Wind vlieger

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/12/09, 16:05

raymon schreef: de kernfusie van de z-machine (blijkbaar zonder tritium) stoort me niet al te veel, hoewel te gecentraliseerd

Het belang van waterstof-boorfusie-energiecentrales ligt juist in hun relatief kleine formaat, waardoor ze overal kunnen worden verspreid. Niets te maken met de huidige kathedralen splitsing van radioactief uranium.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/12/09, 19:37

het is al best lastig om te reguleren wat er bestaat: er is dus geen regelgeving van toepassing op een enorme vlieger

er zijn al veel delen van de Franse lucht die verboden zijn voor vliegtuigen

als een groot vliegerwindturbineproject winstgevend zou zijn, zou het zeker mogelijk zijn om de juiste verboden zone te creëren

toen werd besloten dat grote dammen winstgevend waren, waren we in staat hele valleien onder water te zetten en veel mensen te onteigenen

als het genoeg was om vliegtuigen een paar km2 te verbieden om enorme kracht te produceren ...

Ik zal grote paragliders allemaal in canvas doen: de kabel komt net hoog genoeg uit een mast zodat wanneer de kabel volledig is opgerold, de luifel de grond niet raakt en kan opstijgen als de wind komt

de lengte van de kabel is beperkt omdat hij anders te zwaar wordt: maar met 1000 of 2000m kabel kun je de wind hoger vinden dan de huidige grootste windturbine

Als experiment zou het onder dezelfde omstandigheden kunnen worden gedaan als het lieren van de zweefvliegtuigen: vaste lieren op de grond zorgen ervoor dat zweefvliegtuigen opstijgen en het gaat erg hoog

de prijs / prestatie-verhouding van een groot aantal lieren en paragliders zou beter kunnen zijn dan de klassieke grote windturbine, maar hij staat niet aan

bij een propeller windturbine betekent de hoge snelheid dat het vermogen wordt teruggewonnen over het gehele oppervlak van de schijf, zelfs als het oppervlak van de bladen erg klein is

bij de vlieger is er geen vermenigvuldigingseffect: het zal enorme oppervlakten kosten: wordt daar rekening mee gehouden door de grotere hoogte? we zouden dit allemaal moeten kunnen berekenen
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 06/12/09, 20:23

Het idee is dat we met de hoogte vooral een veel grotere regelmaat van de wind hebben dan op lage hoogte, achteraf weten over welke hoogte we het hebben is een ander probleem.

De jetstream is heel regelmatig, maar veel te hoog ... hoe zit het met de lagen in 500 en 2000 m, ik weet het niet, nee ik moet wat onderzoek doen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/12/09, 20:56

Ik werk op een luchthaven en helaas is dit niet de plek om naar algemene meteorologische informatie te zoeken: in de verkeerstorens zijn alleen de gestandaardiseerde gegevens die nuttig zijn voor het landen van vliegtuigen ...

Ik hou van de kleine installaties binnen het bereik van individuen: helaas voor propellerwindturbines, hoe groter hoe efficiënter het is: we zouden bijna kunnen denken dat de kleine 12m-windturbines puur en eenvoudig afval zijn

een goede windturbine van 100 meter geeft veel meer energie dan dezelfde som geld verdeeld in een veelvoud aan kleine ...

voor de vlieger is het erger: we gaan geen gebied verbieden waar vliegtuigen jigs kunnen maken: om vooruit te komen is het absoluut noodzakelijk om te bewijzen dat de productie enorm zal zijn

de vlieger is niet de enige oplossing: ik dacht ook aan de helikopter: een enorme helikopter dient als vlieger: hij hoeft niet op en neer te gaan: de rotor vangt continu het vermogen op: niet per se met een dynamo in de helikopter: hij kan ook een kabeltransmissie zijn met de dynamo op de grond

voordeel, in het geval van plotselinge windstilte, kan het elektriciteitsnet de stroom dragen voor een veilige landing
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 07/12/09, 06:41

chatelot16 schreef:Ik dacht ook aan de helikopter: een enorme helikopter dient als vlieger: hij hoeft niet op en neer te gaan: de rotor vangt continu het vermogen op: niet per se met een dynamo in de helikopter: het kan ook een kabeltransmissie zijn met de dynamo op de grond

voordeel, in het geval van plotselinge windstilte, kan het elektriciteitsnet de stroom dragen voor een veilige landing

Ik denk dat je een autogyro bedoelt: op dit type machine wordt de rotor aangedreven door de wind, de lift wordt geleverd door de rotatiesnelheid van de rotor, maar deze snelheid moet precies worden geregeld vanuit het oogpunt van de minimale snelheid , anders zakt de lift heel snel in en valt het ding als een steen ... een autogyro heeft geen motor nodig om te landen, ook een helikopter, aangezien de motor uit staat, landt het op dezelfde manier als een autogyro, in autorotatie ... Het probleem met dit type machine is dat het simpele feit van in de lucht blijven al veel stroom opneemt, dus het willen terugwinnen voor de productie van elektriciteit lijkt me erg optimistisch ... een kabeltransmissie zeker niet omdat de koppel dat in een kabel kan passeren is erg laag ...
0 x
Odrey
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/12/09, 11:44




par Odrey » 07/12/09, 14:37

Hallo,

Allereerst iedereen bedankt voor het zo snel reageren op mij.
Wat het vliegtuigprobleem betreft, het zou een ballon zijn die zich ongeveer 300 meter boven de grond bevindt, maar vliegtuigen hebben een kruishoogte van ongeveer 10 km, dus behalve wanneer vliegtuigen hoogte verliezen om te landen. Of opstijgen, zal de ballon niet worden geplaatst in hun vluchtzone. Toch ga ik dichter bij de DGAC komen. Wat betreft het concept van mijn project, dat zich nog in de ontwikkelingsfase bevindt, onze ballon zou bestaan ​​uit twee propellers in de ballon, deze zouden zich aan weerszijden van de ballon bevinden. '' Een soort cilinder die in het midden versmald was om op te nemen voordeel van het venturi-effect. Zonnecollectoren zouden over het gehele bovenoppervlak van de ballonomhulling worden geplaatst. Wat betreft het economische probleem van dit concept, het project bevindt zich nog niet in deze fase, het rendement wordt berekend wanneer alle gebruikte materialen zijn gekozen ... Tenslotte is het ook een vraag om bij de ontwikkeling van dit project het principe te gebruiken van heen en weer verticaal om de geproduceerde energie te accumuleren, maar dit is nog maar een idee. Maar om op de wetgeving terug te komen, denk ik dat ik me vooral zal concentreren op de (zeer strenge) wetgeving rond windturbines en regelgeving op vliegtuigniveau.
Nogmaals bedankt voor je hulp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/12/09, 18:06

minguinhirigue schreef:Het idee is dat we met de hoogte vooral een veel grotere regelmaat van de wind hebben dan op lage hoogte, achteraf weten over welke hoogte we het hebben is een ander probleem.

De jetstream is heel regelmatig, maar veel te hoog ... hoe zit het met de lagen in 500 en 2000 m, ik weet het niet, nee ik moet wat onderzoek doen ...


Ik vind het als concept erg grappig :D

En ik denk dat we in de richting moeten gaan van een ballon (type Zeppelin) die de vlieger erin zou dragen (vleugels met variabele geometrie, in canvas?) Wat daarom het probleem van de massa van de kabel zou oplossen en zelfs waarom niet alternatoren die zou aan boord kunnen zijn ...

Met een beetje fantasie en veel knowhow zou dit volledig te doen moeten zijn, toch?


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 07/12/09, 18:33

http://www.skysails.info/
Het gebruik van de vlieger als voortstuwingsmiddel is van belang voor maritiem transport.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/12/09, 20:22

oiseautempete schreef:
chatelot16 schreef:Ik dacht ook aan de helikopter: een enorme helikopter dient als vlieger: hij hoeft niet op en neer te gaan: de rotor vangt continu het vermogen op: niet per se met een dynamo in de helikopter: het kan ook een kabeltransmissie zijn met de dynamo op de grond

voordeel, in het geval van plotselinge windstilte, kan het elektriciteitsnet de stroom dragen voor een veilige landing

Ik denk dat je een autogyro bedoelt: op dit type machine wordt de rotor aangedreven door de wind, de lift wordt geleverd door de rotatiesnelheid van de rotor, maar deze snelheid moet precies worden geregeld vanuit het oogpunt van de minimale snelheid , anders zakt de lift heel snel in en valt het ding als een steen ... een autogyro heeft geen motor nodig om te landen, ook een helikopter, aangezien de motor uit staat, landt het op dezelfde manier als een autogyro, in autorotatie ... Het probleem met dit type machine is dat het simpele feit van in de lucht blijven al veel stroom opneemt, dus het willen terugwinnen voor de productie van elektriciteit lijkt me erg optimistisch ... een kabeltransmissie zeker niet omdat de koppel dat in een kabel kan passeren is erg laag ...


de autogyro kantelt maar heel licht met zijn rotor om niet te veel kracht van de voortstuwingsmotor te vragen: mijn pseudokabelhelikopter kantelt zijn rotor in een veel grotere hoek om de wind te vangen

als ik het over kabeltransmissie heb, heb ik het niet over flexibele kabel zoals snelheidsmeter of miniboormachine: ik heb het over een kabel die functioneert als een riem tussen een katrol in de helikopter en een katrol op de dynamo op de grond

dit type transmissie werd een eeuw geleden in grote fabrieken gebruikt om enorme krachten over te brengen: honderdduizend paarden: teledynamische transmissie

maar hoe dan ook, het zijn nog steeds lege ideeën ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/12/09, 20:30

met een ballon wil je een goede windturbinepropeller plaatsen: de ballon zou alleen een alternatief zijn voor de mast

een goed idee om een ​​variabele hoogte te hebben met de kracht van de wind: hoe zwakker de wind, hoe hoger de ballon om voldoende wind te vinden

hoe sterker de wind, hoe meer we afdalen om te voorkomen dat we alles breken

de ballon is interessant om niet op de grond te vallen als de wind nul is
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten