Franse micro-hydraulica in gevaar! Nucleaire lobby en FNE

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/06/11, 17:18

Citro schreef:
Alain G schreef:...Het was het geval met Hydro-Quebec dat probeerde de kleine elektriciteitscentrales tot zinken te brengen en geen overname voor de kleine producenten, maar gelukkig veranderde dat omdat de regering naar de burgers luisterde, wat in Frankrijk niet het geval lijkt te zijn!
:? Ah... Jij hebt het ook gemerkt. : Lol:



Hallo Citro!

Als de vakbonden milieudoelen zouden steunen zoals ze hier doen, zou u misschien meer druk uitoefenen op uw regering!

Ik neig niet bepaald naar de vakbonden maar hier hebben ze dit goed, ze doen het vaak om zichzelf te promoten maar moeten ermee dealen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/06/11, 17:55

Hallo Alain G en Citro,
Ik weet niet of het woord unie op beide continenten dezelfde betekenis heeft.
In België verdedigen ze de arbeiders in hun bedrijf.
En bij jou thuis Alain? Het is hetzelfde?
Ja, soms zijn er verschillen.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/06/11, 18:11

lejustemilieu schreef:Hallo Alain G en Citro,
Ik weet niet of het woord unie op beide continenten dezelfde betekenis heeft.
In België verdedigen ze de arbeiders in hun bedrijf.
En bij jou thuis Alain? Het is hetzelfde?
Ja, soms zijn er verschillen.


Hallo De Rechtvaardige!

Hetzelfde hier, maar ze hebben zoveel geld dat ze terrein beginnen te verliezen en deze doelen nodig hebben om hun imago te herstellen, persoonlijk zou ik bepaalde rechten voor hen beperken, zoals de mogelijkheid om niet toe te treden wanneer er een vakbond is van een bedrijf zoals er in de VS is, in mijn geval waren ze schadelijk omdat ik graag het initiatief neem en het niet in hun branche is!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 20/06/11, 20:00

Christophe schreef:....
a) het idee (voorlopig en het zou al goed zijn om daar te komen) is niet om nieuwe te bouwen maar om de 30 verlaten weer in gebruik te nemen!! Wat betreft civiele techniek, dat wordt al tientallen jaren gedaan, eeuwen voor sommigen, de impact op de biodiversiteit zou nul zijn vanaf nul!!!


Welnu, van de werken die ik ken (geloof me, het zijn er veel!), verkeren de verwaarloosde werken vaak in een erbarmelijke staat: aanvoerkanaal gedempt, dijk vernieuwd...om nog maar te zwijgen van de gebouwen! Bovendien legt de waterwet in Frankrijk de aanleg van een vispassage op voor elk nieuw werk of elke renovatie, en dat is heel erg duur.

b) zoals ik hierboven al zei, ben ik erg sceptisch over de impact op vissen: zoals bevestigd door Remundo, zijn er uitlopers, uitlaatkanalen... die geen probleem vormen voor dieren in het wild! We moeten ophouden de mens te beschouwen als de enige soort die zich kan aanpassen aan zijn omgeving, misschien zelfs degene die zich het minst goed aanpast (broeikaseffect, enz.)


Ja, voor dieren in het wild in situ, geen dieren in het wild voor het werk ... heeft daarom snoek nodig om zich voort te planten zonder blijvende overstromingen van het hoofdbed! Vraag de piballes of ze hun bergbeklimmingscertificaat hebben om de dijken te passeren en vraag hun ouders het ninjastrijdercertificaat om zonder schade in een turbine te passeren.....enz...

Een kleine molen heeft oneindig veel minder impact dan een enkele tientallen meters hoge hogedrukdam die één of meerdere valleien onder water zet, daar moet je stoppen met intellectueel masturberen !!! Als bij toeval hebben degenen daar, die tot EdF behoren, zich nooit zorgen gemaakt of beschuldigd van anti-biodiversiteit! FNE denk wat?


Helemaal mee eens, schrijf nooit anders.
Zo ja, denk dan nog eens goed na!
FNE? Ik weet het niet en het kan me niet schelen.

c) Wat EdF en de Staat op dit punt kwaad maakt, moet de hypocrisie stoppen, het is de decentralisatie en het verlies van controle (belasting) over energie. Er is niets anders...dan kunnen we excuses vinden...


Misschien misschien. Hoe dan ook, "waterrechten" bestaan ​​al heel lang en zijn over het algemeen beetje bij beetje verhard naarmate ze worden vernieuwd; ruim voor de problemen van decentralisatie of energiecontrole.

...
d) het is al gedaan, zie a)


Ja en nee :
Ja en zo? we weten dat we domme dingen hebben gedaan, en op sommige plaatsen breken we de dijken van de dammen in plaats van ze te repareren!
NEE, toch niet helemaal; Er zijn nog steeds rivieren die worden "geëxploiteerd" voor elektriciteit die geen opeenvolging van bekkens zijn, met mooie riffels (boven Dordogne, midden Tarn bijvoorbeeld).

e) volgens de zwakke hydrologische ervaring die ik heb: mits het water van constante chemische kwaliteit blijft, trekt het maken van een dam soorten aan!! Bovendien blokkeert een molen, in tegenstelling tot een hogedrukdam, nooit 100% van de stroming, het is een permanente turbine boven het water! De stijging van het water is erg klein, zelfs nul (als we het niet stroomopwaarts verhogen, laten we het stroomafwaarts zakken)


Trekt soorten aan .... en jaagt op anderen, meer "nobel" in het algemeen!

Oh wat als een molen veel stroming kan blokkeren! Zelfs alles wordt werking door sluizen genoemd en het is, geloof ik, nu verboden in Frankrijk, maar het is verleidelijk om de productieperiode te verlengen wanneer de lage waterstanden komen... En ja, na verloop van tijd wordt de productieperiode noodzakelijkerwijs beperkter!

@AlainG
Excuses van harte aanvaard!
Maak je geen zorgen, ik weet dat we ons in een gebied bevinden dat voor sommigen gevoelig kan zijn.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/06/11, 20:15

highflyaddict

Blij dat het nog steeds vriendelijk is! :D


Voor de palingen hier doen we dit:

http://www.hydroquebec.com/comprendre/v ... migratiore
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 20/06/11, 20:48

Christophe schreef:a) het idee (voorlopig en het zou al goed zijn om daar te komen) is niet om nieuwe te bouwen maar om de 30 verlaten weer in gebruik te nemen!! Wat betreft civiele techniek, dat wordt al tientallen jaren gedaan, eeuwen voor sommigen, de impact op de biodiversiteit zou nul zijn vanaf nul!!!
Ik ben er niet zeker van dat de impact op de biodiversiteit nul zal zijn, maar op de elektriciteitsproductie zal het bijna nul zijn: 1TWh = 0,2% van het jaarverbruik.

ps: +1 hoogvliegverslaafde
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/06/11, 21:37

Je hebt mijn vraag niet beantwoord: 1 TWh tegen 4 cent per kWh is welke commerciële marge voor EdF?

Het bedrag dat je vindt, we zullen zien of het peanuts is...

Uw redenering van "het is te weinig dus we doen niets"is anti-economisch...

Bijvoorbeeld: we kunnen eindigen met aneries van de stijl "wat heeft het voor zin om mijn huis te isoleren, het zal de wereldolierekening niet veranderen"?

En dat herinner ik me ook nog binnen 10 tot 20 jaar zijn alle niet-nucleaire bronnen welkom om kerncentrales te helpen sluiten!

Edf heeft er alle belang bij om zo snel mogelijk te anticiperen... maar ze zijn zeker slimmer dan het verstrijken van de tijd en de Japanners... heb je je minister Besson gezien? Die schande...

ps: ik hou van pinda's als je niet weet wat je ermee moet doen... : Mrgreen:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/06/11, 21:55

Christophe

Vraag Pb niet om commentaar op Besson, hij zal je antwoorden "Cijfers en bronnen?, alstublieft." !
: Cheesy:

Beeld
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 20/06/11, 21:58

Ik vertel je over het geval van een Labo343-lid (Climens Aimé) die uitgebreid onderzoek deed naar de MEG op de Conspiravniscience-site (130 pagina's over 5 jaar).

Hij had een waterkrachtcentrale en veel projecten.
http://www.e-pro.fr/pyrenees-orientales ... esentation

Voor zijn plant had hij veel pb gehad, jagers die de sluis doorboorden, stroomdraad doorsneden (die de opening van de hoge klep van het waterreservoir commandeerde)...
Vervolgens had hij geklaagd dat de belastingen hem (onafhankelijk privébedrijf) een enorm bedrag opeisten (terwijl EDF misschien 10 keer minder had / ik kan de link niet vinden).

Toen kwam deze uitleg...
http://www.conspirovniscience.com/forum ... #entry8971

Idem voor ADEME…
http://www.conspirovniscience.com/forum ... #entry8973

Sterker nog, hij stierf rond Kerstmis 2010 (aan een hartaanval?), en dat deed ons veel verdriet omdat hij eervol, onvermoeibaar en hoffelijk was.

Omdat de brandstof duurder was geworden, had hij daarom het project om fotovoltaïsche panelen op de heuvel te plaatsen gekocht om de achteruitgang van zijn turbine te compenseren.

Er zijn de links van zijn aanpak op YouTube, wat erg interessant is voor zijn projectie.
http://www.conspirovniscience.com/forum ... entry17288

Het is alleen om te laten zien dat deze persoon zich zorgen maakte over Hubert's piek en probeerde het te verhelpen met zijn middelen en zijn intelligentie.

Dat hij niet veel geluk heeft gehad en is geblokkeerd door de administraties.
En hij stierf op 57-jarige leeftijd.

:|
Dernière édition par gegyx de 20 / 06 / 11, 22: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/06/11, 22:14

gegyx

Je laatste 3 links werken niet! : Cry:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten