polycombustible stoomketel

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
yannouk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 16/10/13, 22:30




par yannouk » 27/12/14, 11:32

danielj: inderdaad met mijn passieve kachel kom ik een probleem tegen, de leiding raakt snel verstopt, ik leid een slechte verbranding af.
Dus lucht toevoegen zou de oplossing zijn?

Voordat ik daar aankom, vraag ik me af of er geen aanpassing aan mijn fornuis zou zijn om de verbranding te verbeteren... Meer gaten in de zuurstofslang bijvoorbeeld...
0 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 27/12/14, 13:45

hello,

dat is goed, je hebt daar gewerkt!!

voor yannouk, ik heb je kachel gezien, hij is goed, maar het systeem dat werkt bij depressie, vereist veel tocht en een groot aantal gaten om lucht te krijgen, omdat het risico van zwarte rook bestaat uit het maken van deeltjes! !, probeer het doe veel kleine gaatjes (3 mm) opnieuw om de gassen binnenin te laten wervelen en goed van zuurstof te voorzien.



voor Danielj, geweldig, we willen foto's!! :P
0 x
yannouk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 16/10/13, 22:30




par yannouk » 27/12/14, 13:51

Bedankt la boulle, ik zal proberen kleine gaatjes toe te voegen ;)
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

verdamping pot poly brandstof




par DanielJ » 29/12/14, 16:08

Danielj op 26-12-2014...... Het is een beetje lang, maar het vat maanden van testen samen!
Na mijn eerste ontdekking in 2013 van de verdamping van olie met Jaques Albert van "ECOTECO" (zie zijn site) en de uitvinding van Marc Feller (keramist uitvinder), ben ik op zoek gegaan naar andere sites en ben ik op ECONOLOGIE.com en deze blog terechtgekomen ...(zie vanaf pagina 15...)
Na vele testen maak ik een balans.

Mijn doel was om alle problemen op te lossen en een vape-pot te maken voor mijn huisverwarming. En automatiseer de operatie.
Het huis is 165m2 en is goed geïsoleerd, ik heb TBT warm water vloerverwarming aangedreven door een 8 kw elektrische boiler (ja dat is genoeg!...), ik ben in Lot et Garonne...

Ik ben begonnen met proeven op een minipot diam. onder. 63 mm en h = 115 mm om de haalbaarheid te bekijken en het verbrande vermogen te testen door de oliestroom te meten die per tijdseenheid wordt verbruikt, d.w.z. +- 2,5 kw.
Luchtdruk en luchtstroom was mijn onderzoek, evenals het starten van automatisering. Ten slotte is de minimale druk laag, rond de 0.1 bar, maar de stroom moet voldoen aan het verbruik van de vlam om een ​​stoichiometrisch volume te hebben en dus een goede verbranding, goede prestaties en geen vervuilende of giftige emissies (ja, dat kan) .

Het aantal gaten in de luchtstang moet dus worden aangepast. Ik ben begonnen met gaten van een millimeter, het is te krap omdat je de luchtdruk moet verhogen. Uiteindelijk maak ik gaten van 2 millimeter, maar ik denk dat we iets groter kunnen doen, zonder naar 6 mm te gaan, want daar verslechtert de verbranding! (minder turbulentie-effect).

Ik ben op zoek naar een vermogen van +- 12 kw. Ik heb een grotere pot gemaakt, met een inwendige diameter van 70 mm en h = 134 mm, ik kreeg 7 kw. Ik realiseerde me dat het maximale vermogen +- evenredig is met het volume van de pot.

Bovendien merk ik een degradatie en snelle oxidatie op van het buitenoppervlak van de pot die stijgt tot 800 of 900 ° C... Zal ik dikkere buizen moeten vinden (hier 3 en 4 mm), of roestvrij staal?.

Ik heb een oude 223 kw 'thémis 23' gaswandketel teruggevonden. Ik heb de waterpomp en de koperen wisselaar behouden, ik heb de gasbrander verwijderd en de kerning die de vlam omringde (en die was bekleed met asbest zo lijkt het!).

Ik heb een stroomlijnkap gemaakt van roestvrij staalplaat van 0,8 mm in de vorm van een kegel om de vlammenstroom van de pot naar de wisselaar te kanaliseren. Ik heb een laatste pot gemaakt met een tussendiameter van 108 mm ep: 3.5 mm, h = 135 mm. in deze ketel te plaatsen.

Ik heb olie (koolzaad) geleverd met een 50kw brandstofpomp voor een huisboiler, die ik zonder tegendruk laat draaien, op laag toerental +- 1 omwentelingsseconde. hij wordt aangedreven door een accuboormachine met variabele snelheid met behulp van een set poelies (+- 1/3 verhouding) omdat hij te snel draaide voor de pomp en het koppel onvoldoende was.

De luchtstang (staal) heeft een diameter van 14 mm, met 26 gaten van 2 mm. Het is uitgerust met een 1/2 inch bi-cone T-stuk waarmee ik lucht EN ONTSTEKINGSGAS kan injecteren om het opstarten van de ketel te kunnen automatiseren! Zie bijgevoegde tekeningen.
Met een gasklep kan de gasstroom worden aangepast (een staalwolkussentje op de zitting maakt een geleidelijke aanpassing mogelijk).

Een 2,5 bar gasregelaar voedt deze gasinjector, omdat de luchtdruk hoger is dan die van een gewone regelaar (dwz 0.025 bar of 25 millibar) regelaar die in eerste instantie bedoeld is voor een thermische onkruidbrander!

Met een piëzo-vonkgenerator die uit de oude ketel is geborgen, kan ik hem op afstand aansteken, ik moet nog een elektrische vonkgenerator van het gasplaattype (230v) vinden!

de luchtstroom wordt perfect verzekerd door een motorturbine van een stofzuiger en zijn variator (geplaatst in een houten kist). Een manometer (klasse 1%) meet de luchtdruk.

Een weegschaal meet het gewicht aan verbruikte olie per tijdseenheid (15 minuten).

Met een thermometer kan ik de temperatuur meten van het water dat de ketel verlaat en binnenkomt, om zo het geleverde bruikbare vermogen af ​​te leiden, wetende dat het waterdebiet 20,71 l/min (gewogen water) is...

Een wattmeter meet het vermogen dat door de ventilator wordt opgenomen.

Het starten gaat als volgt:
1- het laten draaien van de waterpomp en de ventilator, 2- vonkgenerator, 3- openen van de ontsteking propaangas, 4- wachten op voldoende temperatuur van de pot (+- 600°C), 5- stoppen van de vonken, 6- olie pomp aan, 7- tempo om de olie te laten ontbranden, 8- stop het ontstekingsgas, 9- minimum en maximum temperatuur beveiligingen vrijgegeven!

De stop :
1- stoppen van de oliepomp en de ventilator, 2- stoppen (indien nodig) van de waterpomp.

Voorlopige berekeningen:
De waterstroom die door de ketel gaat is constant en bedraagt ​​20,71 l/min (d.w.z. 345,2 g per seconde), dus voor 1°C delta t:
1 calorie per seconde = 4,18 joule/seconde (of watt), komt overeen met 1 gr water verhoogd met 1°C in 1 seconde. Als het debiet 345,2 g/s is, hebben we:
Pw = 345,2 x 4,18 = 1443 w per °C. van delta t.

De PCI van de hier gebruikte koolzaadolie is 10397 wh per kg.

De testen zijn hieronder samengevat:

Maatregel nr. 1: (oliepomp: +-1 omwenteling in 6 sec.). Lawaai aanwezig maar zwak.
P.air mini + luchtbypass; M.ventilatie= 200w; Dt=9,5°-7,5=2°C; P1=1443x2=2886w; 0,340 kg. olie /h = 10397x0,340 = 3535 w verbruikt. ; opbrengst/PCI = 2886/3535 = 82%.

Maatregel nr. 2: (oliepomp: +-1 omwenteling in 2 sec.). Gemiddeld geluid.
P.lucht 0,2B; M.ventilator= 310w; Dt=13°-7,5=5,5°C; P2= 7936w; 1,048gr olie /u = 10397x1,048= 10896 w conso. ; opbrengst/PCI = 7936/10896 = 73%. (te veel overtollige lucht!)

Metingen nr. 3: (oliepomp: +- 1,1 omwentelingen in 1 sec.). Vrij hard geluid.
P.lucht 0,25B; M.ventilatie= 420w; Dt=16°-7,5=8,5°C; P3= 12265w; 1,484gr olie /u = 10397x1,484= 15429 w conso. ; opbrengst/PCI = 12265/15429 = 79,4%.

Maatregel nr. 4: (oliepomp: +- 2 omwentelingen in 1 sec.). Luid geluid.
P.lucht 0,30B; M.ventilatie= 750w; Dt=19°-7,5=11,5°C; P4= 16594w; 1,908gr olie /u = 10397x1,908= 19837 w conso. ; opbrengst/PCI = 16594/19837 = 85,6%.

Opmerking: de meting van delta t. is onnauwkeurig omdat mijn thermometer tot op een kwart van een °C nauwkeurig is...
Het totale rendement kan worden berekend rekening houdend met het verbruik. fan...

Belangrijke opmerking, de hoeveelheid ingespoten lucht moet met de nodige aandacht worden afgesteld, omdat het rendement er sterk van afhangt. Te veel lucht: opbrengst daalt veel; gebrek aan lucht: vermindering van het rendement, onverbrande materie, zeer giftige gassen in de dampen! Gevaar !

De geluidsevaluatie is belangrijk en het blijkt dat het nodig zal zijn om een ​​stookruimte buiten het huis te maken, omdat het geluidsniveau maximaal te hoog is!

Het blijft om een ​​elektrisch schema uit te vinden. om dit allemaal automatisch te regelen!

Zie tekeningen en foto's hieronder...

Video's volgen!
Fijne oudejaarsavond :)
kleine-pot-van-verdamping-polycombustible-pic743.jpg
kleine-pot-van-verdamping-polycombustible-pic742.jpg
kleine-pot-van-verdamping-polycombustible-pic744.jpg
kleine-pot-van-verdamping-polycombustible-pic745.jpg
kleine-pot-van-verdamping-polycombustible-pic746.jpg
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Re: poly brandbare damppot




par DanielJ » 29/12/14, 16:42

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Video's volgen!
Fijne oudejaarsavond :)[/ Quote]
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

verdamping pot poly brandstof




par DanielJ » 29/12/14, 17:10

0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

verdamping pot poly brandstof




par DanielJ » 29/12/14, 18:14

0 x
yannouk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 16/10/13, 22:30




par yannouk » 29/12/14, 18:40

Wat een baan!!! Ik heb nog niet de tijd genomen om alles te lezen, maar alvast petje af ;)
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

verdamping pot poly brandstof




par DanielJ » 29/12/14, 19:51

0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

verdamping pot poly brandstof




par DanielJ » 29/12/14, 19:53

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten