Roteren van de elektriciteitsmeter kop wind 1

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/06/06, 09:49

wah 10.000 € voor 1600 W ... de prijs per kilowatt is gestegen!

Ik denk dat een windturbine goedkoper is? in ieder geval om het persoonlijk te maken staat hij aan! als je geen zonnepaneel hebt, kun je je eigen monokristallijne cellen kopen (je kunt ze vinden op ebay, china) en ze in elkaar zetten, maar het is nog steeds een beetje duur, zelfs besteld in china ... en geen subsidies.

totale energie heet nu TENESOL:
http://www.total-energie.fr/

fusie van EDF en TOTAL, ze hopen Europa te veroveren door hun naam en logo te veranderen, om mensen het verleden te laten vergeten...

andere zakelijke links op het gebied van zonne-energie:
http://www.solarbuzz.com/

maak je eigen schema's (regelaars etc):
http://www.homepower.com/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/06/06, 19:41

jonule schreef:totale energie heet nu TENESOL:
http://www.total-energie.fr/
fusie van EDF en TOTAL, ze hopen Europa te veroveren door hun naam en logo te veranderen, om mensen het verleden te laten vergeten...



--> naamloze zwendel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 29/06/06, 20:01

Ik wilde een idee hebben van de prijs van een fotovoltaïsche installatie in België (die geen investeringssteun geeft in Wallonië) en ik zal liever naar windenergie gaan als ik de prijs zie en als ik lees over de prestaties van "ZAC "
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/06, 11:19

Econology schreef:
jonule schreef:totale energie heet nu TENESOL:
http://www.total-energie.fr/
fusie van EDF en TOTAL, ze hopen Europa te veroveren door hun naam en logo te veranderen, om mensen het verleden te laten vergeten...



--> naamloze zwendel!
Waarom zou dat oplichterij zijn?
Het is gewoon opportunisme...

Het is nog steeds vrij logisch voor een groep die energie produceert zoals Total om te diversifiëren naar zonne-energie, nietwaar? Daarnaast gaat het nog steeds om hun voortbestaan ​​op de lange termijn.

Achteraf blijft het probleem dat het om een ​​"grote groep" gaat met alle mogelijke uitspattingen, maar dat is een andere discussie.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/06/06, 11:29

ja nou ik vind dat ze opgeblazen zijn en ik moet niet de enige zijn, & ik zeg het zonder woorden om te draaien!

het zijn de Europese wederverkopers "free energy europe" die het monopolie hebben.
kijk maar naar hun prijzen!

Ik zeg dat het te duur is, we betalen zoals gewoonlijk de vervaardiging van het frame, glas enz. Terwijl we hetzelfde kunnen vervaardigen met monokristallijne cellen die op ebay zijn gekocht. alle schema's zijn vandaag beschikbaar, hetzelfde voor thermische zonnepanelen! als we zien dat viessman ze maakt voor 1000€ en verkoopt voor 4000€...

welk monopolie? heeft iemand anders panelen?

je kunt net zo goed je eigen windturbine maken, die voor niets veel meer Watt levert! het is gemaakt met een achterste fietswiel, het pedaalmechanisme, magneten en koperdraad (www.nrjrealiste.fr). niet de $ 500 waard! je hoeft ze alleen maar in vereniging te maken en door te verkopen, om de "groene" burger te helpen zoals ze zeggen!
Dernière édition par jonule de 07 / 08 / 06, 14: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/06, 15:52

En denk je niet dat er ruimte is voor beide?

Niet iedereen wil misschien zijn handen vuil maken, of heeft gewoon niet de kennis en praktische vaardigheden om alles te maken waar je het over hebt...

Als er een markt is voor "kant-en-klare" apparatuur voor deze prijs, waarom niet...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/06/06, 16:25

Ik heb nooit gezegd dat er geen ruimte was voor beide, maar deze site is + een site voor degenen die willen bouwen (pantone) wat te kopen?!
tenzij je een doos kent die pantone-motoren verkoopt, zou ik nieuwsgierig zijn! ...

op www.surrealiste.org , er is van alles zelf te maken, van A tot Z, wie het wil kan het, wie wil kopen gaat elders...
als bewijs: wat de meeste mensen afschrikt om een ​​zonneboiler te laten plaatsen, is de prijs van de apparatuur met de installatie ervan, en het feit dat er bijna geen subsidie ​​is, anders zijn het de bouwer en de installateur die de subsidie ​​in hun zak steken.
met herstel kunt u uw eigen installatie maken, dat is alles wat u hoeft te zeggen en mensen die deze technologie nog steeds willen gebruiken, laten zien hoe het moet.
voor vaardigheid is het de rol van verenigingen om training, demonstratiefaciliteiten en vaardigheden te bieden ... ten dienste van de burger.
als u een nieuwe windturbine wilt kopen, zou u geen moeite moeten hebben om op internet te kopen;
mijn mening is gewoon dat om een ​​zonneboiler of een windturbine te hebben die batterijen + 220 omvormer levert, het beter is om je systeem 3 maanden te bouwen in plaats van 6 maanden te werken om ervoor te betalen.
toen ik zoals veel mensen toegang wilde krijgen tot deze technologieën, besefte ik hoe moeilijk het is om concrete informatie te verkrijgen om zelf betrouwbare en goedkope systemen te vervaardigen, en hoe gemakkelijk het is om kant-en-klare producten te kopen die 2 tot 3 keer de prijs kosten, zo niet meer.
ecologie is een business, het alternatief ligt binnen ieders bereik.

maar nogmaals, het is mijn keuze, het gaat alleen mij aan en ik wil niet verder met je discussiëren; dat geïnteresseerden mijn links volgen, dat is alles. Ik doe het als een burgerbenadering; iedereen heeft zijn eigen keuze!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/06, 17:05

jonule schreef:Ik heb nooit gezegd dat er geen ruimte was voor beide, maar deze site is + een site voor degenen die willen bouwen (pantone) wat te kopen?!
tenzij je een doos kent die pantone-motoren verkoopt, zou ik nieuwsgierig zijn! ...
Ik denk niet dat deze site "Fabriquer_votre_Pantone.com" heet en bovendien lijkt het mij dat Christophe mensen kent (die hij overigens niet zo aardig vindt...) die Pantone "sleutels in de hand" maken, of bijna...

jonule schreef:[...] maar nogmaals, het is mijn keuze, het gaat mij alleen aan en ik wil niet verder met je discussiëren; dat geïnteresseerden mijn links volgen, dat is alles. Ik doe het als een burgerbenadering; iedereen heeft zijn eigen keuze!
Ik bekritiseer je keuze op geen enkele manier... Ik zeg alleen dat er alles voor nodig is om het maximale aantal mensen tevreden te stellen.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/06/06, 17:17

en dat was het, daar gaan we weer voor de pitchwedstrijd... : Roll:
sorry, ik ben niet binnen uw bereik, ik laat u ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/06, 17:44

jonule schreef:en dat was het, daar gaan we weer voor de pitchwedstrijd... : Roll:
sorry, ik ben niet binnen uw bereik, ik laat u ...
Je hebt een echt probleem, je... :schok:

Ik zeg je dat ik het eens ben met wat je doet, maar dat er andere oplossingen zijn, dat is alles...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 231 gasten