Vraag hout ketelinstallatie met accumulatie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 10/08/09, 11:03

turbozender...
Het is niet goed als bewerken...
Je zet de pomp + 3-wegklep op de ketelretour ondersteboven... de pomp moet achter de 3-wegklep op de houtketelretour staan!!
En de buffertank, die monteer je niet? of daar krijg je problemen met het beheer van je houtketel...

A+
0 x
Aas van de top-down!
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 10/08/09, 11:18

mijn 3V klep is op het uitgaande hout

en de circulator net erna om het hout precies in te pompen


de recyclagelus ontbreekt langs de muur rechts (zodat de radiatorretour koud is maakt niet uit)

en onderaan de bufferballonnen




Ik begrijp je antwoord niet helemaal
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 10/08/09, 16:46

Ah, ik dacht dat het de recyclingpomp was...

Nou het zit nog niet goed want deze 3-weg klep + pomp moet het water uit de tank pompen. Je volgt mijn patroon niet.
Ik heb het getekend volgens de locatie van de olieketel, ballon en houtketel.
Als het bij jou thuis niet is geplaatst zoals het mijne, werkt het niet...
Dus wat je moet doen is de pomp + 3 weg erop plaatsen de terugkeer van de houtketel, en de uitlaat van de houtketel moet een verbinding (bovenaan) hebben tussen de tank en de stookolieketel. Op de leiding tussen deze aansluiting en de ketelretour moet je nog een pomp plaatsen + 3 manieren om de temperatuur te regelen van het water dat uit de tank en/of houtketel komt en naar de stookolieketelretour gaat.

Maar er is nog een andere mogelijkheid: als je een efficiënte regeling hebt op je olieketel, kan je de 2 uitgangen (hout/tank en olie) rechtstreeks op de 4-wegklep aansluiten: regeling: als watertank/hout heter is dan het setpoint minimum = oliebrander in rust.

Alstublieft
0 x
Aas van de top-down!
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 10/08/09, 16:56

Het beste is om ons een compleet schema te geven, afhankelijk van uw locatie: olieketel links of rechts? en de bufferbal, enz...
Omdat het op de foto's niet te begrijpen is...
Een advies: geen flexibele slangen... die kunnen niet goed tegen hoge temperaturen en slijten vrij snel...
A+
En veel succes... (en geduld + ook veel nadenken...)
: Mrgreen:
0 x
Aas van de top-down!
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 10/08/09, 17:59

Bedankt voor je info

Ik zal later een compleet diagram maken als er mensen komen

Ik ben oké, ik moet de bal pompen

als het niet zo werkt verander ik het
omdat ik mijn ballonnen naar mijn mening rond oktober zou hebben, dus het zal gedurende deze tijd moeten worden verwarmd (een vriend gaat ze voor mij maken in roestvrij staal)

Daarom vertel ik hem het aantal steken en de posities

voor flexibel houdt het echt niet op?
Ik nam dit om mijn leven gemakkelijker te maken, want er valt niets in het gezicht
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 11/08/09, 09:41

Voor slangen is het bij de zachtharde lassen die niet kleven. Maar je kunt ze monteren in een circuit waarvan het water niet hoger is dan 70 ° C.
0 x
Aas van de top-down!
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 13/08/09, 12:44

dus hier is mijn opstelling

in het rood zal het de wijziging zijn wanneer ik mijn bufferballonnen uitblaas

Beeld



ps als ik een mooie shema-software had, zou ik het schoon hebben gemaakt
maar met verf of andere hou ik niet van (ik had niet gezien dat we de tekening van mijn dochter konden zien :schok: )

er is naast het schema een differentieelklep
dat ik niet echt weet hoe ik moet afstellen (er staat genoteerd: alle open kranen zijn afgesteld op de limiet van de opening) maar ik zie het hoe het open is
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 13/08/09, 16:46

hoi turbo
Ja, het is goed, behalve dat je eerst het bovenste deel van de ballon moet verwarmen voordat je de radiatoren kunt verwarmen...
En als je het tapwater verwarmt met de olieketel, moet je het warme water van de 3-wegklep na de houtketel aanvoeren en moet je in de retour van de olieketel gaan met een aansluiting op de radiatorretour (klep op aanvraag) en de retour van dit water op dezelfde leiding maar hoger dan de 1e aansluiting. Zie mijn schematische plattegrond.
A+
0 x
Aas van de top-down!
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 13/08/09, 16:53

waar moet het water dat door de circulator rechtsonder wordt geduwd heen gaan?
0 x
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 13/08/09, 18:16

ulyssesourd schreef:hoi turbo
Ja, het is goed, behalve dat je eerst het bovenste deel van de ballon moet verwarmen voordat je de radiatoren kunt verwarmen...
En als je het tapwater verwarmt met de olieketel, moet je het warme water van de 3-wegklep na de houtketel aanvoeren en moet je in de retour van de olieketel gaan met een aansluiting op de radiatorretour (klep op aanvraag) en de retour van dit water op dezelfde leiding maar hoger dan de 1e aansluiting. Zie mijn schematische plattegrond.
A+


hoe ga je het doen, want voorlopig pompt hij in de ketel en als ik hem laat zoals hij is met de ballonnen, zal hij koud water in de ketel pompen als hij wordt gestopt

voor de SWW nee het is elektrisch en in huis (wil geen greppel maken + daarvoor mijn badkamertegels breken) de stookruimte is 5 m van het huis
(het was de verbinding die ik in het begin had gepland, maar met mijn nieuwe verwarm ik de stookolie niet onnodig en vermijd ik thermische schokken
mijn olieketel in rust kan helemaal koud zijn



voor Philippe Schutt
de circulator rechtsonder is degene die het water zal laten circuleren om de buffertanks te verwarmen



Ik zal je wat foto's sturen
Ik heb alleen nog de olietoevoer naar de brander te doen
en de elektrische aansluitingen van de houtketel (aansturing van de versnellers in functie van de t° en mijn 500VA omvormer met autoaccu zo heb ik zelfs bij stroomuitval altijd verwarming en circulatie in het hout om oververhitting te voorkomen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten