Mijn kleine windturbine = trefpunt voor mijn buren (gerechtigheid)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dudu25977
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/06/15, 14:26




par dudu25977 » 26/06/15, 14:15

Wat ik niet begrijp:
-de installatie van gereguleerde binnenlandse windturbines is toegestaan ​​voor mensen die ervan overtuigd zijn...
-de gemiddelde Fransman is meer bezorgd over zijn navel dan over het milieu en toekomstige generaties

bedankt voor je ondersteuning
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/06/15, 14:38

Zeker voor punt 2...

Maar je hebt ons niet verteld waar je ‘beste’ buren je precies van beschuldigen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 26/06/15, 16:50

Hallo Dudu, je hebt een antwoord nodig, maar je antwoordt jezelf niet op de vragen die we je stellen.

:frons:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/06/15, 16:53

dudu25977 schreef:Wat ik niet begrijp:
-de installatie van gereguleerde binnenlandse windturbines is toegestaan ​​voor mensen die ervan overtuigd zijn...
-de gemiddelde Fransman is meer bezorgd over zijn navel dan over het milieu en toekomstige generaties

bedankt voor je ondersteuning


Je gaat me toch niet vertellen dat je ontdekt dat er ook op aarde authentieke idioten bestaan???
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 27/06/15, 00:02

Goedenavond, hier is een soortgelijk geval genoemd in de show “we kiezen onze buren niet” op m6 http://www.m6.fr/emission-on_ne_choisit ... clate.html

wees voorzichtig, het is heet : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 27/06/15, 08:47

De gekke kleine gek op enkele argumenten die de weg vasthouden.

Vooral voor de stress en de vermindering van de waarde van de huizen rondom.

het doet me ook denken, want ik heb een project maar met een paar buren geblokkeerd.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/06/15, 11:15

antoinet111 schreef:De gekke kleine gek op enkele argumenten die de weg vasthouden.

Vooral voor de stress en de vermindering van de waarde van de huizen rondom.

het doet me ook denken, want ik heb een project maar met een paar buren geblokkeerd.


De vraag is niet of die en die argumenten heeft. Tenzij je gek bent, heeft iedereen die ergens tegen is argumenten.

Maar het leven in de samenleving, met 60 miljoen mensen, is complex. En in een democratie wordt de arbitrage tussen degenen die voor en degenen die tegen iets zijn wetten genoemd (en aanverwante teksten - decreten, verordeningen, enz.), procedures (soms ingewikkeld en lang! Vervolgens door projectleiders "papierwerk" genoemd) , inclusief oproepen van degenen die tegen zijn...

Helaas wordt dit voor sommige mensen steeds moeilijker om toe te geven! Het is niet voldoende om argumenten te hebben tegen het gelijk hebben en het recht om bezwaar te maken. Anders bevriest een samenleving.

Je had bijvoorbeeld een schitterend uitzicht. We bouwen een gebouw op het land er tegenover... Het is logisch dat u er tegen bent. Uw huis zal zeker waarde verliezen. Maar dit betekent niet dat dit niet zal gebeuren, als de grond bebouwbaar is, als het project de PLU respecteert, enz...
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 27/06/15, 13:20

We moeten dan rekening houden met hoffelijkheid en beleefdheid, om advies vragen en een beetje discussiëren.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Mijn kleine windturbine = spookachtig voor mijn buren (rechtvaardigheid)




par n.Chr. 44 » 27/06/15, 13:36

Hallo,

dudu25977 schreef:Door ervoor te kiezen een binnenlandse windturbine van 11m50 te installeren, die voldoet aan de normen en aan de wettelijke goedkeuringen...



dudu25977 schreef:Vandaag hebben de buren plezier m'aanklagen...


Ik “veronderstel” dat u geen bezwaar heeft ontvangen tegen uw voorafgaande aangifte!

Als dit inderdaad het geval is, begrijp ik niet waarom deze buren zich hiertegen keren u?

AMHA het is aan de diensten (stadhuis, prefectuur of mogelijk ABF en anderen) die dit document hebben uitgegeven om zichzelf te rechtvaardigen en uit te leggen wat hun beslissing motiveerde. Waarom jou ‘aanvallen’?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233




par Remundo » 28/06/15, 19:28

Sterker nog, als er een document van het gemeentehuis is dat de oprichting machtigt, moeten de buren het gemeentehuis aanvallen.

het is niet langer de zaak van het individu dat zijn ‘kleine’ windturbine heeft geïnstalleerd.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten