Microturbine en tapwaterenergie?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

Mini-turbine




par Padawan » 24/06/08, 15:36

Om een ​​beetje te lachen!
Ik heb dit gemaakt voor studenten!
maar goed is beter om het recuperatiewater te gebruiken!
de mini-waterkrachtcentrale
Je hebt het vast al gezien??

http://www.dailymotion.com/Jeidii/video/x5vvp8_hydroelectricturbine_tech

Chao!
0 x
Terug naar de toekomst
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 24/06/08, 16:10

Hallo,
in dezelfde geest is er ook dit besef dat niet slecht is (maar daar is het een kwestie van waterval):
Beeld

http://www.moreau-fr.net/proto/turbine/index.html
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
alew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 04/06/08, 08:50




par alew » 26/06/08, 18:47

renaud67 schreef:Hallo,
in dezelfde geest is er ook dit besef dat niet slecht is (maar daar is het een kwestie van waterval):
Beeld

http://www.moreau-fr.net/proto/turbine/index.html


Ik heb net je site bekeken, en hij is echt geweldig!! aan de andere kant begreep ik het niet echt, je molen werkt toch niet 24/24?

Het is in ieder geval echt niet erg, misschien is er iets als dit te doen voor de kranen van het huis wat voor wat meer stroom zou zorgen.

Het is waar wat een landgenoot hierboven zei, het is beter om een ​​van deze manieren te gebruiken om een ​​föhn of iets anders van stroom te voorzien, maar ik denk niet dat het echt haalbaar is.

Ik heb een paar vragen aan iemand die een beetje van elektriciteit weet, want er zijn plaatsen waar ik nog een beetje droog, als iemand tijd heeft om in PM aan mij te besteden, zou dat geweldig zijn!
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 06/11/08, 16:57

Dag
Ik kwam dit tegen forum door te kijken of er iets bestond om de drukenergie van kraanwater terug te winnen...

Ik vind de turbine van Renaud67 mooi, hij houdt de stroming in stand maar gebruikt de druk en kan dus gebruikt worden om bijvoorbeeld een badkuip te vullen (de druk doet er dan niet toe, alleen de stroming telt).

Je praat over het probleem van het drukverlies bij de uitlaat van de kraan;
Ik dacht aan een oplossing om dit drukverlies precies te regelen, om het geheel (binnen rendement) om te zetten in elektrisch vermogen.
Laat het me uitleggen: het zou mogelijk zijn om bijvoorbeeld een axiale turbine met variabele inslag van de bladen te plaatsen, gekoppeld aan een alles-of-niets-klep. Wanneer de "kraan" wordt geopend, wordt de klep volledig geopend en wordt de inval van de bladen aangepast.
Bij een kleine stroom hebben de wieken een zeer sterke impact: de turbine draait snel, zet een groot deel van de energie van het water om in elektriciteit: het water komt er met een kleine stroom uit.
Voor een hoog debiet zijn de bladen "gevederd": de turbine draait niet, het water behoudt al zijn energie.

Dit vereist een klein mechanisch apparaat voor de oriëntatie van de bladen; niets ingewikkelds (bijvoorbeeld voor industriële kunststofproductie).
Maar men kan ook een vaste turbine gebruiken en de stroom van de generator regelen om de stroom te regelen.

Zo'n systeem zou het mogelijk maken om gebruik te maken van de drukval van het water, dat normaal verloren gaat in warmte in een simpele kraan...

Aan de andere kant moet de exploitatie van de aldus opgewekte elektrische energie nog worden gedefinieerd. :? Een batterij plaatsen, een omvormer en synchroniseren met het EDF-netwerk? Een beetje ingewikkeld... De badkamerlamp van stroom voorzien (LED's bijvoorbeeld)?...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten