Roteren van de elektriciteitsmeter kop wind 1

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik

Roteren van de elektriciteitsmeter kop wind 1




par Willaupuis » 23/06/06, 21:54

deze week ging ik naar een architect en vertelde hem over mijn project om een ​​windturbine van 3 kW in mijn tuin te installeren, deze vertelt me:

om een ​​apparaat te plaatsen dat de ingangsspanning meet van het netwerk en die geproduceerd door de windturbine en in het geval dat de spanning hoger is dan de ingangsspanning om de stroom te injecteren waardoor de meter in de tegenovergestelde richting zou draaien (ik ben in België en we kunnen niet produceren om elektriciteit door te verkopen aan Electrabel, onze elektriciteitsleverancier)

Heeft hij gelijk?
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/06/06, 22:06

Ja, dat is mogelijk, maar niet noodzakelijkerwijs op zo'n eenvoudige manier... de meeste kleine windturbines produceren al 12 V, die al naar 230 V moeten worden geschakeld... dan moet je de exacte aflossingsvoorwaarden bekijken...
Dernière édition par Christophe de 07 / 11 / 13, 12: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/06/06, 22:12

Dag

zo eenvoudig is het verre van en het is niet alleen een kwestie van spanning, de frequentie moet worden gesynchroniseerd met die van het netwerk,
Om dit op een eenvoudige manier te illustreren, nemen we het geval van een asynchrone motor die is aangesloten op het onbelaste netwerk. De motor draait met een bepaalde slip ongeveer 25 rpm minder dan de synchrone snelheid. Als je deze motor mechanisch boven de synchrone snelheid drijft, wordt hij opnieuw geïnjecteerd. in de lijn en het is praktisch onmogelijk om hem meer dan 50 tpm van de synchrone snelheid te laten draaien,
Nu zijn de meeste dynamo's synchroon met DC-excitatie, die om ze aan het netwerk te koppelen, het is niet zo eenvoudig, je moet op dezelfde piek aankomen om ze aan te sluiten, je moet een systeem bieden zodat het van boord gaat als er geen is zonder deze meer drijvende kracht zullen ze zich als een motor gedragen.
Toen ik soldaat bij de marine was, waren er 3 V12-generatoren om de stroom op te wekken, het aan elkaar koppelen vergde een zekere voorzorg en een goede fasering, hoewel er momenteel gemakkelijker zijn, het zou lang duren om ze op de site te beschrijven forum..
Voordat je eraan begint, controleer of de meter is ontworpen om om te vallen, bestudeer de generatoren van de moeraskrachtcentrales, de meeste zijn asynchrone generatoren.
Alle gangbare generatoren zijn ook motoren.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/06/06, 16:01

Het gebeurd!!!
Het lijkt mij dat de meeste windturbines gelijkstroom leveren.
De stroom wordt door een omvormer omgezet in wisselstroom.
Er zijn specifieke omvormers die gesynchroniseerd zijn op de door EDF geleverde 50 Hz-frequentie en die het mogelijk maken dat de overtollige geproduceerde elektriciteit opnieuw in het netwerk wordt geïnjecteerd. Hierdoor is het mogelijk om elektriciteit te produceren zonder deze op te slaan.
Normaal gesproken moet u een overeenkomst sluiten met EDF die een "Entry/Exit"-meter installeert, dat wil zeggen een dubbele meter die de elektriciteit meet die u produceert EN de elektriciteit die u verbruikt. De administratieve procedures zijn nogal omslachtig...
Er zijn systemen waarbij een apparaat achter de meter wordt geplaatst en deze op zijn kop zet.
Deze systemen zijn voorzien van beveiliging en voorkomen het opnieuw injecteren van stroom in het netwerk bij uitval van de netwerkstroom. Om bijvoorbeeld te voorkomen dat EDF-agenten die bij reparaties de stroom zouden hebben afgesloten, worden geëlektrocuteerd door uw opnieuw geïnjecteerde stroom!

Dit principe werkt heel goed met de oude "Banner wheel" meters (lees "voor nog een paar versterkers", Lanturlu album van Jean Pierre PETIT), maar zou niet langer geldig moeten zijn met de nieuwe elektronische meters.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 25/06/06, 21:48

bedankt voor de antwoorden, maar voor de info: ik ben in België en in ons land zijn tijd altijd vooruit, dat wil zeggen 40 jaar geleden, electrabel, dat al lange tijd geen monopolie meer heeft, geeft nog geen toestemming voor de terugkoop productie van elektriciteit door kleinverbruikers, zijn er Belgische elektriciens die dit kunnen bevestigen (mijn huis heeft een nieuwe meter van twee jaar oud)?


bovendien aarzel ik momenteel tussen investeren in windenergie of fotovoltaïsche energie, maar als ik de stroom niet kan "verkopen", en aangezien opslag duur is, denk ik dat windenergie interessanter zou zijn, aangezien er meer wind is in de winter, het seizoen waarin we meer elektriciteit nodig hebben (vergeleken met fotovoltaïsche energie, die in de zomer meer produceert)
heb ik het mis
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/06/06, 22:48

Je hebt helemaal gelijk. :D

In Frankrijk en afhankelijk van de regio's varieert het, soms is de wind interessanter, soms de zonne-energie.
In de regio Bordeaux waar ik woon, is zonne-energie interessant maar niet uitzonderlijk. De wind is niet erg sterk en ook niet erg constant. Ik ben echter van mening dat een REDELIJKE investering in de twee technologieën het meest verstandig is voor een zo constant mogelijke jaarlijkse productie. De wind steekt inderdaad vaak op bij het vallen van de avond of bij erg bewolkt weer, dat wil zeggen als de zon niet effectief is. We kunnen dan inschatten dat windenergie het overneemt van zonne-energie als deze uitvalt. 8)

Het is daarom noodzakelijk om te definiëren WAT EN WANNEER uw elektriciteitsbehoeften zijn (dag? Nacht? Zomer? Winter?) En als u echt niet "uw meter op zijn kop kunt zetten", wat zijn dan uw opslagbehoeften?
Wanneer u verbonden bent met het netwerk, is er geen noodzaak voor enorme productie of grote opslag. 24 uur of zelfs 48 uur opgeslagen reserve zou voldoende moeten zijn. U moet redelijk zijn en uw investering zoveel mogelijk beperken. :|

Ten slotte is investeren in de economie ook zeer rendabel voor jezelf (en ook voor de planeet). Het zoeken naar afval moet niet als een beperking worden ervaren, maar als een verantwoorde aanpak. Je hoeft dus niet uit te geven wat je niet hebt geconsumeerd. .
Dit beperkt uw investeringen in zonne- of windenergie. 8)

Voor een meer globale reflectie kunt u het NEGAWATT-concept of het Europese CEPHEUS-project voor lage-energiewoningen overwegen (15 kW/m² per jaar in plaats van gemiddeld 150 kW/m² voor traditionele woningen). Als je verder wilt gaan, is er het passiefhuis en zelfs het autonome huis... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 26/06/06, 10:31

CITRO schreef: Voor een meer globale reflectie kunt u het NEGAWATT-concept of het Europese CEPHEUS-project voor lage-energiewoningen overwegen (15 kW/m² per jaar in plaats van gemiddeld 150 kW/m² voor traditionele woningen). Als je verder wilt gaan, is er het passiefhuis en zelfs het autonome huis...


Ja, ik heb er al over nagedacht, ik heb bepaalde kamers of specifieke kamers in mijn huis al vervangen door minder verbruikende LED-lampen en de andere door energiezuinige lampen, deze zomer ga ik de buitenmuren isoleren besparen op traagheid en om te besparen op verwarming heb ik zojuist het dak geïsoleerd, bij de restauratiewerkzaamheden voor de kozijnen is de grond geïsoleerd, tevens heb ik geïnvesteerd in aluminium lamellenluiken met isolatie. Ik doe dit werk als ik niet met hout of stro bouw (de grond is in mijn omgeving te duur)
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/06/06, 12:07

Waarom elektriciteit aan EDF geven? vuil kapitalistisch werk...
het is voldoende om het opnieuw in de tabel EDF te injecteren!

idem fotovoltaïsche zonnepanelen: voor eigen verbruik! anders hebben de terugbetalingsvoorwaarden betrekking op 20 jaar beleggingen, volgens de berekeningen van vandaag...

Weet wat je wilt!

anders ja, bijvoorbeeld een asynchrone motor die wordt aangedreven door een thermische motor (je hebt een VAST toerental nodig, dus moeilijk bij een windturbine, maar mogelijk met een enorm blad, hydraulisch ook): laat hem gewoon 10% sneller draaien dan zijn snelheid van synchronisme (1500, 3000 tpm).

voor de uitgang is geen verbinding met het netwerk nodig: sterverbinding met berekening van condensatoren...

maar wat heb je aan 220 V als je alles op 12V kunt doen? hoe leven de caravanners? een 12>220 converter is niet meer zo duur... ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/06/06, 14:39

Het doel van de herinjectie van de stroom op het netwerk is:

- gebruik maken van het netwerk in plaats van investeren in opslagapparatuur (batterijen = vervuiling)

- verlaag uw factuur

- om sluw hernieuwbare energie te leveren : Mrgreen:

- Ik stelde ook voor om alleen te investeren in het oppervlak van de panelen en de windenergie die nodig is voor het verbruik ervan.

- Ten slotte hebben de 12V / 220V-converters die op de markt te vinden zijn een betreurenswaardig rendement (ongeveer 50%). Het verdient zelfs de voorkeur om het grootste deel van uw apparatuur op 12V aan te sluiten. Op voorwaarde dat je compatibele apparatuur hebt (tv, computer...) maar het wordt ingewikkeld voor witte apparaten (koelkast, wasmachine...)
De oplossing ligt in de aanschaf van een "Pure Sinus"-converter waarvan het rendement boven de 95% ligt, maar die is DUUR! :|

Willaupuis,
Kunt u ons vertellen wat u heeft gekozen voor uw buitenisolatie?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/06/06, 17:06

met een pseudo-sinus gaat het ook goed met jou!

hoe dan ook een rendement van 70% of 90% op gratis ingezamelde NRJ (een windturbine is makkelijk zelf te maken www.nrjrealiste.fr en veel goedkoper dan een zonnepaneel), blijft gratis! 8)

en dat is het voordeel van een dergelijk systeem.

Wat de batterijen betreft, die heb ik bij de schroothandelaar gehaald, eentje ter waarde van € 1500,- nieuw en die heb ik volledig gerecycled!
ja de batterijen zijn recyclebaar, verwijder gewoon de sulfaatkristallen die de juiste lading verstoren, ik heb dit product gekocht, EDTA voor diaminetetra-azijnzuur, ik laat zien hoe je een batterij grondig schoonmaakt (altijd www.surrealiste.org), eenmaal schoongemaakt, plaatsen we het zuur van vroeger of nieuw (zwavelzuur 32° baumé) terug via een zuurweger, daarna laden we het op met een PWM, zoals die welke voor 75 € worden verkocht op Conrad, maar die we voor 20 kunnen lassen €.

Dus hier is het probleem: geloof wat je zegt!

van mijn kant heb ik Merlin Gerin 300W-converters teruggevonden in het recyclingcentrum, alleen de batterij was zwak, de rest niet, we vinden er genoeg bij computerdealers (omvormers), zoals harde schijven voor neodymiummagneten.

dus, nieuw kopen of recyclen? : Lol:

de herinjectie van stroom is een schande, en het is aan de openbare dienst om de hernieuwbare NRJ te garanderen, het is niet alleen een missie voor burgers...

wat de factuur betreft, we injecteren de 220V-uitgang opnieuw op een paneel in EDF-stijl, we hebben dus de stroomonderbrekers, de hele lijn enz.!

wat werkt in 12V: alles! de computer, de televisie; enz ...
voor de wasmachine kan deze worden aangesloten op huishoudelijk warm water, zoals de warmwatertank: zo vermijden we de nucleaire weerstanden van 2500W...
Er bestaan ​​12V-koelkasten onder caravanners...

een pantone-oliemotor produceert warm water (sanitair via wisselaar of verwarming) en elektriciteit (laadt 12V-batterijen op) ...

en wat ga jij kiezen?
Dernière édition par jonule de 07 / 08 / 06, 14: 16, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 482-gasten