Methanisatie thuis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/12/09, 22:49

pat schrijft:
Bijna 80% van de biomethaanproductie wordt ... uitgestoten in de atmosfeer, naast "natuurlijke fermentatie" is 479.000 ton methaan afkomstig van niet-opgevangen stortgas ...


schandaal!

er is een grote afvoer, een deel van het methaan wordt opgevangen om in een fakkel te verbranden: 2 km daarvandaan is er een cementfabriek: het is niet nodig om een ​​pijp te plaatsen om het gas daarheen te sturen

naast deze enorme omvang zijn mijn paar ton groenafval erg klein ...

maar de vraag is niet om te bekritiseren wat slecht wordt gedaan: het is om de tools te bouwen om het beter te doen
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 28/12/09, 10:38

Nou en? Je kunt je voorstellen dat als dit stortgas, dat nogal arm is aan methaan, niet wordt opgevangen, dit komt doordat de studie heeft aangetoond dat het niet rendabel is gezien de kosten van de noodzakelijke installatie, op dezelfde manier als de fakkel van de stortplaats die brandt op 2 km van mijn huis ... mag niet vergeten dat de levensduur van de gasproductie wordt verkort (~ 20 jaar) met een sterk dalende stroom en "vuile" gassen die moeten worden gezuiverd om corrosie en stinkende geuren te voorkomen ...
Dernière édition par oiseautempete de 28 / 12 / 09, 11: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 28/12/09, 11:04

pat schrijft:100m kubiek biogas is sowieso niet ver van 100 liter brandstof.


Helemaal niet: je vergeet dat biogas verre van puur methaan is: het werkelijke gehalte ligt in het beste geval tussen 50 en 75% (bij een boerderijinstallatie is dat meestal 60%, stortplaatsen zijn veel lager, slechts ongeveer 40% ...), de rest bestaat voornamelijk uit CO², waterdamp en waterstofsulfide ...
en 1 ton gemaaid gras (het is de droge stof die telt!) kost minstens 1 hectare gazon om zoveel te krijgen! (1 ton droge stof is ~ 4m3 ...)
Op een boerderij kunnen we de productie van winstgevend binnenlands biogas van meer dan 100 m3 droge stof per jaar beschouwen ... wat ver verwijderd is van de hoeveelheden die een individu kan verkrijgen, zelfs erg rijk omdat hij een groot landgoed bezit ...
dat verandert toch? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 16:04

de pat-tabel geeft de productie in gezuiverd methaan en niet in ruw biogas

het biogas van CO2 ontdoen is vrij eenvoudig: doorgang door een kolom met kalk bestrooid met water

het wegwerken van H2S is ook geen probleem

de investering in een stortgasbehandelingssysteem is niet beperkt tot de levensduur van de stortplaats: het volstaat voordat de stortplaats niet meer produceert om een ​​lokale afvalverwerkingsinstallatie te bouwen: er zijn overal
0 x
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 28/12/09, 17:47

zelfs erg rijk omdat het een groot domein heeft ...
Citaat van OISEAUTEMPETE
he, zeg, monsieur oiseautempete, als dat niet de meest incongruente vooroordelen zijn, dan zegt dat veel over alle anderen ...
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 18:10

het doel van dit soort forum is kennis delen

stom bekritiseren is nutteloos!

Ik had de ervaring: het is voldoende om rond mijn huis te zeggen dat ik gratis groenafval accepteer om een ​​ton per maand te hebben

er is net naast een fokker met een goede hoeveelheid mest die naar mijn huis gaat als mijn bazaar klaar is

als de bron alleen mijn tuin zou zijn, zou het natuurlijk minder interessant zijn
0 x
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 28/12/09, 18:22

Chatelot, heb je nagedacht over de kleine balen stro 35 * 45 * 90cm voor de isolatie van je tanks? Tussen de 1.5 en 3 euro stuks geleverd.
beschermd tegen opstijgend vocht, slecht weer door een coating of een film die doorlaatbaar is voor waterdamp (zelfs met een plastic plaat en een eenvoudig blad van natuurlijk geventileerde lucht) gaan ze jarenlang mee, en zelfs als je komt moet je ze veranderen, misschien zijn ze bruikbaar in je tanks?
sommige zijn gebonden met cisal touw, afbreekbaar en niet met plastic touw, dat moet worden verwijderd.
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 28/12/09, 18:46

chatelot16 schreef:
stom bekritiseren is nutteloos!

Ik had de ervaring: het is voldoende om rond mijn huis te zeggen dat ik gratis groenafval accepteer om een ​​ton per maand te hebben

er is net naast een fokker met een goede hoeveelheid mest die naar mijn huis gaat als mijn bazaar klaar is
de investering in een stortgasbehandelingssysteem is niet beperkt tot de levensduur van de stortplaats: het volstaat voordat de stortplaats niet meer produceert om een ​​lokale afvalverwerkingsinstallatie te bouwen: er zijn overal



"Dom" spreken zonder enige details te geven is ook nutteloos, meneer Chatelot ...
En het terugwinnen van methaan uit een stortplaats en een anaërobe vergistingsinstallatie zijn twee totaal verschillende dingen ... in het algemeen produceren we op een stortplaats elektriciteit omdat stortplaatsen, en het is over het algemeen verre van gasgebruikers. ..en om een ​​elektriciteitsproductie-installatie te leveren is het niet langer zelfbouw ...
Stedelijk plantenafval wordt over het algemeen alleen gecomposteerd omdat het volume klein is (~ dat van een gemiddelde boer voor een stad met 50 inwoners), terwijl boeren hun plantenafval in de velden achterlaten (begraven om de grond te verrijken) in compost) of voor rietjes, voer ze aan hun dieren (kuilvoer mengsels) of maak hun strooisel ... Ik heb een zelfvoorzienende fokkervriend (hij produceert al het voer voor zijn vee en niet biologisch) : hij maakte methanisatie met de uitwerpselen en het afval (geen ander afval), dat is net genoeg om de kachel te voeden ...
Ik hoor zoveel onzin van doe-het-zelver-eco-dromers (maar niet betalende) stadsbewoners dat ik geneigd ben te generaliseren ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 19:01

Ik ben begonnen met geëxpandeerd polystyreen tussen 2 lagen polyethyleen

Ik ga door een plantenversnipperaar, allemaal verpakt in polystyreen die ik lange tijd thuis heb bewaard: het werkt goed

Ik zou dit niet willen gebruiken om mijn huis te isoleren, het brandt te gemakkelijk! maar voor een begraven tank is het erg goed

om de bodem te isoleren heb je een materiaal nodig dat een enorm gewicht ondersteunt: ik denk aan pouzolane

maar ik denk ook dat ik de bodem niet moet isoleren: de grond is geen erg goede warmtegeleider en met geïsoleerde begraven muren van 2 m hoog om te omzeilen kan het genoeg zijn

het is niet de isolatie die de prijs van de tank maakt: het is de tank zelf: ik moet nog steeds kiezen tussen verzinkte plaat + polyethyleenfilm en gewapend beton

de plaat is veel goedkoper, maar het polyethyleen zal gemakkelijk barsten: voordeel voor testen, de plaat is herstelbaar in geval van wijziging

het beton is veiliger: maar bij wijziging is het nodig om alles te breken
0 x
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 28/12/09, 19:23

de gassen van de septic tanks vallen het beton aan (vooral de hoeden) maar ach, niet binnen een paar maanden ...
Als u zich op het platteland bevindt, kunt u gebruikte gegalvaniseerde golfplaten silo's vinden
http://www.agriaffaires.com/occasion/ce ... -13t5.html
een beetje zoals deze.
je kunt er enkele vinden zonder de kegel of de hoed of bevestiging.
of gebruik alleen de buisvormige sectie gelegd op een hydro pozzolan kalkdekvloer (weerstand van een kalkdekvloer, tot 50 kg per vierkante cm met nhl 5)
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten