Wind vlieger

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 05/12/09, 19:14

0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 05/12/09, 20:38

Odrey schreef:Hallo,

Terwijl ik momenteel op de technische school zit, moet ik een project uitvoeren over het ontwerp van een vastgebonden ballonsysteem dat, naast het produceren van elektriciteit dankzij de wind, ook gebruik zou kunnen maken van zonne-energie. Ik vroeg me af of iemand wist waar ik informatie kon vinden over de wetgeving waaraan een dergelijke ballon zou moeten voldoen? Omdat het nog niet wordt gebruikt, kan ik niets op internet vinden.

Als iemand enig idee heeft, ik ben een en al oor...
dank u


Omdat ik een advocaat van de DGAC kende, bevestig ik dat het haar rol was om zich te verdiepen in de juridische vragen over alle mogelijke en denkbare vliegende objecten, van de particulier tot de industrieel!

Ze vertelde me ook over de meest originele, om niet te zeggen excentrieke kwesties die de DGAC-medewerkers haar voorlegden.

Voor de beveiligde zone: misschien boven zee?...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 05/12/09, 21:13

Laten we zeggen, waar kunnen we gegevens vinden over windsnelheden en varianties in de stratosfeer (luchthaven denk ik, weer Frankrijk, het moet land zijn :onheil: ), en vooral gegevens over zonneschijn op grote hoogte?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 05/12/09, 23:24

oiseautempete schreef:Wat ITER betreft: als u geen doctor in de kernfysica bent, pas dan op met het beoordelen van wat u niet weet... het begrijpen van de structuur van de materie is absoluut essentieel voor de technologieën van morgen... :onheil:

Ik ben er niet zeker van dat ITER veel zal bijdragen aan het begrijpen van de structuur van materie... Dit is niet het doel van het project.
Oeps, ik wijk af van het onderwerp, sorry.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 06/12/09, 09:38

Cuicui schreef:Ik ben er niet zeker van dat ITER veel zal bijdragen aan het begrijpen van de structuur van materie... Dit is niet het doel van het project.
Oeps, ik wijk af van het onderwerp, sorry.

Het onderwerp is energie en ITER is daar een onderdeel van: om kernfusie te kunnen uitvoeren moet je de structuur van de materie en de wetten die haar beheersen perfect kennen, dingen zijn met elkaar verbonden...
Als je een briljant idee hebt dat het mogelijk maakt de enorme hoeveelheden energie te produceren die morgen nodig zullen zijn, terwijl het nodig is om de huidige kerncentrales te vervangen door systemen die niet erg gevaarlijk zijn, niet erg vervuilend en die weinig verbruiken grondstof...
Op dit moment zie ik er geen enkele, noch dichtbij, noch ver weg, of deze nu "hernieuwbaar" is of niet ... de verschillende alternatieve oplossingen zijn in werkelijkheid niet omdat hun productieperiode in wezen overdag is (fotovoltaïsch), afhankelijk van de wind (die vooral waait overdag), enz... en met bruikbaar water in grote hoeveelheden watervallen (en elektriciteitscentrales onzichtbaar omdat ze begraven liggen), en IJsland dat geothermische energie gebruikt vanuit zijn bevoorrechte positie op de Midden-Atlantische kloof...de anderen doet misschien veel aan windenergie (zie de oorsprong van de grote stroomstoring in Europa onlangs), maar het merendeel bestaat uit olie en steenkool, slechts enkelen die de heilige nivo spelen door “kernenergie te weigeren” (Zwitserland), maar in werkelijkheid kopen 100 tot 4% in Frankrijk (nou ja, eens kijken)...
Wat de winden in de hogere atmosfeer betreft, er zijn alleen straalstromen, en deze worden algemeen en met prioriteit gebruikt door vliegtuigen om... brandstof te besparen, dus uit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/12/09, 10:35

oiseautempete schreef:Als je een briljant idee hebt dat het mogelijk maakt de enorme hoeveelheden energie te produceren die morgen nodig zullen zijn, terwijl het nodig is om de huidige kerncentrales te vervangen door systemen die niet erg gevaarlijk zijn, niet erg vervuilend en die weinig verbruiken grondstof...

Eh, wat dacht je ervan om eens naar de 2 links te kijken die dienen als handtekening bij mijn bericht? We zouden dit gesprek kunnen voortzetten zonder het onderwerp te vervuilen raymon.
Het gaat om niet-vervuilende kerncentrales door waterstof-boorfusie dankzij magnetische compressie. De haalbaarheid van het proces werd in 2005 geheel onverwacht aangetoond door de z-machine van Sandia Laboratories (VS).
Dit weerhoudt ons er uiteraard niet van om te blijven investeren in energiebesparing, geothermie en directe zonne-energie (captors) of indirecte (hydrauliek, wind, biomassa).
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 06/12/09, 12:53

Eh, wat dacht je ervan om eens naar de 2 links te kijken die dienen als handtekening bij mijn bericht? We zouden dit gesprek kunnen voortzetten zonder het onderwerp Raymon te vervuilen

Geen probleem, de kernfusie van de z-machine (blijkbaar zonder tritium) stoort mij niet al te veel, hoewel het te gecentraliseerd is en een samenleving impliceert die verre van een anarchistisch ideaal is.Volgens JP Petit maken de Russen ook interessante vorderingen.
Wat vliegtuigen betreft, maak ik me niet al te veel zorgen, want over dertig jaar zal er bijna niets meer over zijn, behalve wonderbaarlijke technologie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 06/12/09, 13:10

Ik weet dat straalstromen worden gebruikt als corridors voor luchtvaartmaatschappijen... Wat ik graag zou willen weten is:
1) windsnelheidsgegevens en varianties die overeenkomen met de jetstream
2) als ALLE straalstromen luchtcorridors zijn (wat ik betwijfel...)
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 06/12/09, 15:12

minguinhirigue schreef:Ik weet dat straalstromen worden gebruikt als corridors voor luchtvaartmaatschappijen... Wat ik graag zou willen weten is:
1) windsnelheidsgegevens en varianties die overeenkomen met de jetstream
2) als ALLE straalstromen luchtcorridors zijn (wat ik betwijfel...)


het gaat van 100 km/u tot 400 km/u en van 6000 tot 15000 meter... en de gebruikelijke temperaturen in deze gebieden liggen rond de -50°C... en je bent van plan iets daarheen te sturen? : Lol:
Wat de loop van de straalstroom betreft, deze lijkt min of meer op de Golfstroom en er is er maar één die vlakbij Frankrijk passeert... waarvan de positie enkele duizenden km varieert, afhankelijk van de weersomstandigheden en de tijd van het jaar... kortom, volkomen onbruikbaar, ook om technische redenen (hoeveel weegt 15 km kabel? (en nog veel meer omdat we op 45° trekken)...het is beter om voor meer realistische dingen te gaan...bijvoorbeeld de stille windturbines met verticale as die in Duitsland voor particuliere woningen worden ontwikkeld, en bovendien in Frankrijk worden gemaakt: http://www.gual-industrie.com/statoeolien.html en er zijn er nog meer... Ik geloof helemaal niet in gigantische windturbines die bijna alleen maar nadelen hebben, maar eerder in talloze kleine particuliere installaties...
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 06/12/09, 15:27

Ik ben meer zoals jij, ik denk liever aan kleine installaties, geënt op een interactief netwerk (verwarming van water voor huishoudelijk gebruik en andere niet-continue elektrische installaties die worden geregeld in functie van de netwerkbelasting, enz.).

Maar ondanks dat alles ben ik er niet tegen om na te denken over een andere oplossing. Gewoon om de grenzen te verhogen, en soms de voordelen... :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten