Business and Sustainable Development

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
SuperTux
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 24/12/07, 02:26




par SuperTux » 05/01/08, 09:55

Het gaat dus niet om lokale productie...

Ja, er wordt aan gewerkt, na een zoektocht op Google vond ik dit:

http://www.electronique.biz/article/308560.html
http://embedded.over-blog.com/article-5302035.html

Maar nog niet echt in toepassing blijkbaar...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 05/01/08, 10:14

toto65 schreef:De prefecturen jagen op de deconstructors. Ik geef ze niet altijd ongelijk, er is veel "schoonmaakwerk" Retentietank voor gebruikte olie, batterijopslag enz.
Maar waarom niet zo hard zijn tegen de slopers en hun grote breker die de vloeistoffen uit de voertuigen moeten legen.

het lijkt gek, maar hoeveel bedrijven respecteren de wet echt goed? Allemaal die de pallets achter in de tuin verbranden? Hm?


Reeds shredders, er zijn er maar weinig omdat een shredder + sorteerinstallatie erg duur is (in mijn afdeling zijn er 2 en dat is alles) terwijl er nogal wat klassieke breuken zijn en hier zijn er 2 soorten: degenen die op de ouderwetse manier doen: ze stapelen zich in bulk op zonder enige bijzondere voorzorg en het is de klant die demonteert, en de deconstructeurs die de vloeistoffen afvoeren en de bruikbare onderdelen deponeren die op het schap worden aangeboden: dit zijn natuurlijk de eersten die het doelwit zijn van de "jacht"...
De voertuigen die in mijn stad door de shredder gaan zijn allemaal leeggetankt, motor, versnellingsbak, remcircuit, hydrauliek en koeling, want deze installaties (zeer rendabel!) worden nauwlettend in de gaten gehouden en de recyclers willen een zo "schoon" mogelijk schroot hebben want als er bv. oliën of kunststoffen, zij zijn degenen die problemen hebben met vervuilende emissies...

Als het gaat om afvalverwijdering, als sommige mensen vals spelen (vaak kleine dozen die al een mes in hun keel hebben), is dat vanwege de vaak zeer hoge kosten van afvalverwerking ... verbrande pallets zijn niets vergeleken met wat sommige mensen zichzelf toestaan ​​... Waarom denk je dat er zelfs recentelijk zoveel giftige rotzooi in de Rhône is gedumpt? Je gaat toch niet geloven dat dit gewoon ongelukken zijn? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 07/01/08, 22:13

Al slijpmachines, er zijn er maar heel weinig

ongeveer honderd in Frankrijk, waarvan er 42 zijn goedgekeurd (cijfer 2006)

De voertuigen die in mijn stad door de breker gaan, zijn allemaal leeggehaald

Dit zou de regel moeten zijn waar we het over eens zijn, maar de realiteit is helaas niet altijd op dit niveau.
het is vanwege de vaak zeer hoge kosten van afvalverwerking

en het gebrek aan spelers (of concurrentie) in de afvalsector.

in vergelijking met wat sommigen zichzelf toestaan

Het is waar en het is des te ondraaglijker als het gaat om "big box".
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 322-gasten