Windenergie in Frankrijk en Duitsland: kerncijfers

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/09/08, 11:26

Christophe schreef:[...]
12) Windenergie is een gedecentraliseerde energie die activiteit genereert in landelijke gebieden. Dit is een economische kans voor veel kleine en middelgrote gemeenten.


Fout als de productie lokaal is, is er niets aan het gebruik. De windparken zijn aangesloten op de HT-lijnen ... en het transport wordt daarom beheerd door de RTE. Nabijheid van het netwerk is ook een criterium voor de haalbaarheid van een park.[...]
Ik ben het niet zo erg met je eens...
Zie overigens zeer recentelijk de argumenten van de FED over de extra kosten die line extensions met zich meebrengen.
En bovendien kun je een kleine stad zijn, in een winderige regio EN niet te ver van een lijn...
En ze praten over activiteit, niet over consumptie.

Dus zoals we tegen de jouesses zeggen: Maak bezwaar tegen uw eer !
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 09/09/08, 11:27

Christophe schreef:
4) De windbron is in lijn met ons elektriciteitsverbruik met meer wind in de winter wanneer het verbruik het belangrijkst is en wanneer de productie van elektriciteit het duurst is en de meeste broeikasgassen uitstoot.

Het is zo waar dat als de wind te hard waait, ze niet kunnen produceren.
10) Er zal zijn geen onaangename verrassingen met de kostprijs van windenergie : geen brandstofkosten, geen te beheren giftig afval, geen complexe ontmanteling, geen grote risico's.


Het is om te vergeten dat de survival windenergie in Frankrijk is gekoppeld aan subsidies!!! Zonder subsidie ​​op elke nucleaire kWh door Franse windenergie !! Dat is dus de helft van dit punt: geen onaangename verrassing kan zijn, maar een prijs die vandaag de dag grotendeels wordt onderschat voor de consument. We spelen op woorden!

We moeten vooral vergeten dat het niet de groundhog is die de koperdraad van de wikkeling van de generator lakt. En die 300 ton beton, na 25 jaar?? Wat doen we ermee?? Goede 300 ton, we weten hoe we opvulling moeten maken, maar 1000 x 300 ton....

Wie is er klaar om dit in Frankrijk te betalen? Huh? Die? Minder dan wat al wordt geproduceerd door wind kWh!
Dit is waar het interessant is: als het product lokaal is, waarom bieden ze de lokale bevolking dan niet aan om hun sap rechtstreeks te kopen? Wij kunnen nu elders inkopen dan bij EDF!!!

12) Windenergie is een gedecentraliseerde energie die activiteit genereert in landelijke gebieden. Dit is een economische kans voor veel kleine en middelgrote gemeenten.


Fout als de productie lokaal is, is er niets aan het gebruik. De windparken zijn aangesloten op de HT-lijnen ... en het transport wordt daarom beheerd door de RTE. Nabijheid van het netwerk is ook een criterium voor de haalbaarheid van een park.

In Normandië en Bretagne moeten we ontzettend veel consumeren vergeleken met andere regio's, omdat ze ze allemaal daar willen stoppen.

16) Een windpark is een volledig omkeerbare installatie. Aan het einde van de 20 tot 25 jaar van het leven van een windmolenpark kan de site volledig terugkeren naar zijn oorspronkelijke gebruik (meestal agrarisch).


25 jaar noemen ze duurzame ontwikkeling? Hum hum ...

20) Windenergie voldoet perfect aan de definitie van duurzame ontwikkeling: "ontwikkeling die voldoet aan de behoeften van huidige generaties zonder de capaciteit van toekomstige generaties in gevaar te brengen". Windturbines kunnen de bakens zijn van deze duurzame ontwikkeling.


De generaties? Geen heer op 20 tot 25 jaar, op zijn best, het is DE toekomstige generatie! : Cheesy:

Niet beter !!
Maar ik denk dat er over 25 jaar, tijdens de vernieuwing van de faciliteiten, veel van de faciliteiten bij gebrek aan subsidie ​​niet zullen worden vernieuwd.
Het is net als GLB-subsidies: op een gegeven moment zal het moeten stoppen.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 09/09/08, 13:37

C moa schreef:Wat me eigenlijk stoort, is dat we ze niet dwingen om andere sectoren te helpen. De kern helpt de wind, de wind moet onderzoek in andere richtingen doen (thermosolair, hydro-elektrisch ...).


De kernbom helpt de windenergie en de windenergie is gierig... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
Het duurt nogal wat C moa, maar ik lees zelden zulke stomme dingen!!! De atoombom helpt de wind!! LOL. En weet je wat ? Er is ook Renault die fietsen subsidieert en Monsanto is begonnen met het helpen van biologische boeren!! LOL

Hoe dan ook, ik zal daar stoppen, het draait in cirkels rond en het bereikt pieken van slechte tijden en zo. Wij verspillen onze tijd.

Koop een hutje in Tricastin en heb plezier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/09/08, 13:46

C moa schreef:[...] En de 300 ton beton, na 25 jaar ?? Wat doen we ermee ?? Nou, 300 ton weten we hoe te vullen met maar 1000 x 300 ton ....
En waarom zouden we ze uitdoen? Over 25 jaar zullen de sporen van installaties worden gewist en deze blokken zullen in evenwicht zijn met de lokale vegetatie ...
Het verwijderen ervan betekent: opnieuw sporen voor vrachtwagens, opnieuw machines, opnieuw grondwerken, nog belangrijker dan voor de installatie waarschijnlijk ...
Gegeven het feit dat beton op de lange termijn (120,? 150? 200 jaar?) "biologisch afbreekbaar" is, zie ik eerlijk gezegd het nut van dergelijke interventies niet in...
Verberg ze eventueel met zachte groenvoorzieningen, waarom niet?

C moa schreef:[...] Maar ik denk dat er over 25 jaar, tijdens de vernieuwing van de installaties, bij gebrek aan subsidie ​​veel niet vernieuwd zal worden.
Het is net als GLB-subsidies: op een gegeven moment zal het moeten stoppen.
Ik sprak onlangs met iemand met veel kennis van zaken die me vertelde dat hij niet begreep waarom windturbines "maar" 25 jaar meegaan ...
Een vloot die goed rijdt, blijft in de loop van de tijd behouden en de slijtdelen worden vervangen! Niets te maken met een kerncentrale ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/09/08, 13:47

C moa schreef:Dit is waar het interessant is: als het product lokaal is, waarom bieden ze de lokale bevolking dan niet aan om hun sap rechtstreeks te kopen? Wij kunnen nu elders inkopen dan bij EDF!!!


Goede vraag!

Ik denk dat het niet komt omdat de leidingen nog steeds van EDF (RTE) zijn en ze de wettelijke exclusiviteit hebben van elektrisch vervoer en ze er daarom mee doen wat ze willen....

Dat was ook een tijdje het geval voor de telecomsector: alles moest nu via FT-lijnen gaan (al 2 of 3 jaar geloof ik), dat is veranderd: operators kunnen hun eigen lijnen trekken.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/09/08, 13:48

nieuw lek deze maandag... waarom verdedig je deze shit?
het zal je kinderen doden, bewusteloos...

Rullian schreef:Als we elektriciteit, en vooral kernenergie, tegen de werkelijke prijs zouden betalen, en niet via subsidies die uit onze belastingen worden gefinancierd, dan verzeker ik u dat windenergie winstgevender zou zijn!

het is duidelijk dat kernenergie alle subsidies en onze belastingen opvreet... niet duur genoeg, zoals olie.

Christophe schreef:Windenergie: De ontwikkeling ervan gaat ten koste van andere duurzamere en winstgevendere oplossingen: kortom econologisch.

>welke Christophe? biogas?
je afbeelding is in het Duits, ik begrijp niets! ontwikkelen!

>de 5% van Duitsland "levert": U verwart wederom de elektriciteitsproductiecapaciteit en het elektriciteitsverbruik ...

in ieder geval is het zonde om de industriële kant van windenergie aan te vallen, want die van kernenergie is echt niet briljant...
voor desertec: idem, het is pure theorie, het aankondigingseffect, maar ondertussen lekken de kerncentrales...

kernenergie, TIPP fossiele brandstoffen zoals olie en staatsbelastingen. goedkoop maar vervuilend, vandaar het prijsverschil, Christophe! je hebt niet het recht om de kWh aan windenergie te vermenigvuldigen op basis van de commerciële berekening van EDF; dit zijn helemaal niet dezelfde industriële en ecologische grondslagen.

anders ben ik bereid meer te betalen voor windenergie: mijn persoonlijke mini-windturbine!-)

Cmoa schreef:Ik ben het volkomen eens met het idee dat het nodig zal zijn om de energieën te mengen, maar de bedragen die de windindustrie opbrengt, laten niet toe om onderzoek op andere gebieden te helpen.

sorry maar het zijn EPR en ITER die het dubbele van de hernieuwbare NRJ-subsidies hebben opgegeten, en het wordt er niet beter op omdat we ook betalen voor sites die in het buitenland niet werken (Finland enz...)
kernenergie helpt windenergie niet, het zijn Franse belastingen die kernenergie en windenergie helpen! anders is in dit geval het voortbestaan ​​van kernenergie ook gekoppeld aan subsidies.

je hebt het over beton, maar die van nucleaire installaties, je kunt er niet eens een dijk van maken, het is radioactief, je moet het in kleine "waterdichte" containers stoppen, en wat dan? je begraaft alles in de grond, is dat jouw duurzame oplossing?

In Bretagne is er wind en strand: je hebt windturbines en hydraulische turbines nodig, geen andere krachtcentrales!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/09/08, 13:48

Rulian schreef:Koop een hutje in Tricastin en heb plezier.


Roooh hij is boos op de Rulian!!! : Cry:

jonule schreef:nieuw lek deze maandag... waarom verdedig je deze shit?
het zal je kinderen doden, bewusteloos...


Je hebt nog niets begrepen !!! :onheil: :onheil:

We verdedigen de atoombom niet, we zeggen dat windenergie niet rendabel is zonder "nucleair" in Frankrijk!

Het is niet echt hetzelfde als het verdedigen van de bordeelbom !!

Wanneer je voor je elektrische kWh 27 eurocent betaalt, hebben we het er weer over!

ps: dus terug van RTT jonule?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/09/08, 14:31

nee, uit CA... en uit fiesta! 8)

"windenergie is niet rendabel zonder kernenergie" ... je zou een scriptie moeten doen Christophe! heel interessant ! : Lol:

dat is wat ik zeg: als zodanig verdedig je kernenergie... die lekt en vervuilt, en het milieu vervuilt. de vervuiler betaalt? dan is kernenergie niet rendabel!

maar ofwel, als het niet het onderwerp is:

je vergist je, Christophe, als je zegt dat kernenergie voor windenergie betaalt: ik zeg je dat het onze belastingen zijn die voor energie betalen, waarvan kernenergie bijna alles heeft gekost! het kan geen kwaad dat de wind toch meedoet!
vooral omdat dit is wat de consument WIL (80% van de Fransen is tegen kernenergie) ... ik heb het over degene die de belastingen betaalt waar we het over hebben!


nogmaals: 27 ct/€ is onzin! uw berekeningsgrondslag is niets waard, het is een pro rata op de aankoop van windenergie door middel van kernenergie, die gesubsidieerd wordt, en op de kosten die geen rekening houden met de ontmanteling van de elektriciteitscentrales, om maar dat te noemen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/09/08, 14:38

jonule schreef:[...] nogmaals: 27 ct/€ is onzin! uw berekeningsgrondslag is niets waard, het is een pro rata op de aankoop van windenergie door middel van kernenergie, die gesubsidieerd wordt, en op de kosten die geen rekening houden met de ontmanteling van de elektriciteitscentrales, om maar dat te noemen!
Oké... als je kijkt naar wat er om ons heen in Europa wordt gedaan, zul je zien dat we er niet ver vanaf zullen zijn zodra de prijzen niet langer "kunstmatig" zijn...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/09/08, 14:48

80% van de Fransen tegen kernenergie? Uit de hoed komen?
Degenen die je ontmoet misschien... maar niet de "anderen"...

Je bedoelde waarschijnlijk:80% van de Fransen is nep en wil graag een schijntje betalen voor hun elektriciteit!" En de opmerking betreft 100% van de Greenpeace-activisten of andere anti-nucleaire ecologen die een ECS-ballon met elektriciteit hebben!

Jonule, je hebt een ontstellend gebrek aan analyse en inzicht achteraf... Het heeft geen zin om met jou te praten als we het over kernenergie hebben...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 281 gasten