Roteren van de elektriciteitsmeter kop wind 1

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3




par moulino51 » 07/11/13, 12:22

Let ook op, je mag de geproduceerde energie niet doorverkopen aan je buurman, het is verboden, doneren lijkt niet verboden.

In het bovenstaande geval met 3 kW is het het beste om de overtollige energie aan het netwerk te geven, met als groot voordeel dat je hetzelfde sap aan de uitlaat hebt, of je het nu injecteert of niet.

Er is altijd een oplossing: gebruik oude voorraadradiatoren om uw productie glad te strijken en op te slaan.

Let op: Een geïnstalleerd vermogen van 30 Kw/h lijkt mij de drempel waar we de keuze maken tussen eigen verbruik of wederverkoop aan het netwerk.
Hieronder zijn de injectiebeperkingen te hoog (ik heb het natuurlijk over hydro)


GS
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/11/13, 15:15

niet gemakkelijk om elektriciteit aan een buurman te geven

Voor het verbinden van 2 EDF-klanten via een 220V-draad moet deze zich op zijn minst op dezelfde fase bevinden... maar omdat het dezelfde spanning is, zal er niets worden doorgegeven... en als er iets passeert, zal het uit balans zijn en ervoor zorgen dat het ontploft de verschillen

oplossing voor laag vermogen: scheidingstransformator, en om de stroom in de gewenste richting te laten passeren, 2 bedrading met iets verschillend aantal windingen

of transformator met 2 identieke 220V-wikkelingen, maar een kleine extra transformator met secundaire 6 of 12 V in serie... boosterspanningsreductiesamenstel

afhankelijk van de afstelling van de transformator zal deze een vrijwel constant vermogen doorgeven ... bijna onafhankelijk van wat er in de een of de ander wordt verbruikt of geproduceerd

we zouden daarom een ​​echt intelligent systeem nodig hebben om de transformator alleen te activeren wanneer deze nuttig is, en het meten van de stroom die door een triac gaat

Het is niet eenvoudig om de bouw van een dergelijke gasfabriek voor een


wat gemakkelijker is, is het apparaat van de buurman te bedienen om de energie van de ander te absorberen, bijvoorbeeld een elektrische radiator of een boiler

Iedereen die al een zonneboiler heeft, zal nooit de fotovoltaïsche rab in zijn boiler kunnen plaatsen: als er zon is, is het water al heet... dus een cadeautje voor de buurman die verwarmt met elektriciteit
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/11/13, 15:27

Voor zover ik weet, nog geen arduino in micro-hydro, zijn de automaten die gewoonlijk worden gebruikt: Siemens (logo), telemechanica of vergelijkbaar


een automaat doet alleen eenvoudige automatisering en kost enkele honderden euro's

de arduino a pic32 die ik gebruik is een module van 15 euro die veel meer rekenkracht heeft dan PLC's: hij kan alles opnemen als een oscilloscoop... in realtime vermenigvuldigen tussen stroom en spanning om het vermogen te berekenen... alles opnemen wat je wilt een SD-kaart... bestel triacs met de juiste snelheid om een ​​vermogensvariator te maken

maar je hebt nog steeds goed bestudeerde elektronica nodig... en geen trieste programmering

voor de elektronica eromheen is mijn afdeling... voor het programmeren heb ik hulp nodig
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/11/13, 16:02

het is een heel interessant project, dat betrekking heeft op het delen van energie in de Hack-modus. Neem contact op met TmpLAB:
http://www.tmplab.org/wiki/index.php/Workshops

Ik zie dat sommige mensen deze kleine Arduino-kaarten gebruiken die alles kunnen;
in het bijzonder het aandrijven van stappenmotoren voor 3D-printers, die zichzelf repliceren (onderdelen produceren voor de volgende enz...) de beroemde "Rep Rap":
http://www.tmplab.org/?s=rep+rap
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/12/13, 22:23

uw architect weet niet veel van elektriciteit... als de windturbine met een geleidende elektrische draad op het netwerk is aangesloten, is de spanning aan de uitgang van de windturbine noodzakelijkerwijs gelijk aan die van het netwerk... er is een spanningsval in de geleider sluit ... maar de spanningsval is over het algemeen te laag om 2 verschillende spanningen te zien

om te begrijpen dat de spanning nutteloos is, moet je de stroom die passeert meten

en het meten van de stroom is niet voldoende, er moet ook rekening worden gehouden met de faseverschuiving (of de cosinus phi)

het juiste instrument om te weten in welke richting het vermogen gaat, is de wattmeter, of de EDF-meter, of een andere meter in EDF-stijl die gemakkelijk kan worden gekocht
http://www.amazon.fr/Unitec-40740-alter ... m_sbs_hi_1
dit type meter meet zowel spanning als stroom en registreert de passerende energie, en kan worden gebruikt als wattmeter door de tijd van één omwenteling van het wiel te timen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 290-gasten