Kleine windturbine: kwestie van mast

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/04/12, 20:45

om de mast te kiezen moet je weten wat de maximale inspanning op de windturbine is

zeggen dat een windturbine van 1000 W niet veel informatie oplevert

als het een slechte kleine windturbine is die alleen bij de optimale windsnelheid 1000 W levert, geeft hij geen enorme druk op de mast... maar als je een goede windturbine wilt die bij een lage windsnelheid 1000 W levert, zal hij dat wel doen groter zijn en bij zeer harde wind meer inspanning aan de mast leveren
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 26/04/12, 20:46

Geschroefde gelede mast
Ultieme weerstand
Beeld
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/04/12, 06:14

Ik heb deze van 3,50m
Beeld
152€ geleverd vanuit Frankrijk zonder de kabels, alleen de 4 palen
Uitstekend door het dak van ongeveer 1m80, huis van 3 niveaus inclusief een kelder: kelder.
Ik ben meer dan 9 meter van de weg en meer dan 11 meter van het land.
Maar te dicht bij de buurman. Voor overlast in Marseille-stijl.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/04/12, 06:40

Een 80-jarige opa heeft dit zelf in elkaar gezet.
Het lijkt op een ijzeren waterleiding voor het bewateren van wijnstokken, perzikbomen, fruitbomen voor een driefasige pomp. Afhankelijk van het model meet hij 6, 7 of 8 meter.
Te oordelen naar de afrasteringsdraden die als scheerdraden in elkaar geknoopt zijn, niet eens strak. Dit is om de mast te geleiden bij een val. : Mrgreen:
Maar omdat hij de mast beneden heeft geschonden, beweegt hij niet. Het is een hele grote buis, die heel diep geplant moet worden.
En als hij wegvliegt, haal je de tomaten gewoon op bij de buurman. : Mrgreen:
BeeldBeeld
Beeld
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/06/12, 06:40

Beeld

Hier is mijn nieuwe mast van 9 meter: 3 * 3 meter.
Dubbele wanten: dus 2 mogelijkheden om hem op te hangen of op te tillen.
Ofwel ongeveer de helft van de hoogte, of 4/5.
Ik kocht een nieuwe handmatige lier van 15 kg van een buurman voor € 726, met 10 m trekkabel, gemaakt in de VS.
Beeld
De mast moet denk ik 300/500kg wegen.

Ik heb 2/3 technische vragen.
Het zal zich hechten aan de muur van mijn stenen schuur.
Moet ik een fundering storten of kan ik de basis verticaal aan de muur bevestigen :?
Voor de hefboomarm: moet deze zo hoog mogelijk worden bevestigd :?
Het is onmogelijk om de kabel los te maken als deze te hoog is.
Moeten we de lier verlaten als er een dringende noodzaak is om de mast te laten zakken: STORM WAARSCHUWING-stijl...

Voor de locatiekeuze precies:
Aangezien de laatste verblijven op ongeveer 7,5 meter afstand zullen liggen
Wat is de totale afstand van de kabelafstand tot de grond
:?
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/06/12, 08:38

plasmanu schreef:Ik heb 2/3 technische vragen.
Het zal zich hechten aan de muur van mijn stenen schuur.
Moet ik een fundering storten of kan ik de basis verticaal aan de muur bevestigen :?
Voor de hefboomarm: moet deze zo hoog mogelijk worden bevestigd :?
Het is onmogelijk om de kabel los te maken als deze te hoog is.
Moeten we de lier verlaten als er een dringende noodzaak is om de mast te laten zakken: STORM WAARSCHUWING-stijl...
Op deze vragen geeft u het antwoord in uw vraag...
- Ankers zijn essentieel en moeten in beton zijn.
Ik overweeg om een ​​windturbine aan mijn huis te hangen en ik denk dat het ideaal zou zijn om deze in de ombouw te splitsen. Omdat uw schuur geen omheining mag hebben, moet u een betonnen fundering storten.
- Het behouden van de lier om in geval van nood de windturbine te kunnen laten zakken is elementair, net als het plaatsen van de ankers het hoogst op de mast.
:P
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/06/12, 09:30

Ja en nee.
Een betonnen voet scheidt mij van de muur.
Ik wil op dit punt solidariteit tonen.
Ik heb eigenlijk geen riem aan de muur, maar hij is zwaar.
Halverwege optillen verdubbelt de kracht bij het verankeren van de lier.
Als de kabel breekt tijdens het hijsen: hallo turbine.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 27/06/12, 12:51

Bonjour à tous,

Als de muur van het gebouw hoog genoeg is, kan deze worden gebruikt om te hijsen, maar wees voorzichtig: de tractiecomponent die op de katrol wordt uitgeoefend, creëert een horizontale kracht waarop moet worden geanticipeerd.
De structuur van de muur moet deze inspanning kunnen dragen.

Wat betreft verankering in de grond: het heeft geen zin om een ​​enorme fundering te maken. Dit is om niet-verticale tractie te weerstaan.
Aan de andere kant moet je diep graven en het gat groter maken naarmate je naar beneden gaat. De inspanning moet door een metalen onderdeel gaan dat de volledige hoogte heeft en de offset-tractie kan ondersteunen (horizontale component)
Beeld
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/06/12, 14:02

Bedankt looping.
Er is dus een grote zijdelingse kracht wanneer de mast op de basis wordt geheven.
Ik haat cement: verdomd. Geen keuze.
Dankzij mijn dak kan ik de lier op de plaats van de katrol plaatsen.
Of gebruik de katrol + lier.
De katrol moet minimaal 1 ton kunnen dragen.

Mijn vorige mast tilde ik met 2 handen op met de turbine bovenaan.
En hield met één hand het evenwicht vast, terwijl ik met de andere op hol ging.
Dit zijn de grote competities: fouten zijn duur.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/06/12, 15:57

Speel geen tovenaarsleerling! : Cheesy: Dit moet je goed berekenen.

Kleine evaluatie met behulp van de pifometer:

Je moet eerst het gewicht van de windturbine weten, inclusief turbine (zonder mast)!

Als je deze in een betonnen fundering plant, heb je dan ongeveer deze beperkingen bij deze berekening van "moment":
http://fr.wikipedia.org/wiki/Moment_d%2 ... canique%29

([Eval. maximale windkracht*] + [hefboomarm van 3m of 165kg] + [turbgewicht. & windturbine]) x3 = "m"
([Eval. maximale windkracht*] + [hefboomarm van 4m of 220kg] + [turbgewicht. & windturbine]) x4 = "m"
([Eval. maximale windkracht*] + [hefboomarm van 5m of 275kg] + [turbgewicht. & windturbine]) x5 = "m"
([Eval. maximale windkracht*] + [hefboomarm van 6m of 330kg] + [turbgewicht. & windturbine]) x6 = "m"
([Eval. maximale windkracht*] + [hefboomarm van 7m of 385kg] + [turbgewicht. & windturbine]) x7 = "m"

* Maximale windkracht, waaraan een veiligheidsbelasting moet worden toegevoegd die nooit kan worden overschreden!

Zal het gedeelte van uw mastbuis dit kunnen ondersteunen?

Hoe dan ook, als je het in beton stopt, heb je ijzers nodig die in het eerste deel van de buis wachten en daar een beetje beton gieten, toch? Als je daar nog niet over hebt nagedacht, kun je eventueel een sectie van 50 cm toevoegen met de ijzers erin vastgezet. Daar heb je maximale stijfheid aan de basis, waar alle inspanningen geconcentreerd zullen zijn.

Maar dit is zonder garantie, we zouden dit allemaal ter plaatse moeten zien, het is maar om een ​​idee te geven...! 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten