Business and Sustainable Development

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 04/01/08, 12:35

toto65 schreef:Iedereen die de pallets achter in de tuin verbrandt? Hm?


Niet ver van mijn huis zag ik een bedrijf dat pallets en plastic bakken verbrandde.
Dit deden ze ‘s nachts, zodat omwonenden de duisternis van de rook niet zouden zien.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/01/08, 21:28

Bonjour à tous

ISO 14000 is allemaal goed en wel, sommige grote bedrijven hebben vooral het voordeel gezien van het wegwerken van vervuilende activiteiten door deze uit te besteden en hun koper te laten glanzen. "Wij vervuilen heel weinig".

Kleine onderaannemers beschikken bij lange na niet over de middelen om te investeren in echt conforme/efficiënte installaties en profiteren ervan dat er veel minder en veel zachter gecontroleerd wordt om in stilte te vervuilen.

Ik zie regelmatig een bedrijf dat verven maakt met zeswaardig chroom (speciaal tegen kanker). De meeste schilders in de werkplaats schilderen zonder masker en voor het gemak soms zelfs niet in de luchtaanzuigstroom....:frons:

Ik herinner de schilder eraan dat het een bijzonder gevaarlijk product is en dat hij zijn masker moet opzetten.....hij antwoordt dat hij met het masker niet meer kan ademen.... Als ik hetzelfde tegen de baas zeg... ..ze vertelt me ​​dat toen de organisatie (Apave?) de installaties kwam controleren, ze perfect aan de eisen voldeden.....:frons:

Geconfronteerd met zoveel domheid, vroeg ik de klant of hij de specificaties voor deze schilderservice kon wijzigen in de zin van hen aan te moedigen persoonlijke veiligheidsmaatregelen te respecteren..... Er werd mij verteld dat het niet de rol van de specificaties was om zich te herinneren de veiligheidsinstructies.... :|

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 04/01/08, 23:55

Bonsoir

Denkt u dat Chinese bedrijven veiligheidsvoorschriften belangrijk vinden, en als die er maar zijn?

De in Frankrijk vastgestelde regels voor preventie op de werkplek zijn volkomen gerechtvaardigd. Vooral als we kennis hebben van beroepsziekten, met name veroorzaakt door de blootstelling van operators aan schadelijke stoffen. Helaas worden deze regels niet op een draconische manier toegepast, vaak door de betrokkenen zelf, uit onwetendheid over het risico of uit nalatigheid (erg Frans).
Dit doet me een beetje denken aan tabaksgebruik.
We maken onszelf opzettelijk dronken en gooien dan onze sigarettenpeuken op de grond.

Het is uw bedrijf waarmee u uw brood kunt verdienen, dus waarom zou u te veel vragen stellen? Het risico is veel groter dat u “slecht gezien” wordt door het management.
Ecologisch verantwoord ondernemen is duur voor een bedrijf (en minder voor een individu), dat vaak vooral gedreven wordt door financiële imperatieven.

A+
0 x
SuperTux
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 24/12/07, 02:26




par SuperTux » 05/01/08, 07:13

Denkt u dat Chinese bedrijven veiligheidsvoorschriften belangrijk vinden, en als die er maar zijn?

Ik schijn te hebben gelezen, maar moet dit verifiëren, dat er in China een equivalent van Europese RoHS bestaat. Voor de rest geen idee.

De echte bedrijven die dingen laten gebeuren zijn de kleine en middelgrote bedrijven, kleine en middelgrote bedrijven en ambachtslieden die de volgende dingen doen (voorbeelden om aan te vullen)

+1
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/01/08, 07:51

RoHS betreft Chinese (Aziatische) producten nieuw geïmporteerd in Europa (en misschien ook elders, op import- of exportniveau), dat wil zeggen verkocht in geïndustrialiseerde landen. Het is verplicht voor alle geïmporteerde producten. Alleen grote jongens als Ikea bieden 'verzet'...

Het gaat dus in geen geval om lokale productie...het is dus niet het equivalent van ISO 14000.

In termen van veiligheidsregels in China is het een beetje een ramp... vooral als het gaat om de behandeling van AEEA-afval (maar het gebrek aan respect voor de arbeider en het menselijk leven is de regel in jullie goede, zichzelf respecterende communistische staat).

http://www.greenpeace.org/france/campai ... -e-dechets

Lees meer over High Tech-vervuiling en lees het toxictech-rapport: https://www.econologie.com/forums/deee-rappo ... t4359.html

ps: respect voor het milieu betekent in veel gevallen inderdaad een vermindering van de concurrentiekracht, maar als de Chinezen hun bodem en water vervuilen, is dat hun zaak en is het aan hen om het op te ruimen...

Ik denk echter dat Vergeleken met ons respecteert China momenteel relatief gezien het milieu meer dan nog niet zo lang geleden. Maar het moet gezegd worden dat het ook profiteert van onze fouten in het milieubeheer (het kennen van de kosten en de gevolgen voor de gezondheid) en dat wij (klanten) nog steeds “een beetje” druk uitoefenen op bepaalde grote bedrijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/01/08, 08:50

Flytox schreef: Ik zie regelmatig een bedrijf dat verven maakt met zeswaardig chroom (speciaal tegen kanker). De meeste schilders in de werkplaats schilderen zonder masker en voor het gemak soms zelfs niet in de luchtaanzuigstroom....:frons:


Veel mensen denken dat ze slimmer en veerkrachtiger zijn dan anderen. Reflecties als: "Dat maakt mij niets uit!", "Dat is voor meisjes!", ik heb ze honderden keren gehoord!
Mensen denken nog steeds dat het alleen andere mensen overkomt. En het zijn niet noodzakelijkerwijs de minst geïnformeerden die de beveiligingselementen weigeren. :frons:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/01/08, 09:16

Nou, ik denk dat het in bepaalde bedrijven ook zo is: "Of je doet het zoals ze zeggen (en dus niet noodzakelijkerwijs met de juiste bescherming) of je gaat ergens anders heen (er zijn genoeg werklozen die jouw plek graag zouden willen)"

Neen?

Maar de beschermingsomstandigheden op het werk zijn sinds de jaren zestig en zeventig over het algemeen aanzienlijk verbeterd! Dergelijke voorbeelden blijven echter zeldzaam...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/01/08, 09:20

Ja, zulke dozen bestaan ​​nog steeds, maar nu komt het probleem steeds meer van werknemers of medewerkers die de veiligheidsinstructies niet willen respecteren.
Ik moet regelmatig politie spelen en dreig het terrein te verlaten wegens het niet opvolgen van de veiligheidsinstructies!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/01/08, 09:25

Ja, maar in dit geval is het aan de beveiligingsmanagers om hun werk goed te doen... toch?

Maar ik weet dat het moeilijk is om mensen hun gewoonten te laten veranderen, zelfs als het voor hun eigen bestwil is!!

Misschien moeten we ze palliatieve diensten aanbieden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/01/08, 09:38

Precies, de beveiligingsmanager doet zijn werk, maar hij wordt niet gehoord! :onheil:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 271 gasten