Kleine windturbine: kwestie van mast

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/07/12, 22:34

plasmanu schreef:Halverwege is de eerste serie tuidraden: 4 haken.
Op 4/5 van de hoogte de tweede serie van 4 haken.
4 + 4 = 8.


In dit geval lijkt het mij niet dat u erop kunt rekenen dat ze de krachten herverdelen op een manier die overeenkomt met hun verwachte treksterkte!

Bovendien zouden ze, om 8 ton te kunnen dragen, allemaal aan dezelfde kant moeten staan... Dan is er een aanzienlijk verlies door de hoek van de kabels ten opzichte van de mast (ze zouden eigenlijk maar 1 ton wegen als ze staan ​​loodrecht op de as van de mast) tenslotte zal uw windturbine draaien volgens de richting van de wind, in het beste geval zal er maar één kabel zijn die alle moeite zal nemen (maar meer dan een paar honderd kilo) , in het slechtste geval, de windturbine zal tussen twee staan ​​en dan doet hij heel weinig!

Het is maar een bescheiden mening. En hoe meer ik mijn hersens pijnig, hoe meer ik tegen mezelf zeg dat zolang we de weerstand tegen de beperkingen van de mast niet kennen, we een beetje in een vacuüm praten.
.
Dernière édition par Obamot de 02 / 07 / 12, 22: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 02/07/12, 22:41

Lijkt me eerlijk.
Kabels beperken torsie en houden trillingen vast.
Door de boutverbinding kan ik 8 verschillende richtingen hebben.
De spanning voorkomt een versterking van de trilling.
Welke kant de mast ook op wil: hij heeft 3 kabels die in de tegenovergestelde richting vechten.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/07/12, 22:44

ik heb bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 02/07/12, 22:52

Ik heb geen dokter op de mat.
Ik zal meer details toevoegen.
Vanaf de neus gezien is een deel van een derde alleen de draagbare limiet.
Een gewelddadige voorhamer zou een konijn een scheet laten laten.
Het is te groot voor een windturbine van 500 watt.
De binding aan de bovenkant is veel te breed.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/07/12, 23:05

Ik zie waar je vandaan komt.

Maar het kan zich niet gedragen in een hyperstatische structuur, eenvoudigweg omdat de kabels de belastingen alleen onder spanning kunnen herverdelen (en absoluut niet onder druk...). U kunt dus niet te veel vertrouwen op het scenario dat u amha beschrijft. Want vergeet niet dat terwijl sommige kabels in de "juiste" richting trekken, andere in de "verkeerde" richting trekken, wat het stuwkracht- en hefboomeffect in de ongunstige richting en op de krachtigste manier vergroot... Dus het effect van teller is meer dan geannuleerd. Hij kan zijn rol niet spelen...
Welnu, hier is het, zoals het is, alles is gezegd, nietwaar? Ik geloof van mijn kant dat ik heb omzeild wat toegankelijk was voor de kleine neurofiele computer die als mijn brein dient :-)
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 02/07/12, 23:30

Hallo,
Het is ook mogelijk om inspiratie te halen uit bootmasten, met stutten (spreider) die werken in tractie en compressie op de mast; een ander voordeel, de kabels vreten niet te veel grondoppervlak op
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLPcTxydHMfDubGwpC4n6glYaTEYLo3R6DBxD80iGpWiC1xCN_
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 03/07/12, 06:12

Mooi de mast van de boot.
Ik sta tegen een rotvrije acaciaboom aan te vallen (nog niet dood), tegen de muur van diameter 50cm aan de onderkant.top van 10m.
Ik kan de fundering tegen deze maken, die gebruiken om de mast hoog te hijsen, de helft ervan behouden om een ​​stut op de helft van de hoogte te maken. En ik sta tegen de basalt/kalkstenen muur van de schuur van ongeveer 3 meter hoog.
Ik zou de windturbine er zelfs op kunnen testen zonder iets meer door de bevestiging direct in de zeer vlak gesneden stam te schroeven: laten we zeggen gesneden op 5/6 m.
Door een doorgang te voorzien voor de elektrische kabels.
Het heeft een natuurlijke elastische flex: het is hout.
Deze boom bewoog niet in de storm van 1999.
Ik zou een kogelgewricht maken met 4 klepscharnieren en een grote as: omdat ik iets nodig heb dat de mast in een vaste positie houdt als hij geheven is
Tenzij de boom mij als kraan dient en de mast van de grond tilt om de 2 assen te overlappen om aan de fundering te worden bevestigd.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/07/12, 07:26

manitou22 schreef:Hallo,
Het is ook mogelijk om inspiratie te halen uit bootmasten, met stutten (spreider) die werken in tractie en compressie op de mast; een ander voordeel, de kabels vreten niet te veel grondoppervlak op
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLPcTxydHMfDubGwpC4n6glYaTEYLo3R6DBxD80iGpWiC1xCN_


Er is geen wonder! Een boot oriënteert zijn zeilen naar de wind gericht en de kiel fungeert als tegengewicht, de kapitein speelt een evenwichtsoefening afhankelijk van de kracht van de wind, hij past de zeilen aan, bijna alle kracht van de wind wordt gebruikt/verdreven om beweging te maken de boot vooruit. Bij zwaar weer kan hij hem tegen de wind in zetten om zijn grip te verminderen... Niets van dat alles op de grond. Behalve voor de breeksterkte van de mat en de elastische limiet (zoals hierboven gezegd, ontbrekende gegevens). De rest is heel anders! Een boot kan zwaar weer vermijden. Geen windturbine.
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 04/07/12, 00:03

Bonsoir,
Ik betwijfel of een windturbine van het type Plasmanu evenveel beperkingen oplegt als een vleugelmast van meer dan 30 meter hoog op een trimaran waarvan de oppervlakte nauwelijks groter is dan zijn tuin. De huidige riggingtechnologieën neigen naar een maximum aan "stijfheid aan het canvas". Een boot die sprongen van enkele meters maakt met gierbewegingen, een mastvleugel die een zeil van enkele honderden kilo's ondersteunt, tuidraden gespannen als pianodraden behoren tot de geaccepteerde en beheerste beperkingen zodat de boot zo min mogelijk overhelt, een garantie voor snelheid verdienen. Hun constructie is ontwikkeld in de zin van maximale gewichtstoename, altijd op de grens van ondermaats. De mast van Plasmanu is zwaarder en heeft veel minder oppervlakte aan de wind dan die van een racetri. En toch worden ze geconfronteerd met weersomstandigheden die zelden voorkomen in onze regio's en keren ze meestal veilig terug.
Om beter te begrijpen:
http://www.fralo.info/jv2012/bp5/caracteristiques.html
http://www.voile.banquepopulaire.fr/Maxi-Trimaran-Banque-Populaire-V/default.html
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=85mIDnNRptg
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZkptbTOz7Ko
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/07/12, 05:20

Ik vroeg me af wat de breeksterkte van de mat is, en de elasticiteitsgrens...

Als ik het niet weet, blijf ik voorzichtig... Dat moet de reden zijn : Lol:

En dan nog, een boot wordt gemaakt op een scheepswerf en die wordt berekend met kleine uien (zoals hierboven vermeld, wordt het zeil altijd min of meer optimaal tegen de wind in gepresenteerd: precies, de windturbine ook.

En dan zou ik het jammer vinden als er iets met 'onze helderziende-droid' zou gebeuren : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 247-gasten