Koeien en windturbines: een zelfvoorzienende Duitse stad

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Koeien en windturbines: een zelfvoorzienende Duitse stad




par Christophe » 13/09/06, 18:55

Hannelore Reinbold-Mench, de burgemeester van Freiamt, in het Zwarte Woud, is trots op de inzet van zijn 4.300 inwoners voor hernieuwbare energie: "we produceren 13 miljoen Kw / h per jaar, meer dan onze eigen behoeften", verklaart- vertelde ze verslaggevers na een veldbezoek.

In deze toeristische en agrarische stad, 25 km ten noorden van Fribourg, gebruikt een boer, Walter Schneider, de warmte van melk afkomstig van de uiers van koeien om het water in zijn douche te verwarmen. Zijn buurman installeerde een fotovoltaïsch dak op zijn schuur. Met zijn installatie van biogas verwarmt Gerhard Reinbold zijn boerderij maar ook zijn buren, waaronder een sportclub.

En op de hoogten van deze toeristische stad draaien vier windturbines. Elk produceert bijna 3 miljoen Kw / u, genoeg om duizend huizen van elektriciteit te voorzien.

De kleine Duitse stad verbrandt al een paar jaar al het hout: zonnepanelen voor warmte, fotovoltaïsche panelen voor energieopwekking, houtsnippers voor verwarming, molen, windturbines en biomassa.

Sinds de toepassing van de nieuwe wet op hernieuwbare energie (EEG), kan twee tot drie miljoen kw / h geproduceerd door windturbines 18 eurocent per km / h worden verkocht aan de lokale elektriciteitsdistributeur, specificeert mevrouw Reinbold -Mench.

De 50 m2 fotovoltaïsche panelen die door een boer op het dak van zijn schuur zijn geïnstalleerd, produceerden in twaalf maanden 30.000 Kw / h en kunnen volgens de nieuwe wet worden verkocht tegen 53 cent per km / h. Voor deze boer die 38 hectare graan verbouwt, is dit een aanzienlijke financiële bijdrage.

Zijn voorbeeld is overgelopen en vandaag zijn er 75 fotovoltaïsche installaties in de stad, waarvan er twee boven sociale woonblokken liggen.

150 huishoudens gebruiken zonnepanelen om hun water te verwarmen, een veelgebruikt middel omdat het geen autorisatie vereist en het zichzelf snel terugbetaalt.

Walter Schneider heeft het niet nodig. De 45 koeien produceren dagelijks 900 liter melk die op 32 graden van de uier komt, maar moet worden gekoeld tot 4 graden voor marketing. Met een warmtewisselaar kan hij het water in zijn douche en gootsteen verwarmen.

Twee zagerijen en een molenaar gebruiken het water uit de Brettenbach met turbines en generatoren. "Dat scheelt me ​​8.000 euro per jaar", verheugt molenaar Friedrich Mellert zich.

Ondanks de nog steeds hoge prijs van de installatie verwarmen ongeveer vijftig huizen zichzelf met houtsnippers en houtverspillingsafval. De gemeente heeft hiervoor een machine gekocht.

"Het voorbeeld van Freiamt laat zien dat er veel kan worden gedaan als het beleid volgt", zegt Erhard Schulz van de Duitse federale vereniging WindEnergie.

Federaal minister van Milieu Sigmar Gabriel (SPD) gelooft in een "boom" in hernieuwbare energiebronnen. Hun aandeel in de totale productie van elektriciteitsvoorziening zal toenemen van 10% momenteel tot minstens 20% in 2020, zei hij onlangs.

bron
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 13/09/06, 21:53

: Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry:
Waarom heb ik geen Duits, eerste taal ??? genomen?
: Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: : Cry:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 13/09/06, 22:12

Bah !! ??? Deze Duitsers zijn gek !! Wie zal ons onze nucleaire elektriciteit kopen als ze de elektriciteit produceren die ze nodig hebben !!!! ???

SixK
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/09/06, 22:34

Targol schreef:Waarom heb ik geen Duits, eerste taal ??? genomen?


Ik weet niet of dat je kan geruststellen, maar na 12 jaar Duits op school heb ik nog steeds een somber niveau ... bovendien ben ik Elzassisch ... de grote: : Oops:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/09/06, 23:15

recupereer de warmte van de melk die uit de uiers van de koeien komt!

daar ben ik gezaagd!

wanneer recupereren we de warmte van de mannelijke pissieres van de tankstations op de snelweg? Het is ook bij 37 ° C! : Lol:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/09/06, 23:17

elephant schreef:Het is ook bij 37 ° C! : Lol:


Zie meer na een paar gram alcohol : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 13/09/06, 23:20

Voor nog meer warmte stoppen we de condooms (al opgeslagen olie) en geven we allemaal goede blennoragies (hot-pisses) door econoragies : Mrgreen: : Mrgreen: om een ​​betere warmteproductie te hebben ... :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/09/06, 23:23

voormalige oceanische schreef:al olie bespaard


Het zijn geen natuurlijke latexcondooms?

Goed serieuzer en om opnieuw te focussen:

https://www.econologie.com/forums/production ... t2198.html
et
https://www.econologie.com/telechargement-3133.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 13/09/06, 23:26

: Mrgreen: En de latex, het komt naar de fabriek met zijn kleine papattes ??? : Mrgreen:

Hier is hoe een onderwerp voorbij komt dankzij een webmaster, een moderator en met de opmerkelijke bijdrage van olifant : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/09/06, 23:30

Wat ? ze is niet geweldig mijn idee ??? : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 520-gasten