moerassig gebied Ik heb geen gebrek aan water, zelfs niet op het hoogtepunt van de droogte. (tweemaal kwamen waterpolitie (ddh) agenten om foto's te maken en stromen vast te leggen water en goede foto's om later te zien.


Het is al niet de breedte van de rivier die telt, maar de stroom.
Dan, en u moet het weten sinds de agenten bij u thuis kwamen, zelfs als u een recht op water heeft, heeft u niet het recht om de hele stroom voor uw molen te nemen.
Met een "standaard" molen (zeg maar een wiel van 1 m breed en 5 m in diameter) als je het verbruik van 4 huizen kunt ondersteunen, ongeacht de periode en 365 dagen per jaar, dat zou goed zijn.
Ik denk dat je je de slechte prestaties niet realiseert die een schoepenrad hebben ... (die nog steeds moet worden afgetrokken van die van de generator)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 29/01/16, 13:13

Ik heb niet meer dan dat de video bestudeerd ... Maar het type in kwestie (ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat hij lid is of was van dit forum) heeft deze molen weer in gebruik genomen en injecteert nu elektriciteit in het EDF-netwerk ... Hij heeft minstens tien jaar van zijn leven geïnvesteerd om daar te komen en een mooie bundel contant geld ...

En inderdaad, er is een fout in de berekeningen .... 30KWx24h = 720Kwh x 365 dagen per jaar geven ons 262800 KWh x90% = 236520 Kwh per jaar (en niet 22000 zoals aangegeven op de video) of nemen de Kwh voor 0.11 € € 26017 geproduceerde energiewaarde ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Mijn hydraulische molen voor 400-woningen?




par Hic » 29/01/16, 13:34

Hallo milou

De permanente kracht van uw molen bij stilstand is gelijk aan de gemiddelde stroom van zijn sluis.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Mijn hydraulische molen voor 400-woningen?




par Remundo » 29/01/16, 22:55

milou schrijft:hallo voor jou! Ik ben nieuw hier, ik heb me hiervoor aangemeld om mogelijke antwoorden te krijgen over hernieuwbare energie en waar we op dit moment in Frankrijk zijn. of deze bla bla bla of niet! omdat we het hebben over het maken van elektriciteit met schone energie !!! en de watermolen die legio is in Frankrijk en die vereist dat het zijn buurman hardhandig aanpakt, we praten er heel graag over of niet genoeg, ik zeg je, omdat ik zelf een molen bezit en die met zijn stromende waterstroom permanent een stad van 400 kan voorzien van meer huizen. Dus tot wie je je kunt wenden om dit te kunnen beweren energiepotentieel. Dankjewel

dit is absoluut waar.

Kleine hydraulica wordt volledig verwaarloosd.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 30/01/16, 13:28

Het is waar, zo waar dat het over het hoofd wordt gezien door de overgrote meerderheid van de eigenaars van fabrieken.
Hoeveel molens kunnen we zien wiens wiel niet wordt onderhouden, en zelfs niet in bedrijf ... als het gewoon niet in verval raakt.
Een flink aantal (nogal rijke) mensen kopen een molen voor "stijl" en geven geen moer om zijn energiepotentieel.
Maar zonder grote vaardigheid en zonder enige specifieke complicatie, is het al zo eenvoudig om je huis te verwarmen dankzij de kracht van het wiel.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Mijn hydraulische molen voor 400-woningen?




par moinsdewatt » 30/01/16, 13:49

milou schrijft: ... Ik heb zelf een molen en kan met zijn stromende waterstroom continu een stad van 400 of meer woningen bevoorraden ....


Met welke feitelijke elementen komt u tot deze conclusie?

Of is dit zelfs volledig pifometrisch ze zeggen uit het dorp?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 30/01/16, 14:40

ik weet het niet,

op basis van gemiddeld 400 W per huis, vertegenwoordigen 400 huizen 160 W

het is niet onmogelijk, maar het hangt natuurlijk af van de turbinable flow en de val ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 01/02/16, 11:08

Remundo schreef:op basis van gemiddeld 400 W per huis, vertegenwoordigen 400 huizen 160 W

het is niet onmogelijk, maar het hangt natuurlijk af van de turbinable flow en de val ...
Door een hoogte van 10 meter te tellen (daarbuiten is het niet langer echt een molen, maar een turbine met een buis), zou dat een stroom van 1600 kg of 1,6 m3 per seconde opleveren (om de conversie-efficiëntie te verhogen) .

Door minder optimistisch te zijn, komen we met een val van 5 meter en een opbrengst van 50% uit op een debiet van 6,4 m3 / sec ...

Het lijkt veel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 01/02/16, 11:23

Forhorse schreef:Het is waar, zo waar dat het over het hoofd wordt gezien door de overgrote meerderheid van de eigenaars van fabrieken.
Hoeveel molens kunnen we zien wiens wiel niet wordt onderhouden, en zelfs niet in bedrijf ... als het gewoon niet in verval raakt.
Een flink aantal (nogal rijke) mensen kopen een molen voor "stijl" en geven geen moer om zijn energiepotentieel.
Maar zonder grote vaardigheid en zonder enige specifieke complicatie, is het al zo eenvoudig om je huis te verwarmen dankzij de kracht van het wiel.


Ik had bijna mijn spaarvarken kapot gemaakt voor een (oude korenmolen) .... Maar ik had niet meer het minste € gehad om de turbine te rehabiliteren en erin te slagen mijn huis erin in te richten ... Maar de eigenaren wilden de molen niet verkopen goed gescheiden van de rest van het waanzinnig luxueuze vastgoedcomplex ... Het maakte me een klein gat van 100 € om mijn doelen te bereiken ... dan hadden we moeten zien voor de waterrechten die verloren moeten zijn gegaan in de administratie meandres ... Sinds de sluiting van de fabriek ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 01/02/16, 13:13

Gaston schreef:
Remundo schreef:op basis van gemiddeld 400 W per huis, vertegenwoordigen 400 huizen 160 W

het is niet onmogelijk, maar het hangt natuurlijk af van de turbinable flow en de val ...
Door een hoogte van 10 meter te tellen (daarbuiten is het niet langer echt een molen, maar een turbine met een buis), zou dat een stroom van 1600 kg of 1,6 m3 per seconde opleveren (om de conversie-efficiëntie te verhogen) .

Door minder optimistisch te zijn, komen we met een val van 5 meter en een opbrengst van 50% uit op een debiet van 6,4 m3 / sec ...

Het lijkt veel ...


Het rendement van een zeer goed wiel is nauwelijks hoger dan 30% (voor de meest geavanceerde versies en met een bijzonder zorgvuldige constructie)
Als je beter wilt, moet je op een turbine gaan.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten