Franse micro-hydraulica in gevaar! Nucleaire lobby en FNE

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/06/11, 22:16

De fout van een slechte kopie / geplakt ... Ik corrigeer.

Het is gedaan (Ik had het bericht in PM voor 1st... hey ja er zijn kleine voordelen aan mod zijn!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 20/06/11, 22:25

Bedankt Alain, ik heb het aangepast.
Ik heb een bericht gekopieerd en geplakt.
:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/06/11, 22:34

Uh ik had het al aangepast!! : Mrgreen:
0 x
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65




par Gebe » 20/06/11, 22:49

Ja, er is inderdaad een machtige lobby op dit dossier..... het is dat van de eigenaars van molens, microcentraliers en onafhankelijke elektriciteitsproducenten.
Ze hebben het spel bijna gewonnen en de biodiversiteit van onze laatste wilde waterwegen zal worden weggevaagd. We praten er over een paar jaar over, maar het is alsof het klaar is.
Ah ja, een detail, deze mensen zitten over het algemeen niet bij de RSA!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/06/11, 22:56

De ingenieurs van EdF en Ademe die de projecten blokkeren, zijn ook niet bij de RSA... wat is dit voor een tweesnijdend argument?

Voor de "machtige lobby" moué... moeten we niet dezelfde definitie hebben van de 2 termen...

Wat de kracht van een lobby maakt, is de omzet: hoeveel is het voor alle kleine producenten van waterkracht? Hoeveel voor EdF?

Ik weet zeker dat de jager-visserslobby actiever is.

: Mrgreen:
0 x
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65




par Gebe » 20/06/11, 23:01

Wat de projecten vandaag de dag blokkeert, zijn de wetten voor de bescherming van rivieren... kwestie van tijd.
De visserslobby was inderdaad actief maar verloor het spel, wat de jagers betreft, ik zie niet wat ze daar doen.

Christophe schreef:De ingenieurs van EdF en Ademe die de projecten blokkeren, zijn ook niet bij de RSA... wat is dit voor een tweesnijdend argument?

Het kan EDF niets schelen, aan de ene kant kan de ontmanteling van waterwegen het mogelijk maken om enkele projecten te hebben, aan de andere kant de verplichting om te kopen tegen een prijs die hoger is dan de wederverkoopprijs.
Wat Ademe betreft, ik denk dat ze er meer voor zijn.
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 21/06/11, 07:05

Christophe schreef:Bewerk: cijfer grotendeels overgewaardeerd, het huidige ontwikkelingspotentieel zou slechts 1 tot 2 GW of 1 tot 2 reactoren zijn. Zie hieronder.


Ik kan nog steeds niet hetzelfde resultaat vinden:

De 30000 molens = 1TWh per jaar = 0,2% van het jaarverbruik.

De 58 kernreactoren produceren jaarlijks ongeveer 400 TWh.

Dus door deze 30000 molens te laten draaien, kunnen we ongeveer vervangen 0,14 kernreactor (of 1/7).

Ik weet niet zeker of de game de kaars waard is, gezien de milieueffecten die door gébé en highflyaddict aan de kaak worden gesteld.

:schok: :schok:
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/06/11, 07:10

Tkt, we komen er wel : Mrgreen: het zijn niet alleen de molens die de kern vervangen.

Christophe schreef:
Christophe schreef:De fout van een slechte kopie / geplakt ... Ik corrigeer.

Het is gedaan
Uh ik had het al aangepast!! : Mrgreen:


En drie doorweekt, jongen, drie! : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/06/11, 13:24

Het echte concrete geval getoond door gegyx en schrijnend is erg triest voor een waterkrachtcentrale die wordt aangedreven door water uit het Regionaal Natuurpark van de Catalaanse Pyreneeën!!!
Gezien de oppervlakte was het een groot energiepotentieel dat niet veel stoorde, zoals vroeger in de Pyreneeën!!
Daarnaast met een samenhangend en opmerkelijk project!!

Bonjour à tous,
Hallo amateur.
Jij bent het die de tests doorstaat: bravo. We kunnen verder gaan.
Van mijn kant was ik bezig met administratieve dossiers. Het hydro-elektrische productiebedrijf waar ik werkte, ging ten onder door een "waanvoorstelling" berekening van de huurwaarde die de grondslagen van de lokale belastingen bepaalde. Een jaar na de faillissementsaanvraag kreeg ik een brief van de Belastingdienst waarin stond dat er een fout was gemaakt in de berekeningswijze van deze huurwaarde. Dus we werden "per ongeluk" geliquideerd. De economische crisis zou ons niet hebben tegengehouden want we waren aangepast aan de verkoopprijs van hydraulische elektriciteit: een jaargemiddelde van 5 eurocent per kilowattuur in 2007. Uiteraard zijn we ver verwijderd van de exorbitante zonneprijzen (50 cent) en windkracht.

Zo werd de hoofdwerkplaats van de MEG, opgericht in juli 2005, in oktober 2007 verlaten en sindsdien heb ik het onderzoek voortgezet met “versterkt artikel 22”. Dit is wat men steun voor hernieuwbare energie en onderzoek kan noemen...
We waren destijds van plan om een ​​1000 kilowatt MEG-test uit te voeren door een driefasige voedingstransformator te "kapen" als de test succesvol was. Ik wist nog niet waar we heen gingen, maar we gingen "all the way".

Laten we niet altijd vergeten dat de netto energiecoëfficiënt van fossiele productie onverbiddelijk blijft dalen en dat de verloren tijd alles zal bemoeilijken.
Tot snel…
Nogmaals hallo allemaal.....
Tegelijkertijd was ik van plan om een ​​door de wind aangedreven zonneschoorsteen te bouwen. Mijn werkplaats bevond zich naast een steile helling van de berg (60%) blootgesteld aan de zon. Ik wilde een zeer dunne metalen buis met een grote diameter op een val van 100 meter plaatsen en zwart schilderen. Dan hadden we een sterke luchtstroom aan de bovenkant van de buis moeten verzamelen, veroorzaakt door de zonnewarmte van de buis. Een eenvoudige luchtturbine zou eindelijk zonne-energie hebben opgevangen die windenergie is geworden.

Tegelijkertijd wilde ik ook een hydro-zonnesysteem bouwen. De productie van fotovoltaïsche cellen heeft inderdaad een groot mankement: stroomschokken wanneer wolken passeren. Deze stroomschokken benadelen de netproductie omdat de netbeheerder ze permanent moet compenseren, zoals bij windenergie. Regulering is daarom de ontbrekende schakel in deze "modieuze" energieën. In het geval van mijn installatie was de oplossing heel eenvoudig. Onze hydro-elektrische productie gebeurde vanuit een waterreservoir van 10.000 kubieke meter en het was voldoende om de stroom van de Pelton-turbine in omgekeerde functie te moduleren met de daling van de fotovoltaïsche productie. Zo was de gecombineerde productie altijd lineair.
Ik presenteerde mijn project aan Ademe en zij antwoordden: “wij subsidiëren u tot 400 kilowatt”. Toen ik de subsidieaanvraag indiende, kreeg ik te horen dat ik er geen recht op had omdat de zonnepanelen niet op het dak van de fabriek lagen. De fabriek staat in de schaduw…

Toen we voor de fabriek een aan de zon blootgestelde heide wilden kopen voor de fotovoltaïsche tests, herders zeiden dat we zouden voorkomen dat hun kuddes zouden grazen. Ze gaven SAFER de opdracht om ons land te onteigenen. Ik merkte op dat 99% van de oppervlakte van dit land bestond uit genets, braamstruiken en stenen en dat er op de 14 hectare in kwestie misschien 20 vierkante meter gras. Maar in de ogen van sommigen betekende dit een premie voor gras... op alle ondergronden... Amen.
We hebben een transactie gedaan op 7 hectare en de rest is gekocht door ik weet niet wie en gratis ter beschikking gesteld aan kwekers...
Slechts een paar hoofdstukken van een heel lang verhaal...

Je moet het enge artikel van George Monbiot eens bekijken: hier
http://contreinfo.info/article.php3?id_article=2598

klein fragment uit de video's die Aimé me stuurde
Hier, in een lichtere vorm, is de hele presentatie van zijn projecten die hij me in 2005 stuurde:

Elektriciteitscentraleproject:
1 deel: http://www.youtube.com/watch?v=f1RcrJPgGDI
2 deel: http://www.youtube.com/watch?v=-FlJYTFLcyc
3 deel: http://www.youtube.com/watch?v=nk6HgBptzZI
4 deel: http://www.youtube.com/watch?v=jzKx5ye5PB4


Ze kregen zijn huid met overmatige stress!!
Hij zag er echter stevig en zeer actief uit!!

http://www.conspirovniscience.com/forum ... #entry8971
http://www.conspirovniscience.com/forum ... entry17288

Met deze methoden is het zeker dat de hernieuwbare energie zich pas op de dag dat in Frankrijk zal ontwikkelen Frankrijk zal de eindeloze beproeving van Japan meemaken die begon en eeuwenlang eindeloos zal duren, een of meer radioactieve streken die eeuwenlang van hun inwoners zijn ontdaan zoals pb2488 vurig verlangt !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/06/11, 14:09

Nucleair is geweldig, jammer dat het ook helemaal waardeloos is...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten