Houtketel in de zomer voor hydroaccumulatie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 11/06/08, 15:25

@drik
Sorry, ik ben het er niet helemaal mee eens: als we een opslagtank van +/- 800L hebben MET een SWW-tank van +/- 200L erin ondergedompeldverwarmt de ketel de volledige tank tot 90 ° C,
Je hebt een autonomie van 7 tot 8 dagen als je 200L per dag verbruikt ... Dus je ketel zal één keer per week 3-4 uur werken bij BOTTOM. En de prijs van pellets is lager dan elektriciteit ... Bovendien is het groener dan elektriciteit ...
Zie het volgende diagram, je kunt zien dat ze in Duitsland een buffertank hebben geplaatst met een warmtapwatertank erin ondergedompeld ... Zonne-energie optioneel ... Beeld
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 11/06/08, 16:19

het spijt me dat ik mezelf niet verstaanbaar kan maken.
wanneer we 800 liter verwarmen tot 90 ° C in 1 slag om slechts 200L per dag te gebruiken bij 55 ° C of 60 ° C, zijn de energieverliezen veel groter dan wanneer we alleen verwarmen wat we nodig hebben en wanneer.
op de diagrammen in kwestie, voor mij is de buffer alleen gerechtvaardigd vanwege het zonnedeel dat intermitterend is.
een buffertank op een gegranuleerde ketel vulde alleen de zak van de tankleverancier of verbergt een beruchte overmaat van de ketel (zelfde effect)

voor de kosten van kwh in korrelvorm tegen elektriciteit buiten de piekuren, is het waar dat er een verschil is, maar niet zo groot.
de cijfers die ik in gedachten heb zijn ongeveer 6.7 ct voor elek en 5.5 ct voor pellets.

in feite lijkt het erop dat ik een beetje pessimistisch ben over de pellet. Ik heb het net gecontroleerd, voor 4600kwh / ton en 220 € / ton, dat is 4.8 ct per kWh. voor mij is het nog steeds een verschil van 2 ct / kwh

voor de groene kant: gegranuleerd tegen nucleair elek of andere bespreek ik niet.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79329
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/06/08, 17:17

1) Ik ben het met Pitt eens

2) Gelieve geen .bmp, het werkt niet. Ik ga het downloaden ervan onmiddellijk verbieden.

Ik heb het betreffende schema gewijzigd in een .gif.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/06/08, 19:23

een grote ballon is goed voor het opslaan van gratis energie zoals de zon: zelfs als er veel verlies is door de isolatie van de balon, is het beter dan niets

maar als het nodig is om brandstof te verbranden, is het beter om de productie aan te passen aan de behoefte

een kleine boiler in plaats van de grote is niet alleen nuttig voor warm water in de winter, maar ook halverwege het seizoen wanneer de grote boiler onbruikbaar is
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 12/06/08, 09:38

Hallo allemaal

Nou, je hebt me ervan kunnen overtuigen dat het nutteloos is ...

Dus ik leg je mijn situatie uit:

1- Ik heb geen EOF-tarief buiten de piekuren (niet nodig omdat er geen elektrische boiler is, en ik wil er ook geen)
2- Ik zet mijn olieketel aan
3- Ik heb daarom alleen een 25 kW houtketel + 800L tank + aparte SWW-tank geleverd door pomp + wisselaar.
4- Ik heb geen zonne-energie en ik wil er geen omdat het een elektrische back-up nodig heeft
5- Geen gasnetwerk

Afgezien van mijn enige oplossing (het toevoegen van een 800L-tank met 200L ondergedompeld SWW), wat is de andere oplossing om warm water te produceren dan met hout, wetende dat ik niet te veel geld wil uitgeven? Voor een andere kleinere houtgestookte ketel?

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten